foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Świećmy czynów tarczą własną, czystym sercem, pracą wiarą

plenfrdesksluk

Losowe Zdjęcie

dsc00137.jpg

Kto nas odwiedza:

Odwiedza nas 91 gości oraz 0 użytkowników.

Wszyscy uczniowie oprócz klas 0 i I zobowiązani są do wykonywania zadań na niżej podanych stronach i do sporządzania samodzielnych notatek w zeszycie – forma notatek zależy od was, róbcie je tak, żeby wam było dobrze się z nich uczyć, ważne, aby znalazły się tam nowe słowa i wyrażenia, a także gramatyka, zadania z podręcznika proszę wykonywać w zeszycie, zanim przystąpicie do pisania proszę zawsze pisać  nr strony i zadania, może się zdarzyć, że niektóre zadania z ćwiczeń też trzeba zapisać w zeszycie.

 

 

 

KL.0

18.05.2020 i 22.05.2020

 

Mother’s Day
Zapis w dzienniku:
Mother’

 

18.05.2020 i 22.05.2

s Day.

Poznanie słów związanych
z Dniem Matki.
Nazywanie elementów
spotkanych w labiryncie.

Medal, heart, hug,
smile. Hurray for
Mummy! All the best
on Mother’s Day.

Ozdobienie
i pokolorowanie
medalu i serca dla
mamy.

 

Poznajemy słowa
związane z Dniem
Matki, rysujemy
serce i medal dla
mamy.

Opisywanie zdjęć słowami:
hug, smile.
Składanie mamie życzeń w
formie piosenki.

And so I sing for you
today.
Draw the way to
Mummy. What
colour is the medal /
the heart?

 

 

 

KL.I

20.05, 21.05.2020r.

Poznajemy

słowa i zwroty

związane

z przyjęciem

urodzinowym

cake -ciasto, candle-świeczka, guest-gość,
party-przyjęcie

How old are you?
Happy birthday!
It’s my birthday.
Let’s have a party.
The guests are here.
Eat some cake.
There are candles on
the cake.
Blow the candles.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna słowa i zwroty
związane z przyjęciem
urodzinowym.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń odczytuje zdania i określa,
czy są one prawdziwe czy
fałszywe.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa i proste
zdania oraz recytuje rymowankę.
Uczeń zadaje pytanie o wiek.
Reagowanie
Uczeń wskazuje odpowiednie
zdjęcia w trakcie nagrania.
Uczeń udziela odpowiedzi na
pytanie o wiek.

Podręcznik s. 98, 99
Zeszyt ćwiczeń s. 120,
121, 125

 

 KL.II

21.05, 22.05.2020

Lesson :He plays  football every day.


Poznajemy
słowa i zwroty
związane z piłką
nożną, czytamy
tekst o chłopcu z
Brazylii.

Proszę napisać w zeszycie i nauczyć się na pamięć:

 

Kick hard-kopnąć mocno, score a
goal -zdobyć gola, fall, match -przegrać mecz,
favourite sport-ulubiony sport,
sometimes - czasami.

It’s football/
volleyball. The
football match is
today. George runs
fast. Mary kicks the
ball. John sometimes
falls.
He scores a goal!
We love football.
We play every day.
Do you play
football? I can score
a goal.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna słowa i zwroty związane
z piłką nożną.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu
wspartego zdjęciami.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń rozumie treść zdań
związanych ze zdjęciem oraz tekst
piosenki.
Uczeń czyta zdania i wskazuje
odpowiednie obrazki.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania za nagraniem.
Uczeń śpiewa piosenkę o meczu
piłki nożnej.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń zapisuje zdania o futbolu w
zeszycie.

Podręcznik s. 82, 83
Zeszyt ćwiczeń s. 102,
103

Lesson : In winter I play ice hockey


Poznajemy
nazwy sportów
zimowych.

Proszę napisać w zeszycie i nauczyć się na pamięć:

 

Winter -zima, ride a sledge-jeździć na sankach,
ice hockey- łyżwiarstwo hokejowe, skiing-jazda na nartach, ice
skating- jazda na łyżwach.

I like winter!
Robert likes winter!
Winter is fun! There
is snow/ sun. I have
fun! She/ he has
fun! What’s your
favourite sport? Is it
skiing/ ice skating?
Yes, it is. No, it isn’t.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nazwy sportów
zimowych.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie zdania związane ze
zdjęciami sportów zimowych.
Uczeń rozumie treść piosenki.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa i proste
zdania.
Uczeń śpiewa piosenkę o sportach
zimowych.
Reagowanie
Uczeń zadaje pytania i udziela
odpowiedzi podczas gry w
naśladowanie sportów.

Podręcznik s. 84, 85
Zeszyt ćwiczeń s. 104,
105.

 

 

 kl.III

18.05, 20.05.2020


Powtarzamy
wiadomości
z rozdziału My
week

i oceniamy
swoje
umiejętności.

Powtórzenie
słownictwa
z rozdziału 5.

Powtórzenie
struktur językowych
z rozdziału 5.

Wypowiedzi ustne
Uczeń nazywa poznane dni
tygodnia i czynności dnia
codziennego.
Uczeń powtarza tekst piosenki.
Uczeń śpiewa piosenki oraz
recytuje rymowanki wspólnie
z grupą.
Uczeń opisuje siebie i swoje
zajęcia pozaszkolne wg wzoru.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń wskazuje właściwe wyrazy.
Uczeń łączy części usłyszanych
wyrazów w całość.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń dopasowuje zdania
do ilustracji.
Uczeń czyta zdania wybierając
właściwe wyrazy.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń pisze odszukane wyrazy
we właściwych rubrykach tabeli.
Reagowanie językowe
Uczeń reaguje ruchem i gestem
na usłyszane słowa.

Podręcznik s. 62, 63
Zeszyt ćwiczeń s. 76, 77

 

Wonderful world

 

Podręcznik s. 64, 65
Zeszyt ćwiczeń s. 80, 81


Poznajemy
obowiązki
domowe dzieci
z różnych krajów
na podstawie
przeczytanych
tekstów.
Układamy plan
zajęć szkolnych
i pozaszkolnych.

Wash the car. – umyć samochód Clean
my room.- posprzątać pokój.  Walk my
do-wyprowadzić psa na spacer. Set the table. – nakryć do stołu Do
the washing up.-Pozmywać, Help
at home.-pomóc w domu.

What do you do at
home?
I usually/always …,
Every day/at the
weekend I …,
Before-przed /after-po dinner-obiedzie I
…, In the morning
/evening I …
On Monday/Tuesday
… I have English/PE/
IT/art/music …
On Saturdays I play
football/go to the
cinema …

Znajomość środków językowych
Uczeń nazywa zajęcia/prace
domowe.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń rozumie krótkie
wypowiedzi wspierane obrazem.
Uczeń łączy poznane części
wyrażeń w całość.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń udziela odpowiedzi
na pytania nauczyciela w oparciu
o tekst.
Uczeń wskazuje właściwe wyrazy
i ilustracje.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa i
wyrażenia.
Uczeń czyta teksty o obowiązkach
domowych dzieci we właściwy
sposób.
Uczeń opisuje zajęcia szkolne
i pozaszkolne w oparciu
o tygodniowy plan.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń układa tygodniowy plan
zajęć.
Uczeń wymienia swoje obowiązki
domowe.
Uczeń uzupełnia wyrażenia
brakującymi wyrazami.

 

 

Z uwagi na to, że w tygodniu są prowadzone lekcje online dla klas IV -VIII, bardziej szczegółowe wyjaśnienia i informacje będą podawane na lekcjach.

 

KL.IV

18.05, 21.05, 22.05.2020

Lekcja
Powtórzenie
materiału
z rozdziału 7.

Powtórzenie
poznanego
słownictwa

Powtórzenie
poznanych
struktur
gramatycznych

Powtórzenie poznanych
zwrotów i funkcji
językowych

Słuchanie: piosenka
Hurray! Hurray! It’s sports
day.

SB, s. 90-91
WB, Test
yourself,
s.
88-89
Bank
Pomysłów,
s. 29-30,
71-72

Lekcja
Test z rozdziału 7.

Sprawdzenie
znajomości
słownictwa z
rozdziału 7.

Sprawdzenie
znajomości
gramatyki z
rozdziału 7.

Sprawdzenie
znajomości zwrotów i
funkcji językowych
poznanych w
rozdziale 7.

Ewaluacja stopnia
postępu w zakresie
umiejętności słuchania,
czytania i pisania z
wykorzystaniem
materiału z rozdziału 7.

 

Lekcja
Klub odkrywców:
cheerleaderki
i cheerleaderzy

Uczniowie czytają tekst i słuchają nagrania. Następnie wykonują ćwiczenie z podręcznika
oraz ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń.
W drugiej części lekcji uczniowie przygotowują plakat na Dzień Sportu.
Praca projektowa: przygotowanie plakatu na Dzień Sportu

SB, s. 92-
93
WB, s. 90

     

 

 

KL.V

19.05, 20.05, 21.05.2020

Lekcja

Wspinaczka skałkowa

Rock climbing

 

Lekcja

Past simple (pytania otwarte typu Wh-)

Liczebniki porządkowe

Wspinaczka skałkowa

Wyrażenia związane ze sportem

Wyrażenia idiomatyczne

Liczebniki porządkowe

 

Czas past simple (pytania otwarte typu
Wh-)

Zadawanie pytań dotyczących czynności przeszłych i udzielanie odpowiedzi

Czytanie i słuchanie: odpowiadanie na pytania

Mówienie: zadawanie pytań dotyczących przeszłości i udzielanie odpowiedzi

SB, s. 86 – 87

WB, s. 84 – 85, 112, 120

 

Lekcja

Ulubiony sport
i niezbędne wyposażenie

Sports rules (Reguły rządzące w sporcie)

 

Lekcja

Ulubiony sport cd.

Wyrażenie have to

Wyposażenie sportowe

Wyrażenie have to (zdania twierdzące)

Zadawanie pytań dotyczących ulubionego sportu i udzielanie odpowiedzi

Czytanie i słuchanie: przyporządkowywanie zasad dyscyplinom sportu

Mówienie: rozmowa o wybranym sporcie

Słuchanie: numerowanie zdjęć

Pisanie: wpis dotyczący ulubionego sportu na forum internetowym

Wymowa: dźwięczne i bezdźwięczne -th

SB, s. 88 – 89

WB, s. 86 – 87, 112, 120

 

Lekcja

Powtórzenie materiału
z rozdziału 7

Review 7 (Game time)

Powtórzenie poznanego słownictwa (Board game)

Powtórzenie poznanych struktur gramatycznych

Powtórzenie poznanych zwrotów i funkcji językowych (Board game)

Słuchanie: uzupełnianie tekstu piosenki brakującymi wyrazami

 

SB, s. 90 – 91

WB, Test yourself s. 88 – 89

Bank pomysłów, s. 24-25, 47-48, 67-68

 

 

 

KL.VI

19.05., 20.05, 22.05.2020

Lekcja
Robimy zakupy
Shopping habits
(Zwyczaje związane
z robieniem zakupów)
Lekcja 72
Piszemy ogłoszenie
do gazetki szkolnej

Zakupy

Rozmawianie
o zwyczajach
związanych z zakupami

Czytanie i słuchanie:
wybieranie właściwego
uzupełnienia luk w
dialogach; porządkowanie
fragmentów dialogów
Mówienie: odgrywanie
dialogów; przedstawienie
wyników ankiety dotyczącej
zwyczajów zakupowych
Wymowa: określanie
długości dźwięków
Pisanie: ogłoszenie do
gazetki szkolnej

Podręcznik,
s. 94–95
Dodatkowo
Zeszyt ćwiczeń
s. 68–69

Lekcja
Powtórzenie
materiału
z rozdziału 7
Review 7 (Powtórzenie
materiału)

Powtórzenie
poznanych
struktur
gramatycznych

Powtórzenie
poznanego
słownictwa

Powtórzenie poznanych
zwrotów i funkcji
językowych

Słuchanie: wybieranie
jednego z trzech obrazków
na podstawie nagrania
Czytanie: uzupełnianie luk
w j. polskim na podstawie
tekstu w j. angielskim
Pisanie: ogłoszenie
Mówienie: poprawianie
błędnych zdań

Podręcznik,
s. 96–97, s. 99

Zeszyt ćwiczeń
s. 70-71;

Dodatkowo:

Bank pomysłow
s. 26–27, 48–49
66–67

 

 

KL.VII

19.05, 20.05, 21.05.2020

ls Checkpoint 5
Powtórze
nie wiadomości
z rozdziału 5
– zadania typu
egzaminacyj
nego.

Zadania typu
egzaminacyjnego,
wykorzystujące
słownictwo
z rozdziału 5.

Zadania typu
egzaminacyj
nego, oparte
na strukturach
gramatycznych
wprowadzonych
w rozdziale 5.

Funkcje językowe
i sytuacje omówione
w rozdziale 5,
powtórzenie.

Rozumienie wypowiedzi (ustnych): odpowiada
na pytania do tekstu nagrania (test wyboru).
Rozumienie wypowiedzi (pisemnych): dobiera
pytania do tekstów.
Reagowanie na wypowiedzi: dobiera właściwe
reakcje do podanych wypowiedzi (test wyboru).
Przetwarzanie wypowiedzi: tłumaczy fragmenty
zdań z języka polskiego na język angielski.
Tworzenie wypowiedzi (pisemnej): tworzy
wiadomość dla rodzica.

Podręcznik:
str. 86–87.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 64–65.

 

Dodatkow.
Książka
nauczyciela:
str. 86–87,
240–241.


Review 5


Powtórze
nie wiadomości
z rozdziału 5.

Zadania z zakresu znajomości
słownictwa, gramatyki, rozumienia
tekstu ze słuchu, tworzenia
wypowiedzi pisemnej i ustnej
z rozdziału 5.

Funkcje językowe
i sytuacje omówione
w rozdziale 5,
powtórzenie.

Podręcznik:
str. 88.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 66–67.
Książka
nauczyciela:
str. 88, 242–243

 

 

 

 

 KL.VIII

20.05, 21.05, 22.05.2020


Skills
Checkpoint 5.

Słownictwo
z rozdziału 5.

Zagadnienia
gramatyczne
z rozdziału 5.

Funkcje językowe
z zakresu egzaminu
ósmoklasisty.

Rozumienie wypowiedzi: dopasowywanie zdań
do tekstów mówionych.
Reagowanie na wypowiedzi: uzupełnianie
dialogów brakującymi elementami.
Tworzenie wypowiedzi (ustnej/pisemnej):
układanie fragmentów wypowiedzi pisemnej
w odpowiedniej kolejności; uzupełnianie dialogów
wyrazami wybranymi spośród podanych;
tworzenie e-maila z informacją na temat przyjęcia
niespodzianki oraz życzeń.
Przetwarzanie wypowiedzi: parafrazowanie
zdań; uzupełnianie tekstu na podstawie informacji
z ilustracji.
Znajomość środków językowych (słownictwo/
gramatyka): składanie gratulacji oraz życzeń;
sytuacje z życia codziennego i specjalne okazje;
produkty ekologiczne.

Podręcznik:
str.84–85.

Zeszyt
ćwiczeń:
str. 62–63.

Dodatkow

Książka
nauczyciela:
str. 86–87,
236–237.


Utrwalenie
wiadomości
z rozdziału 5.

Słownictwo
z rozdziału 5
(oraz utrwalane
spiralnie
słownictwo
z poprzednich
rozdziałów serii
Explorer).

Zagadnienia
gramatyczne
z rozdziału 5
(oraz
utrwalane
spiralnie
zagadnienia
gramatyczne
z poprzednich
rozdziałów
serii Explorer).

Funkcje językowe
z rozdziału 5.

Rozumienie wypowiedzi: dopasowywanie zdań
do wyrażeń z ramki; dopasowywanie wyrazów
z tekstu do podanych definicji; dobieranie
właściwej odpowiedzi na podstawie informacji
z tekstu mówionego.
Tworzenie wypowiedzi (ustnej/pisemnej):
tworzenie definicji nazw członków rodziny;
dopasowywanie połówek zdań. Dobieranie
rzeczowników policzalnych/niepoliczalnych do luk
w zdaniu.
Przetwarzanie wypowiedzi: określanie kategorii
podanych zdań; określanie, które rzeczowniki
mogą mieć znaczenie zarówno rzeczowników
policzalnych, jak i niepoliczalnych – podawanie
przykładów.
Znajomość środków językowych (słownictwo/
gramatyka): słownictwo i gramatyka
z rozdziału 5.

Podręcznik:

 

 

 

 


Język angielski – tydzień 9 

Kl..0

11.05.2020 i 15.05.2020


I know.
Powtarzamy
materiał z ósmego
rozdziału,
opisujemy różnice
między dwoma
pomieszczeniami

Powtórzenie
słownictwa i struktur
językowych z ósmego
rozdziału.

Utrwalenie funkcji
językowych
wprowadzonych w ósmym
rozdziale.

 

Znajdowanie różnic
między dwoma obrazkami

 


  

Ćwiczenia utrwalające: https://wordwall.net/resource/399397/inglese/furniture

 Kl.I

13.05.2020 i 14.05.2020

 

Poznajemy
nazwy
produktów
żywnościowych i
śpiewamy
piosenkę
o jedzeniu.

sandwich-kanapka, cheese-ser żółty
tomato-pomidor, meat-mięso
yummy-smaczny, yuck-blee

Yes, I do.
No, I don’t.
I like …
I don’t like …
Meat sandwich.
Do you like onions?

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nazwy produktów
żywnościowych.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie ogólny sens
dialogu wspartego zdjęciem.
Uczeń wskazuje odpowiedni
symbol (minka uśmiechnięta lub
smutna) zgodnie z nagraniem.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń odczytuje nazwy
produktów żywnościowych i
wskazuje odpowiednie obrazki.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania za nagraniem.
Uczeń śpiewa piosenkę o
jedzeniu.
Reagowanie
Uczeń odpowiada na pytania
nauczyciela.

Podręcznik s. 96, 97
Zeszyt ćwiczeń s. 118,
119, 12

 

Ćwiczenia utrwalające: https://wordwall.net/resource/283878/fruit

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=SPiv6uJn6iU&t=2s&fbclid=IwAR0OtaRUc4YGT1_YqYq-iZzU-kYPGX2jphakDR1pn2VghIDBo2TTauaNR0s

KL.II

14.05.2020 i 15.05.2020

 

Lekcja:
Poznajemy
nazwy dyscyplin
sportowych,
słuchamy
historyjki.

Basketball - koszykówka, football,
volleyball – siatkówka, tennis,
horse-riding.

Do you like football?
Yes
, I do. No, I don’t.
I like … . I don’t like
… . I love … .

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nazwy dyscyplin
sportowych.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie treść historyjki
obrazkowej.
Uczeń rozumie i rozpoznaje
podczas słuchania zwroty
dotyczące sportowych upodobań.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń czyta zdania i rozumie ich
sens.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania.
Reagowanie
Uczeń mówi o swoich upodobaniach.

Podręcznik s. 80, 81
Zeszyt ćwiczeń s. 100, 101

 

Lekcja:
Poznajemy
słowa i zwroty
związane z piłką
nożną, czytamy
tekst o chłopcu z
Brazylii.

Kick hard – mocno kopnąć, score a
goal – zdobyć gola, fall - upaść, match-mecz,
favourite sport-ulubiony sport,
sometimes - czasami

It’s football/
volleyball. The
football match is
today. George runs
fast. Mary kicks the
ball. John sometimes
falls.
He scores a goal!
We love football.
We play every day.
Do you play
football? I can score
a goal.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna słowa i zwroty związane
z piłką nożną.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu
wspartego zdjęciami.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń rozumie treść zdań
związanych ze zdjęciem oraz tekst
piosenki.

Podręcznik s. 82, 83
Zeszyt ćwiczeń s. 102
103

 

KL.III

11.05 i 13.05.2020

 

Poznajemy
czynności dnia
codziennego
w oparciu
o dialog.

Evening -wieczór , morning-rano,
brush my teeth -myć zęby, have
breakfastjeść śniadanie, have
dinner-jeść obiad, get dressed-ubrać się,
wash-umyć, wake up-obudzić,
bored-znudzony, early-wcześnie, I’d like to
sleep late.Chciałbym spać do późna. I’d like to
stay up late.-Chciałabym późno położyć się spać.

Would you like to go
to bed?- Czy chciałbyś pójść spać? Yes, I would.-Tak, chciałbym.
/No, I wouldn’t.
What would you like
to do on Monday?- Co chciałbyś robić w poniedziałek?
I’d like to go horse
riding.- Chciałbym pojeździć konno.

Znajomość środków językowych
Uczeń poznaje nazwy czynności
dnia codziennego.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń odpowiada na pytania
nauczyciela w oparciu o treść
wysłuchanych dialogów.
Uczeń wskazuje odpowiednie
ilustracje/wyrazy na podstawie
nagrania.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń układa pytania z podanych
wyrazów.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa, zdania
dialogu oraz tekst piosenki.
Uczeń czyta dialogi z podziałem
na role.
Uczeń potrafi wymienić czynności
poranne i wieczorne.
Uczeń śpiewa piosenkę
we wskazany sposób.
Reagowanie językowe
Uczeń reaguje ruchem i gestem
na usłyszane słowa.
Uczeń pyta i opowiada

Podręcznik s. 60, 61
Zeszyt ćwiczeń s. 74, 75

 Klasy IV – VIII

Z uwagi na to, że w tygodniu są prowadzone lekcje online, bardziej szczegółowe wyjaśnienia i informacje będą podawane na lekcji.

 

Kl.IV

11.05, 14.05, 15.05.2020

Lekcje
Mój ulubiony sport
My favourite sport (Mój
ulubiony sport)

Writing time.

SPORT
Osoby
uprawiające
różne dyscypliny
sportu
Wyrażenia
związane ze
sportem

Present
simple

Zadawanie pytań
o ulubione
dyscypliny
sportowe,
sportowców,
rozmowa o sporcie

Czytanie i słuchanie:
ogólne rozumienie
tekstu, dopasowywanie
nagłówków do
odpowiednich dialogów,
odpowiadanie na pytania
Mówienie: zwroty
używane w rozmowach
o sporcie

Podr., s. 88-89
ćwiczenia, s. 86-87

 

 

Kl.V

12.05, 13.05, 14.05.2020

Lekcja

Rozmawiamy o przeszłości (czasowniki nieregularne)

The Crystall Ball Mystery: You are under arrest! (Tajemnica kryształowej kuli: Jesteście aresztowani!)

Lekcja

Past simple (czasowniki nieregularne) cd.

SPORT

Słownictwo/
czasowniki związane
z uprawianiem sportu

Czas past simple (czasowniki nieregularne)

Zadawanie pytań
i udzielanie odpowiedzi dotyczących sytuacji przeszłych

 

Lekcja

Wspinaczka skałkowa

Rock climbing

 

Lekcja

Past simple (pytania otwarte typu Wh-)

Liczebniki porządkowe

Wspinaczka skałkowa

Wyrażenia związane ze sportem

Wyrażenia idiomatyczne

Liczebniki porządkowe

 

Czas past simple (pytania otwarte typu
Wh-)

Zadawanie pytań dotyczących czynności przeszłych i udzielanie odpowiedzi

Podręcznik, s. 86 – 87

 

 

ćwiczenia, s. 84 – 85,

 

                 

 

Kl.VI

12.05., 14.05.2020, 15.05.2020

Z czego to jest
zrobione? Rodzaje
tworzyw
i materiałów
Reuse, renew, recycle
(Używaj, odnawiaj,
przetwarzaj)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lekcja

Czas present
perfect
i present
simple,
użycie
since i for

Cechy
przedmiotów

Określanie rodzaju
tworzyw i materiałów

Czytanie i słuchanie:
zakreślanie własciwych
informacji; odpowiadanie na
pytania; dopasowywanie
słów do obrazków
Mówienie: nazywanie
przedmiotów
przedstawionych na
ilustracjach; rozmawianie
o przedmiotach w klasie
Pisanie: uzupełnianie zdań

Podręcznik,
s. 92–93

Zeszyt ćwiczeń,

s.66 -67

Porównanie czasów
present perfect
i present simple

Słuchanie: wybór właściwej
odpowiedzi

             

 

Kl.VII

12.05, 14.05,15.05.2020

 Instrukcja
obsługi –
ćwiczenia
kształcące
umiejętność
rozumienia
ze słuchu.

Instrukcja obsługi.

Instruowanie,
objaśnianie zasad
działania/użytkowania.

Reagowanie na wypowiedzi: uczeń tak dobiera
zdania, aby stworzyły logiczną wypowiedź.
Rozumienie wypowiedzi (ustnych): określa, kto
wykonuje daną czynność (test wyboru); odpowiada

Podręcznik:
str. 82.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 62.
Książka
nauczyciela:
str. 82, 238

7. Wiadomość
– kształcenie
umiejętności
pisania.

Czynności
wykonywane
w domu.

Konstrukcje
z because /
because of /
that’s because.

Określanie przyczyny,
przepraszanie.

Rozumienie wypowiedzi (pisemnych):
określa problem na podstawie planu dnia i listy
czynności do wykonania; odpowiada na pytania
otwarte do tekstu wiadomości.
Znajomość środków językowych – słownictwo:
uzupełnia zdania wyrazami because / because of /
that’s because.
Znajomość środków językowych – gramatyka:
uzupełnia reguły dotyczące użycia because of /
that’s because.
Znajomość środków językowych – słownictwo
i gramatyka: uzupełnia luki w tekście wyrazami
z ramki w odpowiedniej formie.
Tworzenie wypowiedzi (pisemnej): pisze
wiadomość, wyjaśniając, dlaczego coś zrobił /
czegoś nie zrobił.
Przetwarzanie wypowiedzi: przekazuje
informacje zawarte w tekstach – określa, gdzie
/ w czym jest problem. Przekazuje w języku
angielskim informacje podane w języku polskim
– tłumaczy wskazane fragmenty zdań z języka
polskiego na język angielski.

Podręcznik:
str. 84–85.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 63.
Książka
nauczyciela:
str. 84–85, 23

 

KL.VIII

12.05, 13.05,15.05.2020

Writing:
Wishes. Using
abbreviations.
Inviting and
asking for
a reply.

 

 

 

Doing revising exercises.

Skróty. Wyrażenia
stosowane przy
składaniu życzeń
lub gratulacji
i odpowiadaniu
na złożone
życzenia.
Słownictwo
związane
z organizacją
imprez.

Konstrukcje
gramatyczne
służące
wyrażaniu
życzeń
(z wish, hope,
may).

Składanie życzeń
i gratulacji oraz
odpowiadanie
na nie.

Rozumienie wypowiedzi: uzupełnianie tekstu
zaproszenia na podstawie informacji zawartych
w tekście mówionym; rozpoznawanie życzeń;
dopasowywanie życzeń do okazji.
Reagowanie na wypowiedzi: składanie życzeń

Podręcznik:
str.82–83.
Writing Guide Unit
5
: str. 165

 

 

 

 


Język angielski – tydzień 8

KL.0

04.05 i 08.05.2020r.

Lesson: Furniture (fernicze) - meble

Poznajemy nazwy
sprzętów i mebli
w domu, rysujemy
swój pokój i
mówimy o nim.

Nazywanie mebli
i sprzętów w domu.
Łączenie mebli i sprzętów
z odpowiednimi
pomeszczeniami w domu.
Wskazywanie obiektów
niepasujących do
pozostałych.
Opisywanie swojego
pokoju.

Lamp - lampa, TV - telewizor, cooker - kuchenka,
toilet - toaleta, sofa. In the
living room – w salonie. This is
my bedroom. – to jest moja sypialnia. My
desk is blue. – Moje biurko jest niebieskie.
A sofa is (in the living
room). – Sofa jest w salonie. Match the
pictures. – Dopasuj obrazki.

Draw your bedroom.- Narysuj swój pokój.

 

 

 Kl.I

06.05 i 07.05.2020r.

 

Rozdział 8

 

I like oranges!
Poznajemy
nazwy owoców i
warzyw oraz
słuchamy
historyjki.

orange, banana, pear,
onion, yummy, yuck

I like apples.
I don’t like oranges.
Do you like apples?
She likes onions.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nazwy owoców i
warzyw.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie treść historyjki
obrazkowej oraz słowa
rymowanki.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń odczytuje nazwy owoców i
warzyw i wskazuje odpowiedni
obrazek.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania oraz recytuje rymowankę.
Uczeń mówi zdania o swoich
upodobaniach żywieniowych.

Podręcznik s. 94, 95
Zeszyt ćwiczeń s. 116,
117, 124, 125

Polecam piosemkę: „Fruit Salad Song” : https://www.youtube.com/watch?v=SPiv6uJn6iU&t=2s&fbclid=IwAR0OtaRUc4YGT1_YqYq-iZzU-kYPGX2jphakDR1pn2VghIDBo2TTauaNR0s

 

 

KL.II

07.05 i 08.05.2020r.

Sports – introduction.
Rozmawiamy na
temat różnych
dyscyplin
sportowych.

Can you
swim
/jump/run?  - Czy ty umiesz pływać/skakać/biegać ? Yes, I can. No, I can’t.
Jump
/swim in the
water. Climb out of
the water. Now ride a
bike. Run very fast.
I’m
jumping
/running/swimming. You win.
Hurray!

What can you see in
the picture? Are the
children happy? Can
the children swim?
Can you swim?
Congratulations for
the winners! What
sports do you
remember? Simon
says: Ride a bike.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna i potrafi podać nazwy
wybranych dyscyplin sportowych.
Wypowiedzi ustne
Uczeń wypowiada się na temat
zdjęcia, powtarza zdania za
nagraniem. Zadaje pytania i
udziela na nie odpowiedzi.
Reagowanie
Uczeń powtarza rymowankę i
ilustruje ją ruchowo.

Podręcznik s. 78, 79
Zeszyt ćwiczeń s. 98, 99

Chętni mogą przerobić temat Wonderful world – free time. – podręcznik s.76-77, zeszyt ćwiczeń s.94-95

 

KL.III

04.05. i 06.05.2020r.

 

Topic: At the weekend.

Czytamy
o wspólnie
spędzonym
czasie wolnym
Alice i jej
rodziny.

 

Topic: Do you play the trumpet?- exercises.

Proszę napisać w zeszycie: Saturday, Sunday,
brush-pędzelek, musician -muzyk,
paint -malować, farba, recorder – flet prosty, violin -skrzypce,
week -tydzień, give a concert – dawać koncert, koncertować,
together -razem

trumpet -trąbka

 

meet friends – spotykać się z przyjaciółmi,

go to the cinema – iśc do kina, ride a bike – jeździć rowerem, play the guitar – grać na gitarze, listen to music – słuchać muzyki, read books – czytać książki, do homework – odrabiać zadanie domowe

What do you do on
Sundays? I meet
friend/go to the
cinema …

Znajomość środków językowych
Uczeń poznaje nazwy
instrumentów muzycznych oraz pozostałe dni tygodnia.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń dopasowuje odpowiednie
wyrazy/wyrażenia w pary.
Uczeń potrafi uzupełnić
przeczytany tekst brakującymi
wyrazami.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń wskazuje właściwe
wyrazy/wyrażenia lub ilustracje
w oparciu o nagranie.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza nowe słowa oraz
zwroty.
Uczeń czyta tekst o czasie wolnym
we wskazany sposób.
Reagowanie językowe
Uczeń reaguje ruchem/gestem
na usłyszane dźwięki lub słowa.
Uczeń ustnie i pisemnie
odpowiada na pytania.
Uczeń pyta i odpowiada o zajęcia
w dni wolne.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń uzupełnia tekst brakującymi wyrazami.

Podręcznik s. 58, 59.

 

 

 

 

Zeszyt ćwiczeń s. 72, 73 ćw.1,2,3

 

KL.IV

04.05, 07.05 i 08.05.2020r.

Lekcja:

Przysłówki
częstotliwości


Mówienie:
odgrywanie scenek,
rozmowa o tym, jak
często wykonujemy
różne czynności

 

Lekcja:
Ubiór i wyposażenie
sportowca
My sports kit (Mój
zestaw sportowy)
Lekcja:
Present simple
–przyimki czasu

SPORT
Ubrania sportowe
Wyposażenie
sportowca

Present simple
Przyimki czasu

Zadawanie pytań
o wykonywanie
rutynowych czynności
i udzielanie
szczegółowych
odpowiedzi

Czytanie i słuchanie:
ogólne rozumienie tekstu
o planie dnia
amerykańskiego chłopca
sportowca, uzupełnianie
tekstu podanymi
zdaniami
Słuchanie:
dopasowywanie nazw
dyscyplin sportowych
do odpowiednich
strojów
Mówienie: rozmowa
o czynnościach dnia
codziennego

Podręcznik, s. 86-87
Zeszyt ćwiczeń, s. 84-85

 

KL.V

05.05, 06.05, 07.05.2020r.

Lekcja

Zainteresowa-nia i hobby

Hobbies and interests

 

Lekcja

Past simple  – exercises.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Can you do it? -review, unit 5-6.

Zainteresowania i hobby

Czas past simple

(czasowniki regularne, twierdzenia, pytania, przeczenia)

Proponowanie sposobów na spędzenie wolnego czasu; zgoda i odmowa

Czytanie i słuchanie: dopasowywanie imion do zdjęć, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu

Słuchanie: uzupełnianie dialogu, powtarzanie

Mówienie: proponowanie sposobów spędzenia wolnego czasu

Pisanie: krótka, sterowana recenzja filmu

Wymowa: zmiana wymowy, jaką powoduje
-e na końcu wyrazu

Podręcznik, s. 76 – 77

Zeszyt ćwiczeń, s. 74 – 75, 111, 119

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podręcznik, s. 78,79

Zeszyt ćwiczeń, Test yourself s. 76 – 77

 

 

KL.VI

05.05, 06.05 i 08.05.2020r.

Lekcja

Użyteczne
przedmioty z życia
codziennego
Everyday gadgets
(Gadżety używane
codziennie)


Lekcja
Porównanie czasów
present perfect i past
simple

Czas present
perfect
i past
simple

Przedmioty
używane
w życiu
codziennym

Rozmawianie
o przedmiotach użytku
codziennego

Czytanie i mówienie:
odpowiadanie na pytania do
tekstu z podanym
początkiem odpowiedzi,
wybiranie właściwego słowa
uzupełniającego lukę
w zdaniu
Mówienie: nazywanie
przedmiotów pokazanych na
ilustracjach
Słuchanie: wybieranie
jednej z trzech ilustracji na
podstawie wysłuchanego
nagrania
Pisanie: uzupełnianie zdań

Podręcznik,
s. 90–91
Dodatkowo
Zeszyt ćwiczeń,
s. 64-65

 

KL.VII

05.05, 06.05, 07.05.2020r.

Czas
Present
Perfect Simple
oraz formy
dzierżawcze
– ćwiczenia
gramatyczno-
-leksykalne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podróżowanie,
prace wykonywane
przez dzieci.

Czas Present
Perfect
Simple
, formy
dzierżawcze.

Mówienie
o czynnościach,
które rozpoczęły się
w przeszłości i trwają
nadal, o sytuacjach
które miały miejsce
w niedalekiej
przeszłości,
o doświadczeniach;
wyrażanie
przynależności.

Znajomość środków językowych – gramatyka:
wskazuje w zdaniach czasowniki w czasie Present
Perfect Simple
; przyporządkowuje reguły dotyczące
użycia tego czasu do zdań; wskazuje w zdaniach
określniki czasu Present Perfect Simple; uzupełnia
reguły dotyczące użycia wyrazów since / for
w czasie Present Perfect Simple;
uzupełnia luki w zdaniach określnikami czasu
Present Perfect Simple podanymi w ramce;
uzupełnia luki w tekście odpowiednią formą
czasownika w czasie Present Perfect Simple;
wie, które apostrofy określają przynależność;
uzupełnia reguły dotyczące użycia form
dzierżawczych; określa, jaką częścią mowy jest dany
wyraz; dopasowuje reguły do zdań;
uzupełnia luki w zdaniach formami dzierżawczymi;
uzupełnia luki w tekście jednym z trzech podanych
wyrazów; uzupełnia zdania jednym z dwóch
podanych wyrazów.
Reagowanie na wypowiedzi: tworzy dialog
z formami czasu Present Perfect Simple i wyrazami
z ramki.

Podręcznik
str. 80–81.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 61–62

 Instrukcja
obsługi –
ćwiczenia
kształcące
umiejętność
rozumienia
ze słuchu.

Instrukcja obsługi.

Instruowanie,
objaśnianie zasad
działania/użytkowania.

Reagowanie na wypowiedzi: uczeń tak dobiera
zdania, aby stworzyły logiczną wypowiedź.
Rozumienie wypowiedzi (ustnych): określa, kto
wykonuje daną czynność (test wyboru); odpowiada
na pytania zgodnie z treścią nagrania (test wyboru).

Podręcznik
str. 82.
Zeszyt ćwiczeń:
str. 62.

KL.VIII

05.05,06.05 i 08.05.2020r.

Utrwalenie
wiadomości
z rozdziału 4.

 

Próbne arkusze egzaminacyjne -przykłady zadań.

Słownictwo
z rozdziału 4 (oraz
utrwalane spiralnie
słownictwo
z poprzednich
rozdziałów serii
Explorer).

Zagadnienia
gramatyczne
z rozdziału
4 (oraz
utrwalane
spiralnie
zagadnienia
gramatyczne
z poprzednich
rozdziałów
serii Explorer).

Funkcje językowe
z rozdziału 4.

Podręcznik, s.72
Wordlist 4:
str. 137.
Zeszyt
ćwiczeń Use
Your English
:
str. 45,
50–51

 

 

 


Język angielski tydzień 7

KLIKNIJ


Język angielski tydzień 6

20.04 i 24.04.2020

  1. O

W ramach powtórki o owocach – ciekawy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=mJEY8j-IqO0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3eV30Pzxt0g-hlr1EUZLYo8y-Y2o7k043iyaxGeU2z6m60uAvuHz3-lk8

 

8. In the
house

Lesson 1: Rooms

Rooms -vocabulary.
Poznajemy nazwy
pomieszczeń
w domu, słuchamy
historyjki.

 

 

 

 

 

 

 

Lesson 2: Rooms -chant and exercises.

Nazywanie pomieszczeń
w domu.
Śledzenie historyjki.
Powtarzanie zdań za
nagraniem.
Określanie miejsca,
w którym znajdują się
zwierzęta.

Living room (czyt.livin rum) -salon,
bedroom (bedrum)- sypialnia, bathroom-łazienka,
kitchen (kiczyn)- kuchnia. In the living
room (in de livin rum) w salonie.
Ready or not, here I come!  – gotowy lub nie,   nadchodzę!
I see you! – Do zobaczenia

Pic is in the bedroom. -Pic jest w sypialni
Where’s Leon? -Gdzie jest Leon?

Here Iam! – Tu jestem!

On your head.- Na Twojej głowie.
Where is the
hamster? – Gdzie jest ten chomik?

 

Słownik z poprawną wymową: www.diki.pl

 

Słownictwo do lekcji: dining room (dajnin rum) – jadalnia, office (ofis) – biuro, hallway (holłej) korytarz, attic (atik) – strych, garage(

Chant: https://www.youtube.com/watch?v=aOSJZbHoiY8

 

 

 

Kl.I

22.04 i 23.04.2020

 

Podręcznik s. 88, 89
Zeszyt ćwiczeń s. 106,
107 (chętni mogą zrobić str.108,109)

 

 Powtarzamy
wiadomości
z rozdziału The
weather
i oceniamy
swoje
umiejętności
.

Powtórzenie
słownictwa
z rozdziału 7.

Powtórzenie
struktur językowych
z rozdziału 7.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna określenia typów
pogody oraz nazwy ubrań.
Wypowiedzi ustne
Uczeń wymienia określenia
pogody oraz nazywa ubrania.
Uczeń mówi, co założyć na zimną,
a co na upalną pogodę.
Reagowanie
Uczeń wskazuje odpowiednią
pogodę na podstawie nagrania.
Uczeń wymienia słowa z różnych
kategorii wylosowanych losowo za
pomocą kostki do gry.

 

Kolejny temat lekcji to : The weather –wonderful world. Podręcznik str 90-91. Bardzo proszę, aby dzieci namalowały w zeszycie błyskawicę i podpisały lightning, sople i podpisały icicles, tęczę i podpisały rainbow. Zachęcam do posłuchania słówek na www.diki.pl. Zachęcam do posłuchania piosenki o tęczy jest to zadanie 1 czyli płyta 2 ścieżka 45 (tekst piosenki jest poniżej). Proszę, aby dzieci powtórzy sobie słówka związane z pogodą. Dzieci mogą na małych karteczkach namalować proste rysunki przedstawiające pogodę i wraz z zeszytem mogą powtarzać słownictwo. Na zadanie domowe proszę, aby dzieci zrobiły zadania ze str. 110-111.

Tekst piosenki:

I like rainbows x2

Red, yellow and blue

I like rainbows x2

Green and orange too.

Dla utrwalenia słówek i wyrażeń o pogodzie – gra:

https://www.gamestolearnenglish.com/weather/

  

Kl.II

23.04 i 24.04.2020

Temat: I like a skateboard. Czytamy tekst
związany z jazdą
na deskorolce.

 

Podręcznik, str.70 i 71

Ćwiczenia: str. 86, 87

Skateboard- deskorolka, slow-powolny,
fast-szybki, win-wygrać, race-wyścig

 

Właściwa wymowa:

www.diki.pl

My bike is fast. His (jego)
skateboard is slow. I
win races. I don’t
win races.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna słowa związane z jazdą
na deskorolce.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu
wspartego obrazem.
Uczeń uzupełnia zdania
odpowiednimi wyrazami na
podstawie nagrania.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania za nagraniem.

 

Kolejny temat: My weekend.

Podręcznik s. 72, 73
Zeszyt ćwiczeń s. 88, 89

 

Poznajemy
nazwy czynności
oraz czytamy
zdania o
zajęciach
podczas
weekendu.

read a book -czytać książkę,

 Call grandma-zadzwonić do babci, do homework – odrabiać zadanie, play the piano .

I read books. – Czytam książki.

I ride a bike every day -Codziennie jeżdżę rowerem.

 I play the piano at the
weekend.- Gram na fortepianie w weekend.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nazwy różnych
czynności.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie zdania związane ze
zdjęciami.
Uczeń rozumie tekst piosenki i
wskazuje wyrażenia, które
pojawiają się w jej tekście.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń rozumie czytany tekst i
zastępuje obrazki właściwymi
słowami.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa oraz proste
zdania oraz śpiewa piosenkę.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń zapisuje zdania o różnych
czynnościach.

 

 

KL.III

20.04 i 22.04.2020

W ramach owocowej powtórki ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=mJEY8j-IqO0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3eV30Pzxt0g-hlr1EUZLYo8y-Y2o7k043iyaxGeU2z6m60uAvuHz3-lk8

 I gra:

https://wordwall.net/pl/resource/923253/angielski/food-drink

 

 Praca na 6 dla chętnych, podręcznik,str.53: 

Wykonujemy
projekt:
Children’s
favourite food -project.

Układamy
przepis
na deser
owocowy.

Słownictwo
z rozdziału 4.

You need …. First,
put/mix/ … Then
add/mix/bake/cook
/ fry … Finally eat …

Reagowanie językowe
Uczeń reaguje na polecenia
zgodnie, z którymi wykonuje
pracę plastyczną.
Wypowiedzi ustne
Uczeń układa i podaje przepis na
deser owocowy.
Uczeń nazywa wykonaną pracę
plastyczną

 

Jako zadanie dodatkowe, proszę zrobić projekt – może to być praca plastyczna, bądź deser np. z prawdziwych owoców, ważne aby zrobić zdjęcie i opisać sposób przygotowania deseru, następnie wysłać mailem do mnie.

 

Temat: My week – activities.

Podręcznik s. 54, 55
Zeszyt ćwiczeń s. 68, 69

Gry utrwalające słownictwo :https://wordwall.net/pl-pl/community/klasa-3/free-time-activities


Przypominamy
nazwy
czynności
i sporty
wykonywane
w czasie
wolnym.
Śpiewamy
piosenkę
o literach
alfabetu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kolejny temat: Days of the week – introduction.

 

Poznajemy dni tygodnia.

Proszę przepisać do zeszytu i napisać tłumaczenie:

 

ride a bike, watch TV,
listen to music, text a
friend, play chess, play
computer games, play
board games, ride a
skateboard, read a
book, play the
piano/guitar, ride a
horse, swim, play
tennis/basketball/voll
eyball/football, go
roller skating, go ice
skating, do karate, do
homework

 

www.diki.pl

 

 

 

 

 

 

 

Proszę przepisać do zeszytu:

timetable – plan lekcji

Monday – Pn.,

Tuesday- Wt.

Wednesday – Śr.

Thursday – Czw.

Friday – Pt.

Saturday -Sob.

Sunday – Niedź.

 

Uzupełnić ćw.1 i 2 str.70 w ćwiczeniach

Piosenka -dni tyg.:

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ

What do you do in summer/winter?- Co robisz w lecie/w zimie?
Do you … ? Yes, I do.
/No, I don’t.

Znajomość środków językowych
Uczeń potrafi nazwać czynności
i sporty wykonywane w czasie
wolnym poznane w klasie drugiej.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń odpowiada na pytania
w oparciu o nagranie.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza zdania dialogu
i tekst piosenki.
Uczeń śpiewa piosenkę o literach.
Uczeń czyta z podziałem na role.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń przepisuje nazwy czynności
i sporty zgodnie z porą roku.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń dopasowuje ilustracje
do właściwych nazw czynności.
Reagowanie językowe
Uczeń odpowiada na pytania
nauczyciela odnośnie ilustracji.

 

 KL.IV

20.04,23.04 i 24.04.2020

 

podręcznik, s. 78-79
ćwiczenia, Test
yourself, 
s.
76-77

 

Temat:
Powtórzenie
materiału
z rozdziału 6.

Powtórzenie
poznanego
słownictwa

Powtórzenie
poznanych
struktur
gramatycznych

Powtórzenie
poznanych zwrotów i
funkcji językowych

Słuchanie: piosenka What
do you do at the
weekends?

SB, s. 78-79
WB, Test
yourself,
s.
76-77

 

Temat: Free time activities - utrwalenie słownictwa poprzez gry online.

https://wordwall.net/pl/community/free-time

 

Temat:  A young drummer – reading.

Podręcznik, s. 80-81

Ćwiczenia, s. 78, (chętni,s.79)

 

Klub odkrywców:
mały perkusista
Wywiad – praca
projektowa
Explorers’ Club:
A young drummer
(Mały perkusista)
An interview (Wywiad)

Uczniowie czytają tekst i słuchają nagrania. Wypisują nowe słowa lub wyrażenia z tekstu i tłumaczą je i uczą się ich na pamięć. Następnie wykonują ćwiczenie z podręcznika
oraz ćwiczenia z Zeszytu ćwiczeń.

Może się przydać słownik: www.diki.pl

Praca dodatkowa:

Proszę wcielić się w postać znanej i lubianej przez siebie osoby, następnie opowiedzieć o sobie w formie wywiadu ( pisać zadane pytania i odpowiedzi)– można wzorować się na tekście o Igorze F. ze str.80.

 

KL.V

21.04., 22.04. i 23.04.2020

 

Lekcja

Różne czynności

The Crystal Ball Mystery: We aren’t thieves! (Tajemnica kryształowej kuli: Nie jesteśmy złodziejami!)

 

Lekcja

Past simple (czasowniki regularne – zdania twierdzące)

ŻYCIE PRYWATNE

Formy spędzania czasu wolnego

 

Podręcznik, s. 70 – 73

ćwiczenia, s. 70 – 71

Czas past simple (czasowniki regularne, zdania twierdzące)

Słuchanie: dopasowywanie informacji; uzupełnianie zdań

Czytanie i słuchanie: poprawianie błędnych zdań, uzupełnianie zdań dotyczących tekstu

Mówienie: wypowiedź na temat ulubionej formy rozrywki; informacja o tym, co się robiło na ostatnich wakacjach

Wymowa: wymowa końcówki -ed

 

Proszę przepisać do zeszytu notatkę:

Czasowniki w czasie przeszłym dzielimy na dwie grupy:

  1. 1.    czasowniki regularne- regular verbs,
  2. 2.    czasowniki nieregularne- irregular verbs.

look for - czasownik „szukać” w formie podstawowej

looked for – czasownik w czasie przeszłym „szukałam”.

Np. I look for my bag – szukam mojej torby

      I looked for my bag – szukałam mojej torby

Jak zauważyliście wystarczy do czasownika w formie podstawowej dodać końcówkę –ed.

Zapisz w zeszycie:

zasady dodawania końcówki –ed:

  1. dopisujemy końcówkę –ed, bez żadnych zmian
  1. talk-talked, walk- walked, watch-watched
  1. czasownik kończy się na –e, to dopisujemy w końcówce tylko literę –d,

np.: dance-danced, smile-smiled

  1. w czasownikach krótkich, z samogłoską w środku, dodając  -ed podwajamy ostatnią spółgłoskę,

np.: stop-stopped, kidnap-kidnapped

  1. czasownik kończy się na –y, a przed nią jest spółgłoska, to –y zmieniamy na –i a potem dopisujemy końcówkę –ed,
  1. study-studied, try-tried.

 

Czasowniki nieregularne tworzymy inaczej, ale będziemy się o nich uczyć później.

Przydatny będzie też link – ciekawa forma notatki: https://view.genial.ly/5e25aad306d0a41b4ef69160?fbclid=IwAR0X-hZY96Bo-Y1XtvyrMhnKY585uAa2Gdt0YEhEytXQMx5r3qpcqDiZrF8

A teraz poćwicz  tworzenie czasu przeszłego.

 

 Regular verbs in Past Simple – translating sentences.

  1. Zapisz formę przeszłą poniższych czasowników i przetłumacz wyrazy.
    appear .................................
    2. borrow ..................................
    3. carry ...................................
    4. close ...................................
    5. play ...................................
    6. jog ...................................
    7. live ...................................
    8. smile ...................................
    9. wash ...................................
    10. grab ................................... ......../10

  2. Wpisz czasowniki w nawiasach w czasie przeszłym.
    Last year, Ann and Sue 1) ...................... (decide) to go to France. They
  3. 2) ..................... (travel) by aeroplane to Paris and
  4. 3) ..................... (share) a room at a wonderful hotel. They
  5. 4) .................... (love) the Eiffel Tower and the Champs Elysees. They
  6. 5) .................... (walk) all day in the beautiful streets of the city and
  7. 6) ................... (visit) many museums. They were also in Nice, where they
  8. 7) ...................... (sunbathe) on the beach for hours. They
  9. 8) .................. (enjoy) their holiday a lot. .........

  

Kl. VI

21.04,22.04,24.04.2020

Podręcznik, str. 81 z.5 i 6

Ćwiczenia,str.60,61

Lekcja
Jaki będzie świat
w przyszłości
In the future
(W przyszłości)
Lekcja
Jak będziemy żyli
w przyszłości

Nasze życie
w przyszłości

Wyrażanie opinii
i przewidywań

Czytanie i słuchanie:
wyszukiwanie informacji
w tekście, odpowiadanie na
pytania dotyczące tekstu
Mówienie: wyrażanie opinii
na temat przyszłych zjawisk
Słuchanie: ustalanie
kolejności zdań w dialogu
Czytanie i mówienie:
wybór odpowiedniej reakcji
na pytanie
Pisanie: krótki opis
dotyczący naszego życia
w przyszłości
Wymowa: głoska
k w różnych zapisach
literowyc

Lekcja

Future Simple – exercises.

Podręcznik, str.81 zad. 8 i 9 – pisemnie w zeszycie.

  1. Wstaw właściwą formę czasownika.
  1. We ...........(celebrate) your birthday in the restaurant.
  2. Miss Potter................(wear) a beautiful dress.
  3. I am ill so I .............(not/come).
  4. What.............(she/do) when she finishes school?
  5. .....................(they/visit) us next week?
  6. It is not possible, I..............(not/pay)!
  7. This thing is too expensive, she.......... (not/buy)it.
  8. Kate ............(be) happy if you send her flowers.
  9. Where..........(you/live) in the future?
  10. Next month my mother..............( be) abroad.

 

 

Kl.VII

21.04, 25.04 i 23.04.2020

Powtórzenie wiadomości
z rozdziału 4.

Topic: Revision – unit 4.

Podręcznik, str. 74

Ćwiczenia,str.52,53

Dwie lekcje

Zadania z zakresu znajomości
słownictwa, gramatyki, rozumienia
tekstu ze słuchu, tworzenia
wypowiedzi pisemnej i ustnej
z rozdziału 4.

Funkcje językowe
i sytuacje omówione
w rozdziale 4,
powtórzenie

 

Topic. Home Sweet Home – reading.

Podręcznik, str.76

Ćwiczenia, str.58,59 zad.A,B,C

Proszę w zeszycie wypisać i przetłumaczyć nowe słowa i wyrażenia z czytanych tekstów.

 

KL.VIII

21.04,22.04 i 24.04.2020

Grammar:
Extra Activities.

 

Grammar Guide, podręcznik, str.149 podrozdział 4.2 ( napisać w zeszycie)

Przymiotniki
zakończone
na -ing oraz -ed.

Zasady
stosowania
przymiotników
zakończonych
na -ing oraz -ed

 

Writing:
findings and conclusions.

 

Podręcznik, str.66,67

Ćwiczenia, str.46,47

Słownictwo
potrzebne
do formułowania
pytań
w ankietach oraz
podsumowania
wyników
i przedstawienia
wniosków.

Konstrukcje
właściwe
dla ankiet,
wyników oraz
wniosków.

Formułowanie
ankiet. Udzielanie
odpowiedzi
na pytania.
Przedstawianie
założeń. Zbieranie
informacji
w języku angielskim.
Przedstawianie
wniosków
na podstawie
zebranych danych

             

 

 

 


Materiały na piąty tydzień KLIKNIJ 

 


Materiały na Czwarty tydzień KLIKNIJ

 


Witam serdecznie, mamy kolejny – trzeci tydzień bez zajęć w szkole, trzeba sobie radzić w domu. Jakby ktoś potrzebował pomocy, czy chciałby, żeby coś wytłumaczyć, proszę się kontaktować telefonicznie lub przez Messenger. Życzę dużo zdrowia i cierpliwości. 

KL.0

30.03.2020 i 03.04.2020

 

Zapis w dzienniku:
Yummy!
Poznajemy nazwy
kolejnych
produktów
żywnościowych,
mówimy o tym, co
najbardziej lubimy
jeść.

Rozpoznawanie
i nazywanie kolejnych

produktów
żywnościowych.
Przyklejanie naklejek.

Nowe słownictwo, to:

Bread - chleb, cheese – ser żółty, ham - szynka,
lettuce-sałata, sandwich-kanapka.

Żeby sprawdzić właściwą wymowę słów, oprócz płyty w podręczniku, może posłużyć multimedialny słownik ang-pol. www.diki.pl

produktów
żywnościowych.
Wskazywanie obiektów
w trakcie nagrania.
Mówienie o ulubionych
produktach
żywnościowych.
Śpiewanie piosenki.

Gry: https://wordwall.net/pl/resource/672640/angielski/food

I like lettuce.
Can I have a
sandwich, please?
I don’t like
cucumbers.

Piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=DruYNHN4FYY&t=586s

Yes Yes Vegetables Song + More Nursery Rhymes & Kids Songs - CoComelon

  

KL.I

01.04.2020 i 02.04.2020


Poznajemy nowe
określenia
zjawisk
pogodowych.

 

Temat: It’s cold and foggy.

 

 

 

 

 

   

Temat: Practising vocabulary – kinds of weather.

 

Opisywanie pogody za pomocą poznanych słów- ćwiczenia online.

Cold-zimno, hot-gorąco, warm-ciepło, wet-mokro,
foggy-mglisto

Proszę o sprawdzenie wymowy na www.diki.pl lub na płytce płyta 2 ścieżka 37. Proszę, aby dzieci namalowały w zeszycie termometr wskazujący 30 stopni i podpisały hot, termometr wskazujący -15 stopni i podpisały cold, termometr wskazujący 18 stopni i podpisały warm, kałuże z padającym deszczem i podpisały wet, 5 poziomych kreseczek i podpisały foggy. Zachęcam do posłuchania z dzieckiem zad 1. W nagraniu słuchamy pogody, a dziecko wskazuje odpowiedni kolor ramki. Zachęcam również do zad.4 w którym wskazujemy dany rysunek, a dziecko odgaduje jaka jest pogoda. A oto przydatne linki. W celu utrwalenia słownictwa przedstawiam grę https://wordwall.net/resource/512914/weather oraz quiz do pytania 7 https://wordwall.net/resource/608418/weather. Piosenka How’s the weather https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew. Zadanie domowe do zeszytu ćwiczeń str 102 zad 1 i 2. Jeśli dzieci mają ochotę to również 3 i 4.

It’s windy.
It’s not hot.
I can’t see you.
I like it.
What a nice day.
I like sunny weather.

Znajomość środków językowych
Uczeń zna nowe określenia
zjawisk pogodowych.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń rozumie ogólny sens tekstu
wspartego zdjęciami.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń odczytuje określenia
pogody i mówi, które nie pasuje
do dwóch pozostałych.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza wyrazy i proste
zdania za nagraniem.
Uczeń opisuje pogodę na
zdjęciach.

 

Kl.II

02.04.2020 i 03.04.2020


Temat: Umacniamy
wiedzę
i umiejętności
z rozdziału
Clothes.

 

Temat: Wonderful world. Cudowny świat.

Słownictwo
z rozdziału 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zad.2 str.64

Uczniowie rysują projekt wyobrażonego stroju ludowego i opisują go.

Struktury
gramatyczne
z rozdziału 5.

 

How many? -Ile? (dajemy przy rzeczach, które da się policzyć)

 

 

 

 

 

 

Zeszyt ćwiczeń s. 76, 77

 

Gry:

https://wordwall.net/pl/resource/535798/angielski/clothes-zdania

https://wordwall.net/pl-pl/community?localeId=1045&query=klasa%202%20clothes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podręcznik, str.64,65

Ćwiczenia, str.78, chętni mogą zrobić str.79

X.1.1, X.1.2,
X.3.1, X.4.2,
X.5.1, X.5.2

Uczeń:
I.1.1 słucha z uwagą
wypowiedzi nauczyciela,
I.1.2 wykonuje zadanie
według usłyszanej instrukcji,
V.2.1 rysuje kredką,
I.3.2 czyta,
II.2.1 liczy

 

 

KL.III

30.03.2020 i 01.04.2020

Temat: Gingerbread cookies - food. - Poznawanie słownictwa związanego z jedzeniem. Podręcznik, str. 48, 49

Temat: Making food – exercises. – Ćwiczenia ze słownictwem związanym z jedzeniem. ćwiczenia, str.58, 59

 


Poznajemy
przepis
na imbirowe
ciasteczka
w oparciu
o dialog.

Do zeszytu proszę przepisać:

 

Bowl -miska, butter-masło, cup-filiżanka,
flour-mąka, ginger-imbir,
gingerbread - piernik cookies- ciasteczka,
sugar -cukier, teaspoon -łyżeczka, add - dodać,
bake- upiec, mix-zmieszć, put- położyć

We need…-my potrzebujemy, Put some
flour / butter /
sugar
/ one teaspoon
of ginger into a
bowl- dać mąkę itd. Do miski. Add two eggs – dodać 2 jaja.
Mix it all together – zmieszać wszystko razem.
Bake it for …
minutes.- piec przez…minut.

Znajomość środków językowych
Uczeń poznaje nazwy składników
oraz czynności w przepisie
kulinarnym na ciasteczka.
Rozumienie wypowiedzi ustnych
Uczeń odpowiada na pytania
nauczyciela w oparciu o treść
wysłuchanych dialogów.
Uczeń wskazuje odpowiednie
ilustracje/wyrazy na podstawie
nagrania.
Rozumienie wypowiedzi
pisemnych
Uczeń czyta wyrażenia zastępując
ilustracje słowami.
Uczeń łączy zdania z właściwymi
ilustracjami.
Uczeń czyta zdania przepisu
we właściwym porządku.
Uczeń łączy części zdań.
Wypowiedzi ustne
Uczeń powtarza słowa, zdania
dialogu oraz tekst rymowanki.
Uczeń czyta dialogi z podziałem
na role.
Uczeń recytuje rymowankę
o pieczeniu ciasteczek.
Reagowanie językowe
Uczeń reaguje ruchem i gestem
na usłyszane słowa.
Wypowiedzi pisemne
Uczeń pisze z podanych liter
nazwy czynności.

 

KL.IV

30.03.2020, 02.04.2020,03.04.2020

 

Wyjaśnienie gramatyki: https://www.youtube.com/watch?v=TIr9U9RhXKU&list=RDCMUCIj6yjWVKPKO5zNLBjQ8Beg&index=2

 

Podręcznik, Str. 72,73

Ćwiczenia, str.70,71

Lekcja
Co potrafią
zwierzęta?/Elementy
kultury Egiptu
The Amazing Journey:
I can’t walk any more
(Niezwykła podróż: Nie
mogę już dalej iść.)
Lekcja
Czasownik
can – co
potrafię, a czego
nie umiem?

ŚWIAT
PRZYRODY
Zwierzęta – ich
cechy
i umiejętności
Przymiotni
ki
opisujące
zwierzęta
Cechy,
umiejętności
i zwyczaje ludzi

Czasownik can
(umiejętności)

Rozmawianie
o umiejętnościach

Czytanie i słuchanie:
ogólne rozumienie
tekstu, wyszukiwanie
informacji (prawda/fałsz)
Słuchanie:
dopowiadanie
brakujących słów,
identyfikowanie zwierząt
Mówienie: zgadywanie,
jakie to zwierzę
(zadawanie pytań
i udzielanie krótkich
odpowiedzi)

 

Ćwiczenia:  https://wordwall.net/resource/58554/english/or

https://wordwall.net/resource/148674/maths/telling-time

Free time activities – LearningApps.org

Kategoria: Czas wolny hobby

 

 

Dodatkowo dla chętnych

Lekcja
Smak Meksyku – film
DVD (WB)
DVD Club: A taste of Mexico (Smak Meksyku)

Uczniowie oglądają film DVD i wykonują ćwiczenia związane z filmem.

WB, s. 68-69

 

 

KL.V

31.03.2020, 01.04.2020, 02.04.2020

Wyjaśnienie gramatyki: https://www.youtube.com/watch?v=4yTFChKllmw

https://www.youtube.com/watch?v=4yTFChKllmw&list=RDCMUCIj6yjWVKPKO5zNLBjQ8Beg&start_radio=1&t=107

 

Podrecznik: s. 64 – 65

Ćwiczenia: s. 62 – 63, (111, 118 – jak będziecie mieć z kim zrobić)

 

Lekcja

U lekarza – niektóre choroby i ich objawy

At the doctor’s

 

Lekcja

Czasownik must/mustn’t

Choroby i ich objawy

Porady lekarskie

Czasownik must/mustn’t

must – musieć

mustn’t-nie móc (zakaz)

Udzielanie informacji dotyczących zdrowia

Udzielanie rad

Czytanie i słuchanie:

dopasowywanie zdjęć i zdań do dialogów

Mówienie: odgrywanie scenek:

 dawanie rad dotyczących zdrowia

Pisanie: e-mail informujący o chorobie

Wymowa: kombinacje liter,

które tworzą nowe dźwięki /k,f, ʃ(sz)/

SB, s. 64 – 65

WB, s. 62 – 63, 110, 118

 

 

 

Kl.VI

31.03.2020, 01.04.2020, 03.04.2020

 

Lekcja
Rozmawiamy o życiu
w przyszłości
Life in the future (Życie
w przyszłosci)

Kosmos

Rozmawianie o życiu w
przestrzeni kosmicznej

Słuchanie: wybieranie
właściwych odpowiedzi
Mówienie: opisywanie
czynności pokazanych na
zdjęciu
Mówienie o problemach
związanych z życiem
w przestrzeni kosmicznej

Podręcznik,
s. 74–75

Lekcja
Podróżowanie
w przestrzeni
kosmicznej
The sky at night (Niebo
nocą)

Wyjaśnienie: Future Simple: https://youtu.be/AyFl_EOOlm4

Ćwiczenia:http://www.angielski.slowka.pl/testy,czas-future-simple-future-simple-tense,t,180,976.html


Lekcja
Czas future simple

Czas future
simple

Przestrzeń
kosmiczna, wypiszcie słowa, których nie znacie i przetłumaczcie je

 

Napiszcie notatkę – kiedy stosujemy czas Future Simple, konstrukcja zdań, pytań str. 77 GRAMMAR

Rozmawianie
o przyszłości
Przewidywanie
Składanie propozycji
Składanie obietnic

Podręcznik
s. 76–77

Zeszyt ćwiczeń,
s. 56-57

 

Czytanie i pisanie:
odpowiadanie na pytania do
tekstu; uzupełnianie luk
w zdaniach; dopasowywanie
reguł gramatycznych do
zdań
Słuchanie i mówienie:
powtarzanie nowych słów
za lektorem, nazywanie
obrazków
Słuchanie: uzupełnianie luk
w notatce na podstawie
nagrania

  

KL.VII

31.03.2020, 01.04.2020, 03.04.2020

 

A day in the life – practising listening, speaking skills. Podr. Str.66,67, ćwiczenia, str.48

Skills checkpoint 4. Podr.str.70,71, ćwiczenia str.50,51

 Powtórze
nie wiadomości
z rozdziału 4
– zadania typu
egzaminacyj
nego.

Zadania typu
egzaminacyjnego,
wykorzystujące
słownictwo
z rozdziału 4.

Zadania typu
egzaminacyj
nego, oparte
na strukturach
gramatycznych
wprowadzonych
w rozdziale 4.

Funkcje językowe
i sytuacje omówione
w rozdziale 4,
powtórzenie.

Rozumienie wypowiedzi (ustnych):
odpowiadanie na pytania do nagrania
(test wyboru), dopasowuje do wypowiedzi
odpowiadające jej zdania.
Rozumienie wypowiedzi (pisemnych): uzupełnia
luki w tekście zdaniami, tak aby powstał spójny
i logiczny tekst.
Reagowanie na wypowiedzi: dobiera reakcje
do podanych wypowiedzi (test wyboru).
Znajomość środków językowych: uzupełnia luki
w tekście (test wyboru).
Tworzenie wypowiedzi (pisemnej): pisze e-mai

 

Kl.VIII 03.04.2020

Wyjaśnienie: https://www.youtube.com/watch?v=e3KWqFc-iDg

Ćwiczenia- quiz: https://www.e-angielski.com/node/5910/take

 

Ordering adjectives. Podręcznik, str.61 i str.148

Ćwiczenia, str.43

Proszę przepisać do zeszytu tabelkę ze str. 148 – kolejność przymiotników w zdaniu i przerobić zadania


 

 

TYDZIEŃ DRUGI – MATERIAŁY Z J.ANG. DLA KLAS I-VIII Kliknij 

Materiały dla wszystkich klas - Kliknij

Copyright © 2020 High School Rights Reserved.