Wszyscy uczniowie oprócz klas 0 i I zobowiązani są do wykonywania zadań na niżej podanych stronach i do sporządzania samodzielnych notatek w zeszycie – forma notatek zależy od was, róbcie je tak, żeby wam było dobrze się z nich uczyć, ważne, aby znalazły się tam nowe słowa i wyrażenia, a także gramatyka, zadania z podręcznika proszę wykonywać w zeszycie, zanim przystąpicie do pisania proszę zawsze pisać nr strony i zadania, może się zdarzyć, że niektóre zadania z ćwiczeń też trzeba zapisać w zeszycie.
J.angielski - tydzień 13, 14, 15
Witam, to już ostatnie materiały z j. angielskiego, które należy przerobić przed zakończeniem roku szkolnego 2019/2020. Wszystkim życzę udanego i bezpiecznego wypoczynku. Wielu fantastycznych przygód i spotkań z interesującymi ludźmi. Wróćcie w nowym roku szkolnym radośni, gotowi do podejmowania nowych wyzwań i kolejnych zadań. Pozdrawiam serdecznie, M.Pawłowska
KL.O
09.06.2020, 12.06.2020, 19.06.2020, 23.06.2020
Topic: It’s summer time. Fun games for kids.
https://www.anglomaniacy.pl/summerTopic.htm
- słownictwo,gry i zabawy związane z wakacjami
Topic: Vocabulary quizzes.
https://www.anglomaniacy.pl/vocabulary-quizzes-list.htm
Topic: Happy Holiday song. KLIKNIJ
KL.I
10.06, 11.06, 24.06, 25.06.2020
Topic: Polish and British culture
Podręcznik str 104-105.
Zadanie 1.
Proszę, aby dzieci posłuchały płytki 2 ścieżka 60.
capital city- stolica
Warsaw is the capital city of Poland- Warszawa jest stolicą Polski.
flag-flaga
Great Britain- Wielka Brytania
London is the capital city of Great Britain- Londyn jest stolicą Wielkiej Brytanii
Proszę, aby w trakcie słuchania dzieci wskazywały odpowiednie obrazki.
Zadanie 2
Proszę, aby dzieci zastanowiły się jakie wyrazy należy wstawić w miejsca kropek.
Proszę, aby dzieci namalowały Polską flagę i podpisały It’s Polish flag oraz flagę Wielkiej Brytanii i podpisały It’s British flag.
Zadanie 1 str 105
Dzieci poznają popularne dania/ posiłki spożywane podczas śniadania i lunchu.
breakfast-śniadanie
lunch- lunch( W Wielkiej Brytanii jedzony około 12-13 jest to danie na gorąco)
dinner-obiadokolacja (w Wielkiej Brytanii obiad, a właściwie obiadokolacja jest spożywana bardzo późno około 17-18)
Proszę o włączenie płytki 2 ścieżka 61. Podczas słuchania dzieci wskazują odpowiednie dania.
Zadanie 2
Uczniowie czytają początki zdań i starają się je dokończyć.
Topic: Places in Poland and Great Britain- Miejsca w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Podrecznik str 106-107.
Proszę, aby dzieci posłuchały płytki 2 ścieżka 62. Royal Castle in Warsaw- Zamek Królewski w Warszawie, Buckingham Palace in London- Pałac Buckingham w Londynie, Queen Elizabeth II- Królowa Elżbieta II. W trakcie słuchania dzieci wskazują poprawne obrazki. Zadanie 2. Dzieci czytają tekst i w trakcie czytania nazywają obiekty na zdjęciach. Str 107 jest to gra Double Decker game. Double Decker jest to piętrowy autobus w Londynie w kolorze czerwonym. Dzieci rzucają kostką i następnie nazywają wylosowane pola. Poruszamy się według strzałek. Go forward 3 spaces-> przesuń się do przodu o 3 pola.
Topic: Goldilocks and the three bears.
Dzieci powtarzają słówka, które pojawią się w historyjce, nagranie 2/69
Dzieci słuchają historyjki i powtrzają.
KL.II
19.06, 25.06.2020
Podręcznik: str. 94, 95, ćwiczenia: str.118, 119, 124)
Topic: Minako is ill.
headache - ból głowy
earache - ból ucha
sore throat - ból gardła
be well - dobrze się czuć
get better - wracać do zdrowia
Topic: I'm wearing a helmet.
Podręcznik: str.96,97, ćwiczenia: str.120,121,125
rollerblading - jazda na rolkach
helmet - kask
summer - lato
knee pads - ochraniacze
often - często
KL.III
8.06,10.06, 15.06, 17.06, 22.06, 24.06
Topic: To the mountains.
Podręcznik: str.72,73, ćwiczenia:90,91,95
January - styczeń
February - luty
December - grudzień
mountains - góry
skier - narciarz
go away - odejść
learn - uczyć się
higher - wyższy
lower - niższy
Topic: My favourite season - review.
Podręcznik: str.74,75, ćwiczenia: str.92, 94,95
Topic: Let's travel. Where's Chatty?
podręcznik: str.80, 81, ćwiczenia: 102,103
airport - lotnisko, beach - plaża, suitcase - walizka, be late - być spóźnionym, go by bus - jechać autobusem, take a taxi - wziąć taksówkę, to the seaside - nad morze, Can you remember? - czu pamiętasz, it's eleven o'clock - jest jedenasta, it,s half past eleven - jest w pół do dwunastej, what time is it? - która jest godzina?
KL.IV
08.06, 15.06, 22.06.2020
Topic: On holiday in Scotland.
Podręcznik: str.100,101, ćwiczenia: 98,99
Topic: Test yourself - revision, unit 8.
Podręcznik: str.102,103, ćwiczenia: 100, 101
Kl.V
09.06, 10.06, 15.06,22.06, 24.06., 25.06.2020
Topic: Have a nice trip! Destinations.
Podręcznik: str.100, 101, ćwiczenia: 98, 99
Topic: Test yourself - revision, unit 8.
Podręcznik: str.102, 103, ćwiczenia: 100, 101
The London Eye -reading.
Podręcznik: 104, 105, ćwiczenia: 102,103
KL.VI
09.06, 10.06, 23.06, 24.06.2020
Topic: That's rubbish!
Podręcznik: 106, 107, ćwiczenia: 74,75
Topic: Come rain or shine.
Podręcznik: str.108, 109, ćwiczenia: str.76,77
Topic: Test ypurself - unit 8.
Podręcznik: str.110,111, ćwiczenia: str.78, 79
KL.VII
09.06, 10.06., 23.06, 24.06., 25.06.2020
Topic: Writing: a formal email.
Podrecznik: str.98, 99, ćwiczenia: str. 73
Topic: Skills Checkpoint 6.
Podręcznik: str.100, 101, ćwiczenia: str. 74,75
Topic: Revision - unit 6.
Podręcznik: str.104, ćwiczenia: str.76, 77
- VIII
09.06, 10.06., 23.06, 24.06.2020
Topic: Writing: a review.
Podręcznik, str.96, 97, ćwiczenia: str. 70, 71
Topic: Skills Checkpoint 6.
Podręcznik: str.98,99, ćwiczenia: str.72, 73
Topic: Revision before the final exam.
Podręcznik: str.102, ćwiczenia: 74, 75
Kl.0
02.06.2020 i 05.06.2020
Topic: Children’s Day song.
Topic: I like swimming.
https://www.youtube.com/watch?v=tgUSHk6JaTY
- I
Lekcje dla tej klasy odbywają się w szkole.
03.06.2020 i 04.06.2020
Topic: Party time! Practising speaking skills.
Ćwiczenia, s.120,121.
Topic: Review 8.
Podręcznik, s.100,101
Ćwiczenia,s. 122, 123.
Kl.II
04.06.2020 i 05.06.2020
Topic: How are you?
Podręcznik, s.90,91
Ćwiczenia, s.114, 115
Nowe słowa:
Ill –chory
Cry - płakać
Afraid - bać się
Better – lepiej
Why? - dlaczego?
Topic: Are you ill?
Podręcznik,s. 92, 93
Ćwiczenia, s.116, 117
Kl.III
01.06.2020 i 03.06.2020
Topic: What’s the weather like in autumn?
Podręcznik,s. 70,71
Ćwiczenia, s. 88,89
KASY IV – VIII MAJĄ LEKCJE ON-LINE LUB W
Kl.IV
01.06, 04.06,05.06.2020
Topic: Holiday snapshots (Fotki z wakacji).
Podręcznik,s 98,99
Ćwiczenia,s. 96,97
Kl.V
02.06, 03.06, 04.06.2020
Topic: Have a nice trip!
Podręcznik, s.94 - 97
Ćwiczenia,s. 94,95
Topic: The Grand Canyon.
Podręcznik, s.98.99
Ćwiczenia,s. 96,97
Kl.VI
02.06, 03.06, 05.06.2020
Topic: Teens’ Time: Susie’s blog.
Podręcznik, s. 104,105
Ćwiczenia, s. 72,73
Kl.VII
02.06, 03.06, 04.06.2020
Topic: The place to be – vocabulary.
Podręcznik,s. 92,93
Ćwiczenia, s.69,70
Topic: Demonstratives and Articles – grammar.
Podręcznik, s.94, 95
Ćwiczenia, s..71,72
Topic: The place to be – listening.
Podręcznik,s.96
Kl.VIII
Klasa w całości ma konsultacje w szkole.
02.06, 03.06, 05.06.2020
Topic: Past Simple and Past Continuous – grammar exercises.
Topic: The chicken is overcooked – practising listening skills.
Topic: Nouns, verbs, adjectives about food – exercises.
Kl. 0
26.05.2020 i 29.05.2020
Topic: Mother’s Day.
Zdania z piosenki:
I love my mommy – kocham swoją mamusię
Here’s a kiss and a hug for you. - Dam całuska i przytulę się do Ciebie.
Thank you mum for all you do. - Dziękuję mamo za wszystko co robisz.
Happy Mother’s Day I love you. - Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki.
Topic: May the lovely month.
Poznanie i utrwalenie słów związanych z Dniem Matki.
Medal
Heart - serce
Hug – przytulenie
All the best on Mother’s Day. - Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki.
Kl. I
27.05 i 28.05.2020
Uczniowie klasy I mają lekcje w szkole, więc rozwinięcie tematów odbywa się na lekcjach.
Topic:” I love my mommy “- song
Topic: Fruit salad – song. Revision of unit 8.
Kl.II
28.05 i 29.05.2020
Topic: Review 7 – doing exercises in handbook.
Podręcznik str.86,87
Topic: Revision 7 – doing exercises in activity book.
Zeszyt ćwiczeń, str. 106 – 109
Kl.III
25.05 i 27.05.2020
Topic: My favourite season.
Podręcznik, s.68, 69
Poznajemy zmiany zachodzące wiosną i latem w oparciu o wysłuchaną historyjkę.
Słownictwo:
March – marzec
April - kwiecień
May – maj
June – czerwiec
July – lipiec
August - sierpień
Month - miesiąc
Plant- roślina
Seed –nasiono
Spring – wiosna
Sunflower - słonecznik
Next year – w przyszłym roku
Animals wake up after the winter - zwierzęta budzą się po zimie
There are lots of flowers – jest tam dużo kwiatów
Topic: I like sping.
Zeszyt ćwiczeń, s. 86, 87
Z uwagi na to, że uczniowie klas IV - VIII uczestniczą w lekcjach lub lekcjach on-line, tematy są omawiane na lekcjach.
Kl.IV
25.05, 28.05, 29.05.2020
Topic: Explorers’ Club: Cheerleaders.
Podręcznik, s.92, 93, Zeszyt ćwiczeń s.90
Topic: Let’s go on holiday.
Topic: The Amazing Journey: The answer to the puzzle.
PODRĘCZNIK, s.94 - 97, ZESZYT ĆWICZEŃ, s. 94, 95
Kl.V
26.05, 27.05, 28.05.2020
Topic: Explorer’s Club: Ice hockey.
Podręcznik, s.92, 93
Ćwiczenia, s. 90, 91
Topic: DVD Club: Cheese.
Uczniowie oglądają film i wykonują ćwiczenia z nim związane.
Zeszyt ćwiczeń, s.92 - 93
Kl.VI
26.05, 27.05, 29.05.2020
Topic: Checking knowledge – unit 7.
Ustne sprawdzenie znajomości gramatyki, słownictwa, zwrotów i funkcji językowych.
Topic: Materials in your home.
Podręcznik, s.100-101, zeszyt ćwiczeń, s.93
Uczniowie słuchają tekst i przygotowują wypowiedź o tym w jaki sposób można zastąpić plastik innymi materiałami, a tym samym ograniczyć jego użycie i produkcję. Wykonują również ćwiczenie w podręczniku i ćwiczenie w zeszycie ćwiczeń.
Topic: The natural world.
Podręcznik, s.102-103
Kl.VII
26.05, 27.05, 28.05.2020
Topic: Review 5 - powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.
Podręcznik , s.88, zeszyt ćwiczeń, s.66 - 67
Topic: The place to be – practising reading skills.
Podrecznik, s. 89-91
Zeszyt ćwiczeń, s.68, 69
KL.VIII Klasa bierze udział w konsultacjach, gdzie tematy są szczegółowo przerabiane.
26.05, 27.05, 29.05.2020
Topic: Writing: Wishes. Using abbreviations. Inviting and asking for a reply.
Topic: Revision 5 in activity book.
Topic: Different food types – practising reading skills.
KL.0
18.05.2020 i 22.05.2020
Mother’s Day
18.05.2020 i 22.05.2 s Day. |
Poznanie słów związanych |
Medal, heart, hug, |
Ozdobienie |
Poznajemy słowa |
Opisywanie zdjęć słowami: |
And so I sing for you |
KL.I
20.05, 21.05.2020r.
Poznajemy słowa i zwroty związane z przyjęciem urodzinowym |
cake -ciasto, candle-świeczka, guest-gość, |
How old are you? |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 98, 99 |
KL.II
21.05, 22.05.2020
Lesson :He plays football every day. |
|
Proszę napisać w zeszycie i nauczyć się na pamięć:
Kick hard-kopnąć mocno, score a |
It’s football/ |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 82, 83 |
Lesson : In winter I play ice hockey |
|
Proszę napisać w zeszycie i nauczyć się na pamięć:
Winter -zima, ride a sledge-jeździć na sankach, |
I like winter! |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 84, 85 |
kl.III
18.05, 20.05.2020
|
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Wypowiedzi ustne |
Podręcznik s. 62, 63 |
Wonderful world
Podręcznik s. 64, 65 |
|
Wash the car. – umyć samochód Clean |
What do you do at |
Znajomość środków językowych |
Z uwagi na to, że w tygodniu są prowadzone lekcje online dla klas IV -VIII, bardziej szczegółowe wyjaśnienia i informacje będą podawane na lekcjach.
KL.IV
18.05, 21.05, 22.05.2020
Lekcja |
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Powtórzenie poznanych |
Słuchanie: piosenka |
SB, s. 90-91 |
Lekcja |
Sprawdzenie |
Sprawdzenie |
Sprawdzenie |
Ewaluacja stopnia |
|
Lekcja |
Uczniowie czytają tekst i słuchają nagrania. Następnie wykonują ćwiczenie z podręcznika |
SB, s. 92- |
KL.V
19.05, 20.05, 21.05.2020
Lekcja Wspinaczka skałkowa Rock climbing
Lekcja Past simple (pytania otwarte typu Wh-) Liczebniki porządkowe |
Wspinaczka skałkowa Wyrażenia związane ze sportem Wyrażenia idiomatyczne Liczebniki porządkowe
|
Czas past simple (pytania otwarte typu |
Zadawanie pytań dotyczących czynności przeszłych i udzielanie odpowiedzi |
Czytanie i słuchanie: odpowiadanie na pytania Mówienie: zadawanie pytań dotyczących przeszłości i udzielanie odpowiedzi |
SB, s. 86 – 87 WB, s. 84 – 85, 112, 120
|
Lekcja Ulubiony sport Sports rules (Reguły rządzące w sporcie)
Lekcja Ulubiony sport cd. Wyrażenie have to |
Wyposażenie sportowe |
Wyrażenie have to (zdania twierdzące) |
Zadawanie pytań dotyczących ulubionego sportu i udzielanie odpowiedzi |
Czytanie i słuchanie: przyporządkowywanie zasad dyscyplinom sportu Mówienie: rozmowa o wybranym sporcie Słuchanie: numerowanie zdjęć Pisanie: wpis dotyczący ulubionego sportu na forum internetowym Wymowa: dźwięczne i bezdźwięczne -th |
SB, s. 88 – 89 WB, s. 86 – 87, 112, 120
|
Lekcja Powtórzenie materiału Review 7 (Game time) |
Powtórzenie poznanego słownictwa (Board game) |
Powtórzenie poznanych struktur gramatycznych |
Powtórzenie poznanych zwrotów i funkcji językowych (Board game) |
Słuchanie: uzupełnianie tekstu piosenki brakującymi wyrazami
|
SB, s. 90 – 91 WB, Test yourself s. 88 – 89 Bank pomysłów, s. 24-25, 47-48, 67-68 |
KL.VI
19.05., 20.05, 22.05.2020
Lekcja |
Zakupy |
Rozmawianie |
Czytanie i słuchanie: |
Podręcznik, |
|
Lekcja |
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Powtórzenie poznanych |
Słuchanie: wybieranie |
Podręcznik, Dodatkowo: Bank pomysłow |
KL.VII
19.05, 20.05, 21.05.2020
ls Checkpoint 5 |
Zadania typu |
Zadania typu |
Funkcje językowe |
Rozumienie wypowiedzi (ustnych): odpowiada |
Podręcznik:
Dodatkow. |
|
Zadania z zakresu znajomości |
Funkcje językowe |
– |
Podręcznik: |
KL.VIII
20.05, 21.05, 22.05.2020
|
Słownictwo |
Zagadnienia |
Funkcje językowe |
Rozumienie wypowiedzi: dopasowywanie zdań |
Podręcznik: |
Zeszyt Dodatkow Książka |
|
Słownictwo |
Zagadnienia |
Funkcje językowe |
Rozumienie wypowiedzi: dopasowywanie zdań |
Podręcznik: |
Język angielski – tydzień 9
Kl..0
11.05.2020 i 15.05.2020
|
Powtórzenie |
Utrwalenie funkcji |
|
Znajdowanie różnic |
Ćwiczenia utrwalające: https://wordwall.net/resource/399397/inglese/furniture
Kl.I
13.05.2020 i 14.05.2020
Poznajemy |
sandwich-kanapka, cheese-ser żółty |
Yes, I do. |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 96, 97 |
Ćwiczenia utrwalające: https://wordwall.net/resource/283878/fruit
KL.II
14.05.2020 i 15.05.2020
Lekcja: |
Basketball - koszykówka, football, |
Do you like football? |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 80, 81 |
Lekcja: |
Kick hard – mocno kopnąć, score a |
It’s football/ |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 82, 83 |
KL.III
11.05 i 13.05.2020
Poznajemy |
Evening -wieczór , morning-rano, |
Would you like to go |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 60, 61 |
Klasy IV – VIII
Z uwagi na to, że w tygodniu są prowadzone lekcje online, bardziej szczegółowe wyjaśnienia i informacje będą podawane na lekcji.
Kl.IV
11.05, 14.05, 15.05.2020
Lekcje Writing time. |
SPORT |
Present |
Zadawanie pytań |
Czytanie i słuchanie: |
Podr., s. 88-89 |
Kl.V
12.05, 13.05, 14.05.2020
Lekcja Rozmawiamy o przeszłości (czasowniki nieregularne) The Crystall Ball Mystery: You are under arrest! (Tajemnica kryształowej kuli: Jesteście aresztowani!) Lekcja Past simple (czasowniki nieregularne) cd. |
SPORT Słownictwo/ |
Czas past simple (czasowniki nieregularne) |
Zadawanie pytań |
|
||||
Lekcja Wspinaczka skałkowa Rock climbing
Lekcja Past simple (pytania otwarte typu Wh-) Liczebniki porządkowe |
Wspinaczka skałkowa Wyrażenia związane ze sportem Wyrażenia idiomatyczne Liczebniki porządkowe
|
Czas past simple (pytania otwarte typu |
Zadawanie pytań dotyczących czynności przeszłych i udzielanie odpowiedzi |
Podręcznik, s. 86 – 87
ćwiczenia, s. 84 – 85,
|
||||
Kl.VI
12.05., 14.05.2020, 15.05.2020
Z czego to jest
Lekcja |
Czas present |
Cechy |
Określanie rodzaju |
Czytanie i słuchanie: |
Podręcznik, s.66 -67 |
|
Porównanie czasów |
Słuchanie: wybór właściwej |
|||||
Kl.VII
12.05, 14.05,15.05.2020
Instrukcja |
Instrukcja obsługi. |
– |
Instruowanie, |
Reagowanie na wypowiedzi: uczeń tak dobiera |
Podręcznik: |
7. Wiadomość |
Czynności |
Konstrukcje |
Określanie przyczyny, |
Rozumienie wypowiedzi (pisemnych): |
Podręcznik: |
KL.VIII
12.05, 13.05,15.05.2020
Writing:
Doing revising exercises. |
Skróty. Wyrażenia |
Konstrukcje |
Składanie życzeń |
Rozumienie wypowiedzi: uzupełnianie tekstu |
Podręcznik: |
Język angielski – tydzień 8
KL.0
04.05 i 08.05.2020r.
Lesson: Furniture (fernicze) - meble |
Nazywanie mebli |
Lamp - lampa, TV - telewizor, cooker - kuchenka, Draw your bedroom.- Narysuj swój pokój. |
Kl.I
06.05 i 07.05.2020r.
Rozdział 8
I like oranges! |
orange, banana, pear, |
I like apples. |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 94, 95 |
Polecam piosemkę: „Fruit Salad Song” : https://www.youtube.com/watch?v=SPiv6uJn6iU&t=2s&fbclid=IwAR0OtaRUc4YGT1_YqYq-iZzU-kYPGX2jphakDR1pn2VghIDBo2TTauaNR0s
KL.II
07.05 i 08.05.2020r.
Sports – introduction. |
Can you |
What can you see in |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 78, 79 |
Chętni mogą przerobić temat Wonderful world – free time. – podręcznik s.76-77, zeszyt ćwiczeń s.94-95
KL.III
04.05. i 06.05.2020r.
Topic: At the weekend. Czytamy
Topic: Do you play the trumpet?- exercises. |
Proszę napisać w zeszycie: Saturday, Sunday, trumpet -trąbka
meet friends – spotykać się z przyjaciółmi, go to the cinema – iśc do kina, ride a bike – jeździć rowerem, play the guitar – grać na gitarze, listen to music – słuchać muzyki, read books – czytać książki, do homework – odrabiać zadanie domowe |
What do you do on |
Znajomość środków językowych |
Podręcznik s. 58, 59.
Zeszyt ćwiczeń s. 72, 73 ćw.1,2,3 |
KL.IV
04.05, 07.05 i 08.05.2020r.
Lekcja: Przysłówki |
|
|
|||
Lekcja: |
SPORT |
Present simple |
Zadawanie pytań |
Czytanie i słuchanie: |
Podręcznik, s. 86-87 |
KL.V
05.05, 06.05, 07.05.2020r.
Lekcja Zainteresowa-nia i hobby Hobbies and interests
Lekcja Past simple – exercises.
Can you do it? -review, unit 5-6. |
Zainteresowania i hobby |
Czas past simple (czasowniki regularne, twierdzenia, pytania, przeczenia) |
Proponowanie sposobów na spędzenie wolnego czasu; zgoda i odmowa |
Czytanie i słuchanie: dopasowywanie imion do zdjęć, odpowiadanie na pytania dotyczące tekstu Słuchanie: uzupełnianie dialogu, powtarzanie Mówienie: proponowanie sposobów spędzenia wolnego czasu Pisanie: krótka, sterowana recenzja filmu Wymowa: zmiana wymowy, jaką powoduje |
Podręcznik, s. 76 – 77 Zeszyt ćwiczeń, s. 74 – 75, 111, 119
Podręcznik, s. 78,79 Zeszyt ćwiczeń, Test yourself s. 76 – 77
|
KL.VI
05.05, 06.05 i 08.05.2020r.
Lekcja Użyteczne
|
Czas present |
Przedmioty |
Rozmawianie |
Czytanie i mówienie: |
Podręcznik, |
KL.VII
05.05, 06.05, 07.05.2020r.
Czas
|
Podróżowanie, |
Czas Present |
Mówienie |
Znajomość środków językowych – gramatyka: |
Podręcznik |
Instrukcja |
Instrukcja obsługi. |
– |
Instruowanie, |
Reagowanie na wypowiedzi: uczeń tak dobiera |
Podręcznik |
KL.VIII
05.05,06.05 i 08.05.2020r.
Utrwalenie
Próbne arkusze egzaminacyjne -przykłady zadań. |
Słownictwo |
Zagadnienia |
Funkcje językowe |
Podręcznik, s.72 |
Język angielski tydzień 7
Język angielski tydzień 6
20.04 i 24.04.2020
- O
W ramach powtórki o owocach – ciekawy filmik:
8. In the |
Lesson 1: Rooms
Lesson 2: Rooms -chant and exercises. |
Nazywanie pomieszczeń |
Living room (czyt.livin rum) -salon, Pic is in the bedroom. -Pic jest w sypialni Here Iam! – Tu jestem! On your head.- Na Twojej głowie.
Słownik z poprawną wymową: www.diki.pl
Słownictwo do lekcji: dining room (dajnin rum) – jadalnia, office (ofis) – biuro, hallway (holłej) korytarz, attic (atik) – strych, garage( |
Kl.I
22.04 i 23.04.2020
Podręcznik s. 88, 89 |
Powtarzamy |
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Znajomość środków językowych |
Kolejny temat lekcji to : The weather –wonderful world. Podręcznik str 90-91. Bardzo proszę, aby dzieci namalowały w zeszycie błyskawicę i podpisały lightning, sople i podpisały icicles, tęczę i podpisały rainbow. Zachęcam do posłuchania słówek na www.diki.pl. Zachęcam do posłuchania piosenki o tęczy jest to zadanie 1 czyli płyta 2 ścieżka 45 (tekst piosenki jest poniżej). Proszę, aby dzieci powtórzy sobie słówka związane z pogodą. Dzieci mogą na małych karteczkach namalować proste rysunki przedstawiające pogodę i wraz z zeszytem mogą powtarzać słownictwo. Na zadanie domowe proszę, aby dzieci zrobiły zadania ze str. 110-111.
Tekst piosenki:
I like rainbows x2
Red, yellow and blue
I like rainbows x2
Green and orange too.
Dla utrwalenia słówek i wyrażeń o pogodzie – gra:
https://www.gamestolearnenglish.com/weather/
Kl.II
23.04 i 24.04.2020
Temat: I like a skateboard. Czytamy tekst
Podręcznik, str.70 i 71 Ćwiczenia: str. 86, 87 |
Skateboard- deskorolka, slow-powolny,
Właściwa wymowa: |
My bike is fast. His (jego) |
Znajomość środków językowych |
Kolejny temat: My weekend.
Podręcznik s. 72, 73 |
Poznajemy |
read a book -czytać książkę, Call grandma-zadzwonić do babci, do homework – odrabiać zadanie, play the piano . |
I read books. – Czytam książki. I ride a bike every day -Codziennie jeżdżę rowerem. I play the piano at the |
Znajomość środków językowych |
KL.III
20.04 i 22.04.2020
W ramach owocowej powtórki ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=mJEY8j-IqO0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3eV30Pzxt0g-hlr1EUZLYo8y-Y2o7k043iyaxGeU2z6m60uAvuHz3-lk8
I gra:
https://wordwall.net/pl/resource/923253/angielski/food-drink
Praca na 6 dla chętnych, podręcznik,str.53:
Wykonujemy |
Słownictwo |
You need …. First, |
Reagowanie językowe |
Jako zadanie dodatkowe, proszę zrobić projekt – może to być praca plastyczna, bądź deser np. z prawdziwych owoców, ważne aby zrobić zdjęcie i opisać sposób przygotowania deseru, następnie wysłać mailem do mnie.
Temat: My week – activities.
Podręcznik s. 54, 55 |
Gry utrwalające słownictwo :https://wordwall.net/pl-pl/community/klasa-3/free-time-activities
Kolejny temat: Days of the week – introduction.
Poznajemy dni tygodnia. |
Proszę przepisać do zeszytu i napisać tłumaczenie:
ride a bike, watch TV,
Proszę przepisać do zeszytu: timetable – plan lekcji Monday – Pn., Tuesday- Wt. Wednesday – Śr. Thursday – Czw. Friday – Pt. Saturday -Sob. Sunday – Niedź.
Uzupełnić ćw.1 i 2 str.70 w ćwiczeniach Piosenka -dni tyg.: |
What do you do in summer/winter?- Co robisz w lecie/w zimie? |
Znajomość środków językowych |
KL.IV
20.04,23.04 i 24.04.2020
podręcznik, s. 78-79 ćwiczenia, Test yourself, s. 76-77 |
Temat: |
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Powtórzenie |
Słuchanie: piosenka What |
SB, s. 78-79 |
Temat: Free time activities - utrwalenie słownictwa poprzez gry online.
https://wordwall.net/pl/community/free-time
Temat: A young drummer – reading.
Podręcznik, s. 80-81 Ćwiczenia, s. 78, (chętni,s.79) |
Klub odkrywców: |
Uczniowie czytają tekst i słuchają nagrania. Wypisują nowe słowa lub wyrażenia z tekstu i tłumaczą je i uczą się ich na pamięć. Następnie wykonują ćwiczenie z podręcznika Może się przydać słownik: www.diki.pl |
Praca dodatkowa:
Proszę wcielić się w postać znanej i lubianej przez siebie osoby, następnie opowiedzieć o sobie w formie wywiadu ( pisać zadane pytania i odpowiedzi)– można wzorować się na tekście o Igorze F. ze str.80.
KL.V
21.04., 22.04. i 23.04.2020
Lekcja Różne czynności The Crystal Ball Mystery: We aren’t thieves! (Tajemnica kryształowej kuli: Nie jesteśmy złodziejami!)
Lekcja Past simple (czasowniki regularne – zdania twierdzące) |
ŻYCIE PRYWATNE Formy spędzania czasu wolnego
Podręcznik, s. 70 – 73 ćwiczenia, s. 70 – 71 |
Czas past simple (czasowniki regularne, zdania twierdzące) |
Słuchanie: dopasowywanie informacji; uzupełnianie zdań Czytanie i słuchanie: poprawianie błędnych zdań, uzupełnianie zdań dotyczących tekstu Mówienie: wypowiedź na temat ulubionej formy rozrywki; informacja o tym, co się robiło na ostatnich wakacjach Wymowa: wymowa końcówki -ed |
Proszę przepisać do zeszytu notatkę:
Czasowniki w czasie przeszłym dzielimy na dwie grupy:
- 1. czasowniki regularne- regular verbs,
- 2. czasowniki nieregularne- irregular verbs.
look for - czasownik „szukać” w formie podstawowej
looked for – czasownik w czasie przeszłym „szukałam”.
Np. I look for my bag – szukam mojej torby
I looked for my bag – szukałam mojej torby
Jak zauważyliście wystarczy do czasownika w formie podstawowej dodać końcówkę –ed.
Zapisz w zeszycie:
zasady dodawania końcówki –ed:
- dopisujemy końcówkę –ed, bez żadnych zmian
- talk-talked, walk- walked, watch-watched
- czasownik kończy się na –e, to dopisujemy w końcówce tylko literę –d,
np.: dance-danced, smile-smiled
- w czasownikach krótkich, z samogłoską w środku, dodając -ed podwajamy ostatnią spółgłoskę,
np.: stop-stopped, kidnap-kidnapped
- czasownik kończy się na –y, a przed nią jest spółgłoska, to –y zmieniamy na –i a potem dopisujemy końcówkę –ed,
- study-studied, try-tried.
Czasowniki nieregularne tworzymy inaczej, ale będziemy się o nich uczyć później.
Przydatny będzie też link – ciekawa forma notatki: https://view.genial.ly/5e25aad306d0a41b4ef69160?fbclid=IwAR0X-hZY96Bo-Y1XtvyrMhnKY585uAa2Gdt0YEhEytXQMx5r3qpcqDiZrF8
A teraz poćwicz tworzenie czasu przeszłego.
Regular verbs in Past Simple – translating sentences.
- Zapisz formę przeszłą poniższych czasowników i przetłumacz wyrazy.
appear .................................
2. borrow ..................................
3. carry ...................................
4. close ...................................
5. play ...................................
6. jog ...................................
7. live ...................................
8. smile ...................................
9. wash ...................................
10. grab ................................... ......../10
Wpisz czasowniki w nawiasach w czasie przeszłym.
Last year, Ann and Sue 1) ...................... (decide) to go to France. They- 2) ..................... (travel) by aeroplane to Paris and
- 3) ..................... (share) a room at a wonderful hotel. They
- 4) .................... (love) the Eiffel Tower and the Champs Elysees. They
- 5) .................... (walk) all day in the beautiful streets of the city and
- 6) ................... (visit) many museums. They were also in Nice, where they
- 7) ...................... (sunbathe) on the beach for hours. They
- 8) .................. (enjoy) their holiday a lot. .........
Kl. VI
21.04,22.04,24.04.2020
Podręcznik, str. 81 z.5 i 6
Ćwiczenia,str.60,61
Lekcja |
Nasze życie |
Wyrażanie opinii |
Czytanie i słuchanie: |
Lekcja
Future Simple – exercises.
Podręcznik, str.81 zad. 8 i 9 – pisemnie w zeszycie.
- Wstaw właściwą formę czasownika.
- We ...........(celebrate) your birthday in the restaurant.
- Miss Potter................(wear) a beautiful dress.
- I am ill so I .............(not/come).
- What.............(she/do) when she finishes school?
- .....................(they/visit) us next week?
- It is not possible, I..............(not/pay)!
- This thing is too expensive, she.......... (not/buy)it.
- Kate ............(be) happy if you send her flowers.
- Where..........(you/live) in the future?
- Next month my mother..............( be) abroad.
Kl.VII
21.04, 25.04 i 23.04.2020
Powtórzenie wiadomości Topic: Revision – unit 4. Podręcznik, str. 74 Ćwiczenia,str.52,53 Dwie lekcje |
Zadania z zakresu znajomości |
Funkcje językowe |
Topic. Home Sweet Home – reading.
Podręcznik, str.76
Ćwiczenia, str.58,59 zad.A,B,C
Proszę w zeszycie wypisać i przetłumaczyć nowe słowa i wyrażenia z czytanych tekstów.
KL.VIII
21.04,22.04 i 24.04.2020
Grammar:
Grammar Guide, podręcznik, str.149 podrozdział 4.2 ( napisać w zeszycie) |
Przymiotniki |
Zasady |
|
|||
Writing:
Podręcznik, str.66,67 Ćwiczenia, str.46,47 |
Słownictwo |
Konstrukcje |
Formułowanie |
|||
Materiały na piąty tydzień KLIKNIJ
Materiały na Czwarty tydzień KLIKNIJ
Witam serdecznie, mamy kolejny – trzeci tydzień bez zajęć w szkole, trzeba sobie radzić w domu. Jakby ktoś potrzebował pomocy, czy chciałby, żeby coś wytłumaczyć, proszę się kontaktować telefonicznie lub przez Messenger. Życzę dużo zdrowia i cierpliwości.
KL.0
30.03.2020 i 03.04.2020
Zapis w dzienniku: |
Rozpoznawanie produktów Nowe słownictwo, to: Bread - chleb, cheese – ser żółty, ham - szynka, Żeby sprawdzić właściwą wymowę słów, oprócz płyty w podręczniku, może posłużyć multimedialny słownik ang-pol. www.diki.pl |
produktów |
|
I like lettuce. |
Piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=DruYNHN4FYY&t=586s Yes Yes Vegetables Song + More Nursery Rhymes & Kids Songs - CoComelon |
KL.I
01.04.2020 i 02.04.2020
Temat: It’s cold and foggy.
Temat: Practising vocabulary – kinds of weather.
Opisywanie pogody za pomocą poznanych słów- ćwiczenia online. |
Cold-zimno, hot-gorąco, warm-ciepło, wet-mokro, Proszę o sprawdzenie wymowy na www.diki.pl lub na płytce płyta 2 ścieżka 37. Proszę, aby dzieci namalowały w zeszycie termometr wskazujący 30 stopni i podpisały hot, termometr wskazujący -15 stopni i podpisały cold, termometr wskazujący 18 stopni i podpisały warm, kałuże z padającym deszczem i podpisały wet, 5 poziomych kreseczek i podpisały foggy. Zachęcam do posłuchania z dzieckiem zad 1. W nagraniu słuchamy pogody, a dziecko wskazuje odpowiedni kolor ramki. Zachęcam również do zad.4 w którym wskazujemy dany rysunek, a dziecko odgaduje jaka jest pogoda. A oto przydatne linki. W celu utrwalenia słownictwa przedstawiam grę https://wordwall.net/resource/512914/weather oraz quiz do pytania 7 https://wordwall.net/resource/608418/weather. Piosenka How’s the weather https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew. Zadanie domowe do zeszytu ćwiczeń str 102 zad 1 i 2. Jeśli dzieci mają ochotę to również 3 i 4. |
It’s windy. |
Znajomość środków językowych |
Kl.II
02.04.2020 i 03.04.2020
Temat: Wonderful world. Cudowny świat. |
Słownictwo
Zad.2 str.64 Uczniowie rysują projekt wyobrażonego stroju ludowego i opisują go. |
Struktury
How many? -Ile? (dajemy przy rzeczach, które da się policzyć)
|
Zeszyt ćwiczeń s. 76, 77
Gry: https://wordwall.net/pl/resource/535798/angielski/clothes-zdania https://wordwall.net/pl-pl/community?localeId=1045&query=klasa%202%20clothes
Podręcznik, str.64,65 Ćwiczenia, str.78, chętni mogą zrobić str.79 |
X.1.1, X.1.2, |
Uczeń: |
KL.III
30.03.2020 i 01.04.2020
Temat: Gingerbread cookies - food. - Poznawanie słownictwa związanego z jedzeniem. Podręcznik, str. 48, 49
Temat: Making food – exercises. – Ćwiczenia ze słownictwem związanym z jedzeniem. ćwiczenia, str.58, 59
|
Do zeszytu proszę przepisać:
Bowl -miska, butter-masło, cup-filiżanka, |
We need…-my potrzebujemy, Put some |
Znajomość środków językowych |
KL.IV
30.03.2020, 02.04.2020,03.04.2020
Wyjaśnienie gramatyki: https://www.youtube.com/watch?v=TIr9U9RhXKU&list=RDCMUCIj6yjWVKPKO5zNLBjQ8Beg&index=2
Podręcznik, Str. 72,73
Ćwiczenia, str.70,71
Lekcja |
ŚWIAT |
Czasownik can |
Rozmawianie |
Czytanie i słuchanie: |
Ćwiczenia: https://wordwall.net/resource/58554/english/or
https://wordwall.net/resource/148674/maths/telling-time
Free time activities – LearningApps.org
Kategoria: Czas wolny hobby
Dodatkowo dla chętnych
Lekcja |
Uczniowie oglądają film DVD i wykonują ćwiczenia związane z filmem. |
WB, s. 68-69 |
KL.V
31.03.2020, 01.04.2020, 02.04.2020
Wyjaśnienie gramatyki: https://www.youtube.com/watch?v=4yTFChKllmw
https://www.youtube.com/watch?v=4yTFChKllmw&list=RDCMUCIj6yjWVKPKO5zNLBjQ8Beg&start_radio=1&t=107
Podrecznik: s. 64 – 65
Ćwiczenia: s. 62 – 63, (111, 118 – jak będziecie mieć z kim zrobić)
Lekcja U lekarza – niektóre choroby i ich objawy At the doctor’s
Lekcja Czasownik must/mustn’t |
Choroby i ich objawy Porady lekarskie |
Czasownik must/mustn’t must – musieć mustn’t-nie móc (zakaz) |
Udzielanie informacji dotyczących zdrowia Udzielanie rad |
Czytanie i słuchanie: dopasowywanie zdjęć i zdań do dialogów Mówienie: odgrywanie scenek: dawanie rad dotyczących zdrowia Pisanie: e-mail informujący o chorobie Wymowa: kombinacje liter, które tworzą nowe dźwięki /k,f, ʃ(sz)/ |
SB, s. 64 – 65 WB, s. 62 – 63, 110, 118
|
Kl.VI
31.03.2020, 01.04.2020, 03.04.2020
Lekcja |
Kosmos |
Rozmawianie o życiu w |
Słuchanie: wybieranie |
Podręcznik, |
|
Lekcja Wyjaśnienie: Future Simple: https://youtu.be/AyFl_EOOlm4 Ćwiczenia:http://www.angielski.slowka.pl/testy,czas-future-simple-future-simple-tense,t,180,976.html
|
Czas future |
Przestrzeń
Napiszcie notatkę – kiedy stosujemy czas Future Simple, konstrukcja zdań, pytań str. 77 GRAMMAR |
Rozmawianie |
Czytanie i pisanie: |
KL.VII
31.03.2020, 01.04.2020, 03.04.2020
A day in the life – practising listening, speaking skills. Podr. Str.66,67, ćwiczenia, str.48
Skills checkpoint 4. Podr.str.70,71, ćwiczenia str.50,51
Powtórze |
Zadania typu |
Zadania typu |
Funkcje językowe |
Rozumienie wypowiedzi (ustnych): |
Kl.VIII 03.04.2020
Wyjaśnienie: https://www.youtube.com/watch?v=e3KWqFc-iDg
Ćwiczenia- quiz: https://www.e-angielski.com/node/5910/take
Ordering adjectives. Podręcznik, str.61 i str.148
Ćwiczenia, str.43
Proszę przepisać do zeszytu tabelkę ze str. 148 – kolejność przymiotników w zdaniu i przerobić zadania
TYDZIEŃ DRUGI – MATERIAŁY Z J.ANG. DLA KLAS I-VIII Kliknij
Materiały dla wszystkich klas - Kliknij