Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej
Szkoły Podstawowej im. J. Słowackiego w Babicach w roku szkolnym 2019/2020
Program opracowano na podstawie:
1. Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły
2. Priorytetów MEN i lokalnej polityki edukacyjnej na rok szkolny 2019/2020
3. Wniosków z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2018/2019
L.p. |
Zadania do realizacji |
Sposoby realizacji zadań |
Osoby odpowiedz. |
Termin realizacji |
I. |
1. Podnoszenie efektywności kształcenia. |
1. Przypomnienie zapisów Ustawy Prawo Oświatowe
Szkolnego Systemu Oceniania, jednolite stosowanie przez nauczycieli kryteriów oceniania.
2. Systematyczne badanie osiągnięć szkolnych uczniów w kontekście wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego (przestrzeganie w ocenianiu zasad: jawności ocen, częstotliwości i rytmiczności, jawności kryteriów, różnorodności, różnicowania wymagań, otwartości):
3. Analiza wyników sprawdzianów oraz wykorzystywanie wniosków do podniesienia jakości pracy szkoły. Ewaluacja podejmowanych działań.
|
wszyscy nauczyciele
nauczyciele klas I-VIII oraz nauczyciele oddziałów przedszkolnych,
|
na początku semestrów, okresowe przypominanie wszyscy nauczyciele,
według harmonogramu badań
Według harmonogramu sprawdzianów |
|
|
4. Kontynuacja zajęć pozalekcyjnych i organizacja konkursów w których rozwijana jest kreatywność i innowacyjność uczniów Analizowanie na bieżąco potrzeb i zainteresowań uczniów, do tworzenia jak najlepszych warunków rozwoju (zwłaszcza uczniom zdolnym). Udział uczniów w konkursach:
|
biblioteka szkolna, wszyscy nauczyciele
|
cały rok |
|
|
5. Wzmocnienie roli biblioteki szkolnej we wspomaganiu rozwoju ucznia i wyrównywaniu szans edukacyjnych
|
dyrektor n-l biblioteki |
cały rok |
6. Współpraca pracowników biblioteki z nauczycielami klas I-VIII
|
wych. klas nauczyciel biblioteki |
cały rok |
||
7. Promocja uczniów zdolnych i ich osiągnięć:
|
wszyscy nauczyciele
|
cały rok
|
||
8. Nagradzanie w formie stypendiów uczniów osiągających wysokie wyniki w nauce i zachowaniu oraz w sporcie – nagradzanie uczniów, którzy poczynili największe postępy w nauce w ciągu roku szkolnego.
|
dyrektor Rada Pedagogiczna
|
koniec roku szkolnego
|
||
9. Udział szkoły w programach profilaktycznych: np. „Szklanka mleka”, „Warzywa i owoce w szkole” itd.
|
pedagog, wychowawcy klas,
|
cały rok
|
||
II. |
Wdrażanie oraz kontynuacja innowacji programowych opracowanych przez nauczycieli szkoły
|
1. Kontynuacja oraz wdrażanie innowacyjnych programów i projektów np. dotyczących kodowania, innowacji, projekty edukacyjne itp. |
wychowawcy klas, nauczyciele przedmiotów
|
cały rok
|
III. |
Tworzenie warunków do wyrównywania szans edukacyjnych z uwzględnieniem indywidualnej sytuacji uczniów.
|
potrzebach edukacyjnych:
|
nauczyciel klasy I, pedagog, logopeda
|
wrzesień i cały rok szkolny
|
|
nauczyciele przedmiotów, wychowawcy, pedagog, rodzice
|
cały rok |
||
opiniami PPP.
Objęcie tymi zajęciami wszystkich potrzebujących uczniów |
wszyscy nauczyciele, logopeda, pedagog, nauczyciele świetlicy
|
cały rok
|
||
|
|
|
psycholog, pedagog, wychowawcy |
cały rok |
|
pedagog |
cały rok |
||
7. Organizowanie spotkań zespołów nauczycielskich:
|
dyrektor, wychowawcy, nauczyciele |
cały rok |
||
|
|
9. Przeprowadzenie pogadanek na temat skutecznych form uczenia się oraz higieny pracy umysłowej i organizacji czasu wolnego |
wychowawcy klas, pedagog, |
cały rok szkolny |
IV. |
Podniesienie efektów pracy wychowawczej, profilaktycznej i opiekuńczej szkoły. |
|
pedagog, wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
|
indywidualnych konsultacji i zaplanowanych zebrań, wskazywanie sposobów pomocy, wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych.
|
wszyscy nauczyciele, pedagog, nauczyciele świetlicy
|
cały rok
cały rok
cały rok
|
|
|
|
dyrektor, pedagog, logopeda
|
kwiecień 2020 r.
|
|
|
|
wychowawcy świetlicy
|
wrzesień 2019
|
|
|
|
dyrektor, wychowawcy we współpracy z rodzicami, pedagog, |
cały rok
|
|
|
|
opiekun SU, wychowawcy, pedagog, |
cały rok |
|
|
|
wszyscy nauczyciele, pedagog,
|
cały rok |
|
|
|
wszyscy nauczyciele
|
cały rok |
|
|
dydaktyczno-wychowawczych.
|
nauczyciele klas I-VIII, pedagog, nauczyciele świetlicy
|
cały rok
|
V.
|
Organizowanie warunków sprzyjających rozwojowi samorządności
|
|
wychowawcy klas I-VIII, opiekun SU
|
wrzesień 2019 maj 2020
cały rok |
VI. |
Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli – Bezpieczne korzystanie z Internetu
|
|
nauczyciel l informatyki |
cały rok szkolny |
VII. |
Wdrażanie uczniów do aktywnego spędzania wolnego czasu. |
- sportowo-rekreacyjnych, 3. Udział uczniów w zawodach i masowych imprezach rekreacyjno-sportowych w szkole i na terenie gminy. |
dyrektor, pielęgniarka, nauczyciel przyrody, nauczyciel WF |
cały rok szkolny |
VIII. |
Kształtowanie postaw patriotycznych – uczniowie znają dziedzictwo narodowe i jego miejsce w kulturze europejskiej i światowej. |
|
dyrektor, nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie i wychowawcy klas |
cały rok szkolny |
IX. |
Kształcenie zawodowe ucznia oparte na ścisłej współpracy z pracodawcami. Rozwój doradztwa zawodowego. |
|
dyrektor, nauczyciel - doradca zawodowy |
cały rok szkolny |
X. |
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym
|
|
nauczyciele klas I-VIII |
cały rok
|
XI. |
Motywowanie nauczycieli do osiągania mistrzostwa osobistego poprzez rozwój i doskonalenie zawodowe.
|
|
dyrektor, wszyscy nauczyciele
|
wrzesień 2019
w ciągu roku
|
XII. |
Rozwój bazy szkoły.
|
|
dyrektor, |
w ciągu roku
|
XIII. |
Kultywowanie tradycji szkoły.
|
|
wychowawca klasy I, SU, wszyscy nauczyciele, wyznaczony nauczyciel (kronikarz) zainteresowani nauczyciele oraz SU nauczyciele świetlicy
|
październik 2019 luty 2020
według kalendarza uroczystości szkolnych np. 1 września, 1 listopada, 11 listopada, 3 maja
cały rok |
XIV. |
Zapewnienie bezpieczeństwa w szkole |
|
wychowawcy i nauczyciele kl. I-VIII, wychowawcy, pedagog, zaproszeni prelegenci
|
cały rok
|
Badanie stopnia realizacji planu odbędzie się poprzez monitorowanie:
-
badanie dokumentacji: programów, planów wynikowych, planów pracy, wyników klasyfikacji, protokołów Rady Pedagogicznej, zapisów w dziennikach, wyników sprawdzianów i badań osiągnięć edukacyjnych,
-
obserwację działań nauczycieli i uczniów,
-
badanie osiągnięć uczniów w konkursach przedmiotowych,
-
analizę: Szkolnego Programu Profilaktyczno-Wychowawczego, klasowych planów pracy wychowawczej, kalendarza imprez, dokumentacji pedagoga, sprawozdań nauczycieli, sprawozdania z nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły,
-
analizę: udziału rodziców w życiu szkoły, protokołów Rady Rodziców.
Program zaakceptowano do realizacji uchwałą rady pedagogicznej w dniu 25 września 2019r.