foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Świećmy czynów tarczą własną, czystym sercem, pracą wiarą

plenfrdesksluk

Losowe Zdjęcie

dsc00133.jpg

Kto nas odwiedza:

Odwiedza nas 61 gości oraz 0 użytkowników.

Anna Majda Wychowanie do życia w rodzinie,

 

 

25.05. 2020 r. wychowanie do życia w rodzinie kl. V i kl VII Anna Majda

Materiały KLIKNIJ


18.05. 2020 r. wychowanie do życia w rodzinie kl. V Anna Majda

Temat zajęć: Internet. Pozwala nam na, wiele, ale nie zapomina.

 

  1. Głośne odczytanie tekstu „O hinduskim magu”:

O hinduskim magu
            Jest taka reklama społeczna: hinduski mag zaprasza osoby z ulicy do egzotycznego namiotu i zapowiada, że za darmo przepowie im przyszłość. Chwilę „czaruje” i odpowiada. Na przykład: „Wiem, że lubisz kosmetyki firmy X i z pewnością planujesz kupić ich nowy produkt Y. Wybierasz się na Kretę z chłopakiem, który ci się tam oświadczy”. Zdumienie na twarzach. Wszystko się zgadza, prawdziwy czarownik! W tym momencie opada zasłona przedzielająca namiot i ukazuje się szereg komputerów. Na jednym ekranie profil danej osoby z Facebooka, na drugim z Tweetera, dalej dane jej narzeczonego…
 W momencie, gdy wchodziła do namiotu, zostało jej zrobione zdjęcie, a wyszukanie ogólnie dostępnych informacji zajęło kilka sekund. Słuchawka w uchu „maga” i wróżba gotowa.
 (Bogna Białecka, Ty i twój nastolatek. Poradnik dla rodziców, Łódzkie Zakłady Graficzne sp. zo.o., Poznań 2017, s. 245 – 246).

  1. Pogadanka nt. odczytanego tekstu – spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:
  • Dlaczego magowi tak łatwo było zainteresowanej osobie przepowiadać jej przyszłość?
  • Jakie refleksje wzbudzają w was „zdolności” maga w przepowiadaniu przyszłości wielu osób?

Powyższy tekst jasno pokazuje, że Internet pozwala nam na wiele. Pokazuje też, że nie ma prywatności
w Internecie.

  • Uzupełnij tabelkę:

„Co pojawi się w Internecie, w nim pozostaje”.
Czego nie powinniśmy ujawniać?

„Kompromitujące materiały idą w świat”.
Szanuj swoją prywatność, ponieważ…

 

 

 

 

 

 

 

  • Czym możemy się dzielić, a czym nie powinniśmy? - wypisz parę przykładów.

 


11.05. 2020 r. wychowanie do życia w rodzinie kl. V Anna Majda

Temat zajęć: Wartość człowieka, tolerancja- ważne dla nas tematy.

  1. Przeprowadzenie testu pierwszego. Odpowiedz TAK lub NIE

-Czy wartość człowieka zależy od koloru skóry?
-Czy wartość człowieka zależy od ilości pieniędzy, jakie posiada?
-Czy wartość człowieka zależy od płci?
-Czy wartość człowieka zależy od wykonywanego zawodu?
-Czy wartość człowieka zależy od jego wieku?
-Czy wartość człowieka zależy od miejsca zamieszkania?
-Czy wartość człowieka zależy od jego koloru włosów?
-Czy wartość człowieka zależy od jego wagi?
-Czy wartość człowieka zależy od stanu zdrowia?
-Czy wartość człowieka zależy od jego urody?
-Czy wartość człowieka zależy od sławy?

  1. Rozmowa na temat, co to jest wartość człowieka.

Czy to, że oceniamy kogoś, że jest lepszy, silniejszy, weselszy oznacza, że jest taki naprawdę i w każdej sytuacji? Czy to się zmienia?

  1. Jak się czujesz, gdy Ciebie oceniają?
  2. Sprawiedliwe ocenianie ludzi.
     wniosek:
    Bardzo trudno oceniać jest innych ludzi sprawiedliwie, ponieważ człowiek jest istotą skomplikowaną. Każdy człowiek jest wartością samą w sobie. Każdy człowiek ma możliwości, żeby być kimś. Wartość człowieka nie zależy od żadnych zewnętrznych cech.
  3. Wyjaśnij pojęcie tolerancja.
  4. Podaj przejawy zachowań nietolerancyjnych.
  5. Z podanych wyrazów, wyeliminuj te, które nie mają związku ze słowem tolerancja a pozostaw te, które wiążą się z tolerancją

AKCEPTACJA  GNIEW  NIECHĘĆ  OBIEKTYWIZM  POSZANOWANIE RÓWNOUPRAWNIENIE   WYŚMIEWANIE   ZAWIŚĆ    ZŁOŚĆ     ZROZUMIENI

  1. Przeprowadzenie testu drugiego. Odpowiedz TAK lub NIE

Czy jestem osobą tolerancyjną?

  1. Małżeństwa powinny dobierać się według zasady podobieństwa rasy, wyznania lub warstwy
    społecznej
  2. Niskie czoło świadczy o miernej inteligencji
  3. W ramach jednego państwa powinni żyć ludzie jednej narodowości
  4. Za zabójstwo należy karać śmiercią
  5. Blondynki są delikatniejsze od brunetek
  6. Kobiety są mniej inteligentne niż mężczyźni
  7. g) Chłopi są uparci
  8. h) Wszyscy Cyganie kradną
  9. i) Rosjanie to jedna wielka mafia
  10. j) Szkoci są skąpi
  11. k) Francuzi to lekkoduchy
    g) Włosi lubią śpiewać i tańczyć

Jeżeli uzyskałeś większość odpowiedzi TAK to jesteś osobą nietolerancyjną, lubisz posługiwać się stereotypami myślowymi, poglądami zasłyszanymi opartymi na fragmentarycznej wiedzy 

 

11. 05. 2020 r. wychowanie do życia w rodzinie kl. VII Anna Majda

 

Temat zajęć: Pierwsze związki

 

  1. Spróbujcie opisać i zdefiniować zjawisko zakochania.
  • Jak zachowują się zakochani?
  • Jakie emocje towarzyszą temu zjawisku?
  • Czy znacie inne określenia (nazwy) zakochania?
  • Jak rodzice postrzegają stan zakochania u swoich dzieci?
  • Jak długo może trwać zauroczenie?
  • Jaki jest najczęściej dalszy ciąg takiego stanu uczuć?
  1. Ćwiczenie: „Co ona w nim widzi?”, „Co on w niej widzi?”.
  • dziewczęta: „Co ona w nim widzi?”
  • chłopcy: „Co on w niej widzi?”

 

Uczniowie zgodnie ze swoją płcią próbują znaleźć odpowiedzi na zapisane pytania.

Chłopcy:

  • Atuty zewnętrzne dziewcząt - Cechy wyglądu dziewcząt, które są interesujące dla chłopców:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

  • Atuty wewnętrzne dziewcząt - Cechy charakteru, osobowość i wartości, które są ważne dla chłopców w kontakcie z dziewczętami.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

 

Dziewczęta:

  • Atuty zewnętrzne chłopców - Cechy wyglądu chłopców, które są interesujące dla dziewcząt.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………

 

  • Atuty wewnętrzne chłopców - Cechy charakteru, osobowość i wartości, które są ważne dla dziewcząt w kontakcie i w poznawaniu chłopców.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………

 

  1. Wnioski:
  • Które atuty (zewnętrzne: uroda, czy wewnętrzne: osobowość) są dla Was bardziej istotne?
  • Które atuty podlegają zmianom i są mniej trwałe, a które stabilne?
  1. Podsumowanie

Zakochanie – pierwszy etap miłości, to czas budowania więzi z drugim człowiekiem


4.05. 2020r. wdż kl. V, Anna Majda

Temat: Bądź kumplem, nie dokuczaj.

 

  1. Obejrzyj krótki film reklamowy: https://www.youtube.com/watch?v=4uFX17eiO_4
  2. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
  3. czym jest dokuczanie?
  4. jakie zachowania można nazwać dokuczaniem?
  5. czy dokuczanie jest złe? Dlaczego?
  6. Zapoznaj się z definicją dokuczania:

Dokuczanie to powtarzające się złe traktowanie innych lub celowe ich ranienie. Dokuczanie może zdarzyć się każdemu. Może mieć miejsce w szkole, na placu zabaw, w domu lub w Internecie. Może polegać na szturchaniu, biciu, wyśmiewaniu, zabieraniu rzeczy, przezywaniu, wyśmiewaniu, wyszydzaniu, obgadywaniu, ośmieszaniu, celowym ignorowaniu lub pomijaniu, wytykaniu z powodu odmienności a także izolowania i nastawienia klasy przeciwko uczniowi.

  1. Dokończyć zdanie: „Dokuczanie jest złe, bo……………………”
  2. Zapoznaj się z „Kodeksem Kumpla”, dodaj do niego swoje pomysły na to jak być dobrym kumplem.

KODEKS KUMPLA:

  1. Bądź swoim własnym najlepszym przyjacielem - traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
  2. Bądź miły dla innych, każdy potrzebuje dobrego kumpla.
  3. Bądź uczciwy i godny zaufania.
  4. Bądź lojalny i wstawiaj się za innymi, jeśli tego potrzebują.
  5. Miej odwagę powiedzieć „przepraszam”, jeśli popełnisz błąd i spróbuj go naprawić .
  6. Bądź wsparciem, gdy ktoś ma zły dzień.
  7. Baw się dobrze ze swoimi kumplami i pozwól innym bawić się dobrze z tobą!

 

Klasa VII

Materiały na poniedziałek, 4.05. 2020r.

Materiały KLIKNIJ

 


 27.04. 2020r. wdż kl. V, Anna Majda

 

Temat: Kobieta, powinna/może, Mężczyzna powinien /może:

 

Karta pracy                                                              Imię i nazwisko  ………………………………………

 

  1. Celem ćwiczenia jest zrozumienie, że bycie kobietą i mężczyzną niesie ze sobą zarówno przywileje i utrudnienia. Do każdej kategorii wymień kilka zachowań, które tradycyjnie są przypisane kobiecie albo mężczyźnie.

 

Kobiety i dziewczyny

mogą:

powinny:

nie mogą:

1.

 

1.

1.

2.

 

2.

2.

3.

 

3.

3.

 

Mężczyźni i chłopcy

mogą:

powinni:

nie mogą:

1.

 

1.

1.

2.

 

2.

2.

3.

 

3.

3.

 

 27.04. 2020r. wdż kl. VII, Anna Majda

Temat: Kobieta, powinna/może, Mężczyzna powinien /może:

 

Karta pracy                                                              Imię i nazwisko  ………………………………………

 

  1. Celem ćwiczenia jest zrozumienie, że bycie kobietą i mężczyzną niesie ze sobą zarówno przywileje i utrudnienia. Do każdej kategorii wymień kilka zachowań, które tradycyjnie są przypisane kobiecie albo mężczyźnie.

 

Kobiety i dziewczyny

mogą:

powinny:

nie mogą:

1.

 

1.

1.

2.

 

2.

2.

3.

 

3.

3.

 

Mężczyźni i chłopcy

mogą:

powinni:

nie mogą:

1.

 

1.

1.

2.

 

2.

2.

3.

 

3.

3.

 


 20.04. 2020r. wdż kl. V, Anna Majda

Temat: Savoir – vivr’e – wiem, co to takiego!

  1. Tematykę zajęć przybliży nam wierszyk:

 

Uprzejmości, konwenanse

Masz nauczyć się dziś szansę:

O czym warto jest pamiętać,

Tak na co dzień i od święta.

 

Z etykietą dobry humor

wkrótce staną się twą dumą!

A sąsiadkę z ciocią Helą

Twe maniery rozweselą!

 

  1. Wyjaśnianie niezrozumiałych wyrazów występujących w wierszyku:
  • Konwenanse – ogólnie przyjęte formy i obyczaje towarzyskie
  • Etykieta – ustalony i obowiązujący sposób zachowania się (np. w dyplomacji…)
  • Maniery – sposób bycia, zachowania się
  • Savoir – vivre - ogłada, dobre maniery, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie.
  • Netykieta – zasady obowiązujące przy korzystaniu z Internetu
  • Kurtuazja – wytworna uprzejmość
  • Bon ton (dobry ton) – nienaganny sposób bycia, właściwe zachowanie się

 

  1. Zadaniem na dzisiaj będzie stworzenie zasad savoir - vivru, w różnych sytuacjach, w różnych miejscach:

- w domu, przy stole, na podwórku, w Internecie, w szkole.

Pomogą wam w tym pytania pomocnicze, a efekty swojej pracy zapisz w tabeli, która znajduje się poniżej:

 

Savoir – vivre w domu:

- Jak odnosimy się do rodziców?

- Jak traktujemy rodzeństwo?

- Jak zachowujemy się, kiedy ktoś do nas telefonuje?

- Jak zachowujemy się, gdy do Rodziców przychodzą znajomi?

 

Savoir – vivre przy stole:

- Jak zachowujemy się przy stole - czego nie wolno, co się powinno robić?

- Jak układamy sztućce przed i po jedzeniu?

 

Savoir – vivre na podwórku:

- Jak traktujemy nowych kolegów?

- W jaki sposób włączamy się do trwającej już zabawy?

- W jaki sposób rozwiązujemy konflikty?

- Co robimy, gdy komuś nie powiedzie się np. podczas gry w piłkę, jazdy przez tor z przeszkodami, itp.

 

Savoir – vivre w szkole:

- jak zachowujemy się w klasie?

- Jak traktujemy pracowników szkoły?

- Jak traktujemy kolegów?

- Jak traktujemy salę lekcyjną i inne pomieszczenia, otoczenie szkolne?

 

Savoir – vivre w Internecie:

- Jak korzystać z komunikatorów internetowych?

- W jaki sposób wyrazić swoje emocje?

- Co rozbić, jeśli ktoś nie chce odpowiedzieć na Twoje „zaczepki” np. na gadu - gadu?

 

 

Savoir – vivre w domu:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre przy stole:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre na podwórku:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre w szkole:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre w Internecie:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

 

 

  1. Refleksja.

Po co właściwie istnieje savoir – vivre i co nam daje?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 20.04. 2020r. wdż kl. VII, Anna Majda

 

Temat: Savoir – vivr’e – wiem, co to takiego!

  1. Tematykę zajęć przybliży nam wierszyk:

 

Uprzejmości, konwenanse

Masz nauczyć się dziś szansę:

O czym warto jest pamiętać,

Tak na co dzień i od święta.

 

Z etykietą dobry humor

wkrótce staną się twą dumą!

A sąsiadkę z ciocią Helą

Twe maniery rozweselą!

 

  1. Wyjaśnianie niezrozumiałych wyrazów występujących w wierszyku:
  • Konwenanse – ogólnie przyjęte formy i obyczaje towarzyskie
  • Etykieta – ustalony i obowiązujący sposób zachowania się (np. w dyplomacji…)
  • Maniery – sposób bycia, zachowania się
  • Savoir – vivre - ogłada, dobre maniery, znajomość obowiązujących zwyczajów, form towarzyskich i reguł grzeczności obowiązujących w danej grupie.
  • Netykieta – zasady obowiązujące przy korzystaniu z Internetu
  • Kurtuazja – wytworna uprzejmość
  • Bon ton (dobry ton) – nienaganny sposób bycia, właściwe zachowanie się

 

  1. Zadaniem na dzisiaj będzie stworzenie zasad savoir - vivru, w różnych sytuacjach, w różnych miejscach:

- w domu, przy stole, na podwórku, w Internecie, w szkole.

Pomogą wam w tym pytania pomocnicze, a efekty swojej pracy zapisz w tabeli, która znajduje się poniżej:

 

Savoir – vivre w domu:

- Jak odnosimy się do rodziców?

- Jak traktujemy rodzeństwo?

- Jak zachowujemy się, kiedy ktoś do nas telefonuje?

- Jak zachowujemy się, gdy do Rodziców przychodzą znajomi?

 

Savoir – vivre przy stole:

- Jak zachowujemy się przy stole - czego nie wolno, co się powinno robić?

- Jak układamy sztućce przed i po jedzeniu?

 

Savoir – vivre na podwórku:

- Jak traktujemy nowych kolegów?

- W jaki sposób włączamy się do trwającej już zabawy?

- W jaki sposób rozwiązujemy konflikty?

- Co robimy, gdy komuś nie powiedzie się np. podczas gry w piłkę, jazdy przez tor z przeszkodami, itp.

 

Savoir – vivre w szkole:

- jak zachowujemy się w klasie?

- Jak traktujemy pracowników szkoły?

- Jak traktujemy kolegów?

- Jak traktujemy salę lekcyjną i inne pomieszczenia, otoczenie szkolne?

 

Savoir – vivre w Internecie:

- Jak korzystać z komunikatorów internetowych?

- W jaki sposób wyrazić swoje emocje?

- Co rozbić, jeśli ktoś nie chce odpowiedzieć na Twoje „zaczepki” np. na gadu - gadu?

 

 

Savoir – vivre w domu:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre przy stole:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre na podwórku:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre w szkole:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

Savoir – vivre w Internecie:

 

……………………………………………………………………….  

……………………………………………..……………………….. 

…………………………………………….………………………….  

……………………………………………….……………………….

……………………………………………………………………….

 

 

  1. Refleksja.

Po co właściwie istnieje savoir – vivre i co nam daje?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


6.04. 2020r. wdż kl. V Anna Majda

Temat: Konflikty należy rozwiązywać!

 

Konflikt jest nieodłącznym elementem życia. Mówimy o kimś, że jest osobą bezkonfliktową bądź przeciwnie konfliktową. Konflikt z różną częstością pojawia się w życiu. Dlatego warto zastanowić się, jak jest wywoływany, czego możemy się w trakcie niego nauczyć.

Kilka pytań, które pomogą zachować nam zimną krew i zdrowy rozsądek.
Spróbuj sobie na nie odpowiedzieć. Nie musisz pisać, możesz to zrobić w myślach, ważne, byś analizował je w skupieniu.
1. Z kim się ostatnio pokłóciłem?
2. Co chciałem osiągnąć?
3. Co chciała osiągnąć druga osoba?
4. Jak postępowałem w trakcie konfliktu ( słowa, czyny)?
5. Jak postępowała druga osoba w trakcie konfliktu ( słowa, czyny)?
6. Jak czuję się teraz?
7. Jak może czuć się druga osoba?
8. Co mógłbym zrobić, aby zakończyć kłótnię?
9. Co mogłaby zrobić druga osoba, aby zakończyć kłótnię?

Odpowiedzi na pytania powinny pomóc znaleźć rozwiązanie konfliktowej sytuacji.

 

 

6.04. 2020r. wdż kl. VII Anna Majda

Temat: Dlaczego lubię być dziewczyną? Dlaczego lubię być chłopcem?

 

Sporządź listę argumentów, dlaczego dobrze jest być dziewczyną/chłopcem.
Podaj 5-6 argumentów (możesz więcej).
Dziewczęta sporządzają listę dlaczego dobrze jest być dziewczyną?, natomiast chłopcy - dlaczego dobrze jest być chłopcem?


Klasa V

materiały na poniedziałek, 30.03. 2020r.

Materiały -KLIKNIJ

Klasa VII

materiały na poniedziałek, 30.03. 2020r.

Materiały KLIKNIJ

 


klasa 5, 23.03.2020 

Karta pracy nr 1. 

IDEAŁY 

Młodzi ludzie mają w życiu różne ideały. Określ, jakie znaczenie ma dla Ciebie każdy z nich. 

 

IDEAŁ

bardzo

ważny

mało

nieważny

 

ważny

ważny

 

 

 

 

 

1. prawość charakteru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. beztroskie życie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. wysoki standard materialny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. religijność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. wspaniała kariera zawodowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. stała dostępność rozrywek i zabaw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. bycie idolem dla innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. swoboda i wolność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. troska o atrakcyjny wygląd

 

 

 

 

 

zewnętrzny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. troska o zdrowie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. dążenie do stworzenia dobrej rodziny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. uprawianie sportu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. ofiarność na rzecz innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. dążenie do trudnych

 

 

 

 

 

i ambitnych celów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. bycie zawsze modnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. bycie niezależnym od innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. poświęcenie dla Ojczyzny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Karta pracy nr 2.

 

WARTOŚCI

 

Poniżej podana jest lista wartości. Wartości te w różnym stopniu są cenione przez ludzi.

 

Zaznacz krzyżykiem, jak Ty oceniasz każdą z nich:

 

WARTOŚĆ

bardzo

cenię

mało

w ogóle

 

cenię

cenię

nie cenię

 

 

 

 

1. pokój na świecie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. wygoda życia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. prawdziwa przyjaźń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. kultura i sztuka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. przyjemności życiowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. wiedza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. wysoki standard materialny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. miłość

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. religijność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. kariera zawodowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. znajomość języków obcych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. posiadanie dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. wiara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Ojczyzna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. podróże zagraniczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. wierni przyjaciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17. wysokie zarobki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18. wykształcenie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. atrakcyjność wyglądu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. sukces życiowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. trwałość i ciepło życia rodzinnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna Majda Wychowanie do życia w rodzinie, klasa 7, 23.03.2020

 

Karta pracy nr 1. 

IDEAŁY 

Młodzi ludzie mają w życiu różne ideały. Określ, jakie znaczenie ma dla Ciebie każdy z nich.

 

 

IDEAŁ

bardzo

ważny

mało

nieważny

 

ważny

ważny

 

 

 

 

 

1. prawość charakteru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. beztroskie życie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. wysoki standard materialny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. religijność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. wspaniała kariera zawodowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. stała dostępność rozrywek i zabaw

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. bycie idolem dla innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. swoboda i wolność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. troska o atrakcyjny wygląd

 

 

 

 

 

zewnętrzny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. troska o zdrowie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. dążenie do stworzenia dobrej rodziny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. uprawianie sportu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. ofiarność na rzecz innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. dążenie do trudnych

 

 

 

 

 

i ambitnych celów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. bycie zawsze modnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. bycie niezależnym od innych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. poświęcenie dla Ojczyzny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Karta pracy nr 2. 

WARTOŚCI 

Poniżej podana jest lista wartości. Wartości te w różnym stopniu są cenione przez ludzi.

 

Zaznacz krzyżykiem, jak Ty oceniasz każdą z nich:

 

WARTOŚĆ

bardzo

cenię

mało

w ogóle

 

cenię

cenię

nie cenię

 

 

 

 

1. pokój na świecie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. wygoda życia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. prawdziwa przyjaźń

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. kultura i sztuka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. przyjemności życiowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. wiedza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. wysoki standard materialny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. miłość

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. religijność

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. kariera zawodowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. znajomość języków obcych

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. posiadanie dzieci

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. wiara

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Ojczyzna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. podróże zagraniczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16. wierni przyjaciele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17. wysokie zarobki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18. wykształcenie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19. atrakcyjność wyglądu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20. sukces życiowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21. trwałość i ciepło życia rodzinnego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2020 High School Rights Reserved.