Materiały do samodzielnej nauki z języka niemieckiego przygotowane przez p. Barbarę Haszczyn.

 

 

Klasse VII, der 9-te Juni (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 9 czerwca 2020 (wtorek)

Thema: Make-up machen und einen Friseur besuchen

 

1.Wysłuchaj, obejrzyj, ucz się https://www.youtube.com/watch?v=8GftbNAjulc

 

 

Klasse VII, der 10-te Juni (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 10 czerwca 2020 (środa)

Thema: Träume und Wünsche 

 

  1. Wysłuchaj, obejrzyj, ucz się https://www.youtube.com/watch?v=wzolLWz4m6Y

 

Klasse VII, der 23-te Juni (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 23 czerwca 2020 (wtorek)

Thema: Die Präpositionen mit Dativ oder Akkusativ - przyimki z celownikiem lub biernikiem

 

  1. Wysłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=Y-YAr5oMHMM
  2. Słuchaj i powtarzaj https://www.youtube.com/watch?v=CeltQazcOXY

Klasse VII, der 24-te Juni (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 24 czerwca 2020 (środa)

Thema: Endlich Ferien, schöne Sommerferien!

  1. Piosenka o wakacjach na wakacje https://www.youtube.com/watch?v=0f2Qc4UNDZQ&list=TLPQMDcwNjIwMjCJgaFz8QXHgw&index=1
  2. Karaoke też o wakacjach https://www.youtube.com/watch?v=SqI8MAenReY&list=TLPQMDcwNjIwMjCJgaFz8QXHgw&index=3

Klasse VIII, Deutsch, der 8-te Juni (Montag)

Thema:Körperteile – części ciała. Ich bin krank.

Klasse VIII, Deutsch, der 15-te Juni (Montag)

Thema:Ihm geht es nicht gut.

  1. Podręcznik, str. 95, ćwiczenie 7a. http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik (lektion 6, CD_53 ). Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.

 

Klasse VIII, Deutsch, der 22-te Juni (Montag)

Thema: Wem tut was weh?

  1. Podręcznik, str. 96, ćwicz. 8a i 8b.

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik (lektion 6, CD_54 )

  1. https://www.youtube.com/watch?v=92wyPL40KzE ( dialogi u lekarza)

 

Klasse VIII, Deutsch, der 25-te Juni (Donnerstag)

Thema:Krankheiten und Medikamente.

  1. Zapoznaj się ze słownictwem chorób z podręcznika ze str. 101.
  2. Przeczytaj i zrób zadania 10a i 10b, str. 98.
  3. Piosenka o wakacjach na wakacje https://www.youtube.com/watch?v=0f2Qc4UNDZQ&list=TLPQMDcwNjIwMjCJgaFz8QXHgw&index=1
  4. Karaoke też o wakacjach https://www.youtube.com/watch?v=SqI8MAenReY&list=TLPQMDcwNjIwMjCJgaFz8QXHgw&index=3

 


Klasse VII, der 2-te Juni (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 2 czerwca 2020 (wtorek)

Thema: Die unglaubliche Geschichte der Ariana Berlin

Z okazji wczorajszego Dnia Dziecka zachęcam do obejrzenia wartościowego filmu w wersji niemieckiej

https://www.youtube.com/watch?v=nGkTxtwgxY4 – film oparty na prawdziwej historii Ariany Berlin.

Alles Gute zum Kindertag !

 

Klasse VII, der 3-te Juni (Mittwoch)

 

Klasa VII, język niemiecki, 3 czerwca 2020 (środa)

Thema: Saras neues Outfit.

  1. Podręcznik, str. 101, zad.7.

Odsłuchaj dialog: przypominam, że po kliknięciu na chmurę Klett, należy wybrać podręcznik do kl. VII, LEKTION 7, CD-72.

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

  1. Przepisz pod tematem w zeszycie z podręcznika „ Tipp für dich”, str. 101

 


Klasse VIII, Deutsch, der 1-te Juni (Montag)

Thema: Die unglaubliche Geschichte der Ariana Berlin

https://www.youtube.com/watch?v=nGkTxtwgxY4 – film oparty na prawdziwej historii Ariany Berlin.

Alles Gute zum Kindertag !

 

Klasse VIII, Deutsch, der 4-te Juni (Donnerstag)

Thema: Wie ist das Wetter heute? Wie viel Grad sind es heute?

  1. Obejrzyj ze zrozumieniem ( można kilka razy) https://www.youtube.com/watch?v=f7OfygAD6nI Czytaj na głos napisane zdania.
  2. Do zeszytu przepisz temat, a pod nim pytania i odpowiedzi, które pojawiają się na filmiku.
  3. Dla bardziej zainteresowanych https://www.youtube.com/watch?v=I0LJnt-KlvE

( o porach roku, swoich doświadczeniach , pozytywach i negatywach pór roku opowiada Sherin). Obejrzycie, posłuchajcie!


Klasse VII, der 26-te Mai (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 26 maja 2020 (wtorek)

Thema: Grammatik in Fragen und Antworten

  1. Przeczytaj z podręcznika , str.106, informację I Odmiana przymiotnika. Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=Ge4kSLMLHwQ
  2. Do zeszytu zrób zdanie 1 z podręcznika, strona 107.
  3. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 6 i 7 ze strony 66.

 

Klasse VII, der 27-te Mai (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 27 maja 2020 (środa)

Thema: Wie gefällt dir meine braune Jacke?

  1. Przeczytaj z podręcznika III Czasownik gefallen
  2. Zapisz w zeszycie odmianę:

gefallen – podobać się

ich gefalle                          wir gefallen

du gefällst                          ihr gefallt

er gefällt                             sie gefallen

sie gefällt                           Sie gefallen

es gefällt

( komu? czemu? podobać się    mir – mnie                                         uns - nam

                                                               dir –tobie                                           euch - wam

                                                               ihm – jemu                                        ihr -im

                                                               ihr – jej                                                               Ihnen – Pani, Państwu…)

  1. Zrób w zeszycie ćwiczeń zadanie 11, str.67.

Klasse VIII, Deutsch, der 25-te Mai (Montag)

Thema: Familie Lehmann ist in die Ferien gefahren

  1. Obejrzyj i powtarzaj dialogi, których napisy się wyświetlają: https://www.youtube.com/watch?v=e5_YCDU77tE
  2. Z podręcznika przeczytaj i zrób do zeszytu zgodnie z poleceniem zadanie 9a, str. 81.

 

 

Klasse VIII, Deutsch, der 28-te Mai (Donnerstag)

Thema: Das Wetter und die Jahreszeiten ( pogoda i pory roku)

  1. Posłuchaj prostej piosenki o pogodzie

https://www.youtube.com/watch?v=PWmdNpKkBvM. Spróbuj ją zaśpiewać ( ćwiczysz wymowę).

  1. Podręcznik, str.82. Obejrzyj fotografie, przepisz do zeszytu niemieckie określenia pogody oraz polskie odpowiedniki. Ćwicz wymowę: ( podaję link do chmury klett – wybierz LEKTION 5 CD-49) http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik
  2. Obejrzyj i wysłuchaj o porach roku:

https://www.youtube.com/watch?v=XmOW8_UDpjk

Zapisz w zeszycie nazwy czterech pór roku w języku niemieckim. Pamiętaj o rodzajniku „der”.

 


Uwaga! We wtorek jest zadanie na ocenę dla wszystkich uczniów klasy VII !

 

Klasse VII, der 19-te Mai (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 19 maja 2020 (wtorek)

Thema: T-Shirts, Jeans & Co

1.Podręcznik, strona 98, zad. 1a i 1b (ustnie) Odsłuchaj dialogi: przypominam, że po kliknięciu na chmurę Klett, należy wybrać podręcznik do kl. VII, LEKTION 7, CD-69.

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

 

  1. Słuchaj i powtarzaj, podręcznik strona 99, zad.2a, 2b.
  2. Do zeszytu pod tematem zapisz zadanie 2c z podręcznika, strona 99.

Zdjęcie zrobionego zadania 2c odeślij na mój e- mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Klasse VII, der 20-te Mai (Mittwoch)

Wczoraj tylko trzy osoby odesłały zadanie! Wszyscy maja obowiązek odsyłać zadania, jesli nie na mój e - mail , to na messengerze wych. fiz. - j. niemiecki. Na pewno odbiorę:)

Klasa VII, język niemiecki, 20 maja 2020 (środa)

Thema: Meine Klamotten

 

  1. Zeszyt ćwiczeń, strona 65, zadania 1, 2, 3.
  2. Czasownik rozdzielnie złożony:anhaben – mieć na sobie (IV)

 

ich habe an                                       wir haben an

du hast an                                         ihr habt an

er hat an                                            sie haben an

sie hat an                                           Sie haben an

es hat an

( Przepisz czasownik i odmianę do zeszytu)

  1. Podręcznik str.100, zad.3a.

Wybierz trzy ubrania, które masz na sobie, i napisz trzy zdania. Pamiętaj, że czasownik anhaben rządzi czwartym przypadkiem Akkusativ: den, die, das, die( liczba mnoga).

  1. Zeszyt ćwiczeń, str.65, zad.4.
  2. W nagrodę obejrzyj lekcję j. niemieckiego z angielskim komentarzem w wykonaniu trochę szalonej nauczycielki. Viel Spa ß!

https://www.youtube.com/watch?v=rtZp3bUQrKA


Klasse VIII, Deutsch, der 18-te Mai (Montag)

Thema: Wie komme ich zum Bahnhof?

  1. Obejrzyj i wysłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=Fz_AuTNFa8k
  2. Przeczytaj (wysłuchaj), podręcznik strona 79, zad.5

( podaję link do chmury klett – wybierz LEKTION 5 CD-47)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik

  1. Przepisz nakazy i zakazy z ćwicz.6a, str.79 do zeszytu ( można obok narysować znak drogowy).

 

 

Klasse VIII, Deutsch, der 21-te Mai (Donnerstag)

Thema: Wohin in Urlaub?

  1. Przeczytaj (wysłuchaj), podręcznik strona 80, zad.7a

( podaję link do chmury klett – wybierz LEKTION 5 CD-48)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik

  1. Z ćwiczenia 7b, str.80 przepisz do zeszytu wyrażenia na określenie celów podróży i obok zapisz tłumaczenie ( korzystaj ze słownictwa na str. 85).

W nagrodę obejrzyjcie filmik i nauczcie się 10 słów związanych z urlopemJ https://www.youtube.com/watch?v=iZDGII3HcY4 

 


UWAGA: W tym tygodniu nie ma zadania do odesłania! Można nadrobić braki!

Klasse VII, der 12-te Mai (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 12 maja 2020 (wtorek)

Thema: In der Praxis

  1. Przepisz temat do zeszytu.
  2. Podręcznik, strona 96, zadanie 1a ( zapisz w zeszycie poprawnie wraz z polskim tłumaczeniem).
  3. Podręcznik, strona 97, zadanie 4a ustnie.

Sprawdź, czy dobrze zrobiłeś zadanie 4a. Odsłuchaj dialogi: przypominam, że po kliknięciu na chmurę Klett, należy wybrać podręcznik do kl. VII, LEKTION 6, CD-68.

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

 

Klasse VII, der 13-te Mai (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 13 maja 2020 (środa)

Thema: Das Catering – Bestellformular

 

  1. Podręcznik, zadanie 3, strona 97. Zapisz zamówienie w zeszycie pod tematem.
  2. Obejrzyj ze zrozumieniem:

https://www.youtube.com/watch?v=99NJVkqTyhE (czytaj i powtarzaj wraz z lektorem)

https://www.youtube.com/watch?v=wrc8QjdAz5s ( zamówienie w restauracji)

https://www.youtube.com/watch?v=99NJVkqTyhE ( zakupy na bazarze)

https://www.youtube.com/watch?v=-kc3_Cdsmlc ( piosenka, śpiewaj – czytaj poprawnie tekst)


Klasse VIII, Deutsch, der 11-te Mai (Montag)

Thema: Mit dem Bus oder zu Fuß?

  1. Podręcznik, str.76, Przyporządkuj fotografie do pasujących zwrotów ( 1. Pozostać w domu, 2.Uprawiać wędrówki, 3.Jechać autostopem, 4.Leżeć na plaży, 5. Zwiedzać zabytki). Zapisz w zeszycie zwroty i ich tłumaczenie.
  2. Obejrzyj, powtarzaj za lektorką ( niemiecko –angielska lekcja – 10 minut) https://www.youtube.com/watch?v=p8nJSKWnmxY
  3. W zeszycie zapisz 8 wyrazów ( lub zdań), które widziałaś/eś na lekcji.

Klasse VIII, Deutsch, der 14-te Mai (Donnerstag)

Uwaga! Dzisiaj wyślij zdjęcie z zadaniem z zeszytu do oceny na e- maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Thema: Womit fährst du zur Schule? (Czym jedziesz do szkoły?)

  1. Obejrzyj fotografie pojazdów, podręcznik strona 77.
  2. Przepisz nazwy pojazdów w liczbie pojedynczej i mnogiej wraz z tłumaczeniem do zeszytu ( nie zapominaj o rodzajniku w liczbie pojedynczej). Pomoc na stronie 85 w podręczniku.
  3. Obejrzyj i ucz się: https://www.youtube.com/watch?v=q4zimhkwiwQ

https://www.youtube.com/watch?v=Rj9GwaRQ_Xk

https://www.youtube.com/watch?v=PMj9kUPrnBk&list=TLPQMTAwNTIwMjCzqou7tzBQ_Q&index=2 

 


Uwaga! W środę jest zadanie na ocenę dla wszystkich uczniów klasy VII!

 

Klasse VII, der 5-te Mai (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 5 maja 2020 (wtorek)

Thema: Essen in der Stadt

 

  1. Przepisz do zeszytu:

 

Hunger haben – być głodnym

Ich habe Hunger. – Jestem głodna/y.

 

Durst haben – być spragnionym

Ich habe Durst. – Jestem spragniony, chce mi się pić.

  1. Podręcznik, strona 90, zadanie 9a

(przypominam, że po kliknięciu na chmurę Klett, należy wybrać podręcznik do kl. VII, LEKTION 6, CD-62)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

  1. Odpowiedz na pytania 1-6 str. 90.
  2. Głośno odczytaj pytania i odpowiedzi z ćwiczenia 9b oraz tekst z ćwiczenia 10a. Rozumiesz nazwy potraw i deserów?

 

Klasse VII, der 6-te Mai (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 6 maja 2020 (środa)

Thema: Gerichte aus den DACHL – Ländern

(Potrawy charakterystyczne dla krajów niemieckojęzycznych)

 

Zadanie na ocenę, które należy wysłać dzisiaj na mój e – mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tabelę przepisz do zeszytu pod tematem.

 

Podręcznik, strona 92, informacji szukajcie w Internecie. W tabeli nazwę potrawy wpisz pod odpowiednim krajem (poprawnie). Przyjemnej pracy i wysokich ocen! Przypominam, że niektórzy nie wysłali ani jednego zadania. Konsekwencje będą w dzienniku odnotowane! Czekam na zadania od wszystkich uczniów klasy VIIJ

(D) Deutschland

(A) Österreich

(Ch) die Schweiz

(L) Liechtenstein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klasse VIII, Deutsch, der 4-te Mai (Montag)

Thema: Wortschatz: Das muss ich lernen.

1.Podręcznik, strona 69, zad.14 ( podaję link do chmury klett – wybierz LEKTION 4 CD-42)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem słownictwo ze str.69.

3.Przepisz do zeszytu pod tematem  ze str.69 „ Przyjmowanie i odrzucanie propozycji” wraz z tłumaczeniem.

 

Klasse VIII, Deutsch, der 7-te Mai (Donnerstag)

 

Thema: Hast du schon mal Fußball gespielt?

  1. Przeczytaj z podręcznika str. 70 i 71 IV CZAS PRZESZŁY PERFEKT.
  2. Obejrzyj lekcję https://www.youtube.com/watch?v=4U32TSR0TA4
  3. Zrób w zeszycie pod tematem ćwiczenie z podręcznika strona 72, zad.5 oraz strona 73, zad.7.

Klasse VII, der 28-te April (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 28.04.2020 (wtorek)

Thema: Mein Frühstück

Pooglądaj ( śmieszne, ale na temat) https://www.youtube.com/watch?v=T9IaAc03VyI

  1. Przepisz pod tematem:

essen – jeść

ich esse               wir essen

du ißt                  ihr esst

er ißt                   sie essen

sie ißt                  Sie essen

es ißt

         trinken – pić ( czasownik regularny)

  1. Z podręcznika ze strony 94 przeczytaj informacje o czasowniku mögen oraz möchten. Przepisz ich odmianę do zeszytu.

Zapoznaj się z nazwami potraw z podręcznika na str. 87 (ćwicz.2a). Posłuchaj nagrania (podaję link do chmury klett, tam musicie wybrać podręcznik, LEKTION 6, CD_58)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

  1. W ćwiczeniach zrób zadania 3, str.58 i 7, str.59.

 

Klasse VII, der 29-te April (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 29.04.2020 (środa)

Thema: Mein Lieblingsessen

  1. Pooglądaj i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=me1PbiDAqDU

2.Podręcznik, str.88. Posłuchaj i powtarzaj (podaję link do chmury klett, tam musicie wybrać podręcznik, LEKTION 6, CD_60)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

3.Z podręcznika zad.7, str.89. Przepisz nazwy dań pod tematem i podaj ich polskie tłumaczenie

 

 


Klasse VIII, Deutsch, der 27-te April (Montag)

Thema: Was wünschen sich Jugendliche zum Geburtstag?

1.Przeczytaj tekst ćwiczenie 11z podręcznika strona 67

  1. Obejrzyj i zrób ćwiczenia. Sprawdź się. https://learngerman.dw.com/de/ich-m%C3%B6chte-ihr-etwas-schenken/l-40597066/e-40597245
  2. Naucz się nazw prezentów ze strony 68, ćwicz.12a ( pod obrazkami) oraz przepisz je do zeszytu.

 

Klasse VIII, Deutsch, der 30-te April (Donnerstag)

Thema: Zum Geburtstag viel Glück!

German Birthday Song Lyrics

Zum Geburtstag viel Glück!
Zum Geburtstag viel Glück!
Zum Geburtstag liebe ...
(add the name of birthday person)
Zum Geburtstag viel Glück!

Happy Birthday to you
Happy Birthday to you
Happy Birthday dear ________

Happy Birthday to you

 

Naucz się śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=fNUAqFRIMaE

Przepisz tekst piosenki do zeszytu. Bez błędów!

Oto inne urodzinowe piosenki w języku niemieckim https://www.youtube.com/watch?v=8aKC8kgcAXE

https://www.youtube.com/watch?v=a_IwmBUgqck

 https://www.youtube.com/watch?v=BJmlqlxYalY

 


Klasse VII, der 21-te April (Dienstag)

Klasa VII, język niemiecki, 21.04.2020 (wtorek)

Thema:Grammatik in Fragen und Antworten.

UWAGA! Dzisiaj jest zadanie na ocenę. Proszę wszystkich o odesłanie!

  1. Zapisz temat i datę lekcji w zeszycie.
  2. Przeczytaj z podręcznika strona 80 akapit II RZECZOWNIKI ZŁOŻONE.
  3. Obejrzyj ze zrozumieniem ( więcej niż jeden raz) https://www.youtube.com/watch?v=j7bA9MmpyzE
  4. Zrób w zeszycie zadanie 3 ze strony 82. Pamiętaj o pojawiającym się „s” pomiędzy dwoma członami złożenia. Zapisz je innym kolorem w utworzonych rzeczownikach.
  5. Zrób zdjęcie i prześlij na mój e-mail do oceny Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Klasse VII, der 22-te April (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 22.04.2020 (środa)

Thema: Das esse ich gern.

  1. Zapisz temat i datę lekcji w zeszycie.

2.Podręcznik, str.86, zad. 1a ( podaję link do chmury klett, tam musicie wybrać podręcznik, LEKTION 6, CD_56)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

  1. Podręcznik str.86, zadanie 1b ( LEKTION 6,CD_57)

http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-1-kl-vii-podrecznik

  1. W zeszycie zapisz zdania i je dokończ ze str.86, zad.1b. ( dotyczy internacjonalizmów)
  2. W nagrodę obejrzyjcie, co mówi Martin o internacjonalizmach. Mam nadzieję, że zrozumiecie wszystko. https://www.youtube.com/watch?v=OhVJH5edoIc

 


Klasa VIII, Deutsch, der 20-te April (Montag)

Thema:      Fußball – der beliebteste Sport in Deutschland

https://www.youtube.com/watch?v=VfDOzaihbH8

 

Übung 1: Obejrzyj zdjęcia i dopasuj odpowiedni opis.

 

https://www.dw.com/de/folge-3-fu%C3%9Fball/l-18722878

Przepisz zdania do zeszytu.

Kto ma ochotę, może robić kolejne zadania. Po kliknięciu „korrigieren” pojawi się liczba błędów. Miłej pracy!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klasa VIII, Deutsch, der 23-te April (Donnerstag)

Thema: Alles Gute zum Geburtstag!

  1. Podręcznik, str. 66, ćwicz.9a. Przepisz tekst do zeszytu pod tematem.
  2. Podręcznik, str.69, naucz się czytać „ Składanie życzeń” oraz „ Opisywanie przyjęcia urodzinowego”.
  3. Posłuchaj rozmowy z podręcznika str.67. http://www.chmura.klett.pl/books/magnet-smart-2-kl-vii-viii-podrecznik (lektion 4 CD 40 ). Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem. 

 


Klasa VIII, Deutsch, der 16-te April

Thema:Wollen heißt können.

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=twQ0CFzg1j0 Pooglądaj i powtarzaj.
  2. Z podręcznika na stronie 61 zapoznaj się ze słownictwem z ćwiczenia nr3.
  3. Przepisz zwroty do zeszytu pod tematem wraz z polskim tłumaczeniem ( pomoc w podręczniku na stronie 69).
  4. W ćwiczeniach zrób zadania 1, 2.
  5. Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=Ec_8x05MaC0
  6. Zapisz do zeszytu i przetłumacz wyrazy podkreślone przez nauczycielkę na tablicy.

 


Klasse VII, der 15-te April (Mittwoch)

Klasa VII, język niemiecki, 15.04.2020 ( środa)

Temat: Schule und Familie mal anders

  1. Zrób zadania z zeszytu ćwiczeń:

str.55, ćwicz.7

str.56, ćwicz.8

str.57, ćwicz.11

Nie przepisuj do zeszytu. Czytaj teksty głośno lub chociaż półgłosem.

 


 Klasse VII, der 7-te April ( Dienstag)

Thema: In der Schule brauche ich…

  1. Podręcznik, strona 76, zadanie 10a.-
  2. Podręcznik, zadanie 12.
  3. Zapisz w zeszycie nazwy przyborów szkolnych. Uporządkuj je według rodzajników: der, die, das ( tak jak w zadaniu w ćwiczeniach na str.49, zadanie 16)

Materiały dźwiękowe w chmurze KLETT KLIKNIJ

---------------------------------------------------

Klasse VII, der 8-te April (Mittwoch)

Thema: Ostern in Deutschland

  1. Obejrzyj filmiki :

https://www.youtube.com/watch?v=2brQ0qavA2Q

https://www.youtube.com/watch?v=RRvkIfdg8bA

  1. Pod tematem wypisz 5 słówek dotyczących tradycji wielkanocnych w Niemczech. ( pamiętaj o rodzajnikach i liczbie mnogiej). Coś wesołego i świątecznego dla każdego:

https://www.youtube.com/watch?v=TFfdjkUrrDE

Frohe Ostern! Frohe Ostern! Frohe Ostern!

 

Klasa VIII, Deutsch, der 6-te April

Thema: In der Praxis.

  1. Wykonaj zadanie z podręcznika str. 58, ćwicz.1. Przepisz wyrazy i ich znaczenia do zeszytu pod tematem.
  2. Ustnie wykonaj zadanie 2. Czy wszystko rozumiesz? Korzystaj ze słownika.
  3. Pooglądaj o zwyczajach wielkanocnych w Niemczech

https://www.youtube.com/watch?v=jwJkbBJvkrw

https://www.youtube.com/watch?v=Z2Bz9ExGWPo

Frohe Ostern!    Frohe Ostern!

 


Czwartek, 2.04.2020 Klasa VIII

 

Thema: Welche Buchstaben fehlen? Ergänze die Wörter.

Których liter brakuje? Uzupełnij słowa. Przepisz do zeszytu.

 

  1. Wohnst du in einer W___nung oder in einem Haus? (mieszkanie)
  2. Die Wohnung liegt im zweiten ___ock. (piętro)
  3. Liegt dein Haus am ___adtrand? (peryferie)
  4. Mein Haus hat eine Terra___e. (taras)
  5. Für diese Wohnung bezahlt Familie Weinbacher monatlich 420 Euro

    M__te. (czynsz)

  1. Sie suchen ein Haus mit einem Ga___en. (ogródek)
  2. Im Bad kann man du___en und sich wa___en. (brać prysznic / myć się)
  3. Im Garten kann man sich so___en. (opalać się)
  4. Der Se___el steht auf dem Balkon. (fotel)
  5. Der Teppich liegt unt__ dem Tisch. (pod)
  6. Der Schrank steht n___ben dem Bett. (obok)
  7. Mein CD-Player steht auf der Ko___ode. (komoda)

Język niemiecki, klasa VII, 31.03. 2020

Thema: Die deutschsprachigen Länder.

Otwórz plakat - tu Kliknij

 

Przeczytaj ciekawostki, następnie krótko zapisz nazwę atrakcji( bez opisu) z danego państwa w tabeli w zeszycie.

Deutschland

Österreich

die Schweiz

Liechtenstein

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aby otrzymać ocenę, proszę przesłać zdjęcie zadania na mój adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. we wtorek do godz.19.00.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Język niemiecki, klasa VII, 1.04.2020

Thema: Man lernt für das Leben.

Obejrzyj filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=f401_Nzfr8o

Obejrzyj całość dwukrotnie można więcej niż dwa razy). Wypisz 5 rzeczowników ( z rodzajnikiem) i 5 czasowników ( różnych). Tego zadania nie wysyłajcie na e-maila. Sprawdzę po powrocie do szkoły.


 

Język niemiecki klasa VIII 23 -26 marca 2020

Materiały - Kliknij


Język niemiecki klasa VII 24 - 25 marca 2020

Materiały - Kliknij


Uczniowie klasy VIII. Poniższe zadania utrwalają wiedzę już przerobioną na lekcjach. Proszę w zeszycie pod datą 16 i 19 marca zapisywać czytelnie tylko odpowiedzi wraz z numerami zadań. Po powrocie do szkoły sprawdzę i ocenię wasze prace. W następnym tygodniu podam kolejne ćwiczenia.

język niemiecki klasa VIII 16 i 19 marca 2020


Uczniowie klasy VII. Poniższe zadania utrwalają wiedzę już przerobioną na lekcjach. Proszę w zeszycie pod datą 17 i 18 marca zapisywać czytelnie tylko odpowiedzi wraz z numerami zadań. Po powrocie do szkoły sprawdzę i ocenię wasze prace. W następnym tygodniu podam kolejne ćwiczenia. Otwórz poniższy link

język niemiecki dla klasy VII ( 17 i 18 marzec 2020)