Zadania dla "O" - M. Draganik
22 - 26. 06. 2020r. Temat: "Wakacje tuż, tuż"

poniedziałek - s. 64
wtorek - s. 65 i "Życzenia dla taty" - złożenie życzeń z okazji Dnia Ojca i wręczenie prezentu - kolorowych okularów z "Teczki                          małego artysty" (jedne okulary dla dziecka, drugie dla taty)
środa - s. 66
czwartek - s. 67
piątek - zakończenie roku szkolnego 2019/2020

Dodatkowo:
- "Łąka latem" - KP (wkładka) - oglądanie obrazka przedstawiającego łąkę, wypowiedzi na temat życia zwierząt pod ziemią, naklejenie owadów we wskazanych miejscach.
- "Mieszkańcy dżungli" - wykonanie sylwet zwierząt z "Pomocy dydaktycznych" s. 53, nazywanie zwierząt i opisywanie ich wyglądu.
- "Lody dla ochłody" - zabawa dydaktyczna, układanie i przyklejenie na kartonie "lodów": żółte trójkąty wycięte z papieru (lodowe rożki) i kolorowe kółka wypchane z "Pomocy dydaktycznych" s. 25 (gałki lodów) wybierając ulubione smaki.

Kochane Dzieciaki, jeżeli byśmy się wszyscy nie spotkali w piątek (informacje dotyczące odebrania dyplomów prześlę Waszym rodzicom sms-em), to już dzisiaj życzę Wam wesołych, udanych i przede wszystkim bezpiecznych wakacji.  Wasza Pani


Zadania dla "O" - M. Draganik
15. - 19. 06. 2020r.  Temat: "Letnie wędrówki"

poniedziałek - s. 59 - 61
wtorek, środa, czwartek - egzamin VIII klasy, dla pozostałych uczniów dni wolne
piątek - s. 62 - 63
Dodatkowo:
- "Czytanka" - KP s. 75.
- "Latawiec" - Teczka małego artysty nr 6.
- Ćwiczenia graficzne "Litery" - KP s. 69 (do końca), w pustych linijkach - dowolne litery, sylaby czy wyrazy.
- "Cyfry" - KP s. 70 (do końca).


Zadania dla "O" - M. Draganik
8 - 12. 2020r.   Temat: "W poszukiwaniu sprawiedliwości"

poniedziałek - s. 52-53
wtorek - s. 54-55
środa - s. 56-58
czwartek - Boże Ciało
piątek - dzień wolny

Dodatkowo:
- "Czytamy" - doskonalenie czytania, czytanka - s. 74
- Gra planszowa "Leśny wyścig" - "Pomoce dydaktyczne" (wkładka).
- "Patyczkowe literki" - układanie kompozycji z materiału naturalnego. Dzieci układają z przygotowanych wcześniej patyczków litery i słowa np. własne imiona, imiona koleżanek, kolegów, nazwę ulubionego owocu, zwierzęcia. 
- "Litery" - ćwiczenia graficzne w KP - s. 69 (4 pierwsze linijki).
- "Cyfry" - ćwiczenia graficzne w KP - s. 70 (6 pierwszych linijek).



1 - 5. 06. 2020r.   Temat: "Świętujmy razem Dzień Dziecka"

poniedziałek - nie ma zadania, bo to Wasze święto, w związku z tym życzę Wam wszystkiego najlepszego, przez cały dzień zabawy
                     i przyjemności
wtorek - s. 44-46
środa - s. 47-48 i s. 68 (do końca)
czwartek - s. 49-50
piątek - s. 51 i s. 73 (czytanka)

Dodatkowo:
- "Bańkowy świat" - zabawa w puszczanie baniek mydlanych. Dzieci samodzielnie puszczają bańki, zwracają uwagę na siłę wiatru, jego kierunek, wysokość, na jaką wzlatują bańki. Po zabawie omawiają swoje spostrzeżenia. 
- "Afrykańska wioska" - praca plastyczno-techniczna. Dzieci z "Teczki małego artysty" nr 19 wytłaczają sylwetki członków rodziny: mamy, taty i dziecka. Kolorują je i naklejają na rolki po papierze toaletowym. Wykonują model afrykańskiego domu z pudełka oklejonego kolorowym papierem lub krepiną. Kartkę z bloku technicznego dzieci smarują dość grubo klejem i posypują kaszą kukurydzianą (jaglaną). Na tym podłożu ustawiają sylwetki członków afrykańskiej rodziny i chatę. Dostępnymi materiałami ozdabiają projekt. 
- "Spacer małego badacza" - obserwacje przyrodnicze. Dzieci z wykorzystaniem lup poszukują różnych zjawisk przyrodniczych i małych zwierząt, które można spotkać w czerwcu (rozwinięte kwiaty, drobne roślinki, żuczki, biedronki, mrówki, pierwsze motyle).


 

Zadania dla "O" - M. Draganik
25. - 29. 05. 2020r.           Temat: "W domu najlepiej"
poniedziałek - s. 36 i s. 72 (2. czytanka)
wtorek - s. 37-38
środa - s. 39-40
czwartek - s. 41-42
piątek - s. 43 i s. 68 (4 kolejne linijki)
Dodatkowo:
- "Kwiatki dla rodziców" - praca plastyczno-techniczna. Dzieci z "Teczki małego artysty" nr 18 wytłaczają kwiatki: jeden duży i trzy mniejsze. Wypychają dziurki w kwiatkach. Samodzielnie malują białe kwiatki i przyklejają na nich odpowiednio wycięte zdjęcia własne, ewentualnie rodzeństwa. Za pomocą wstążki przywiązują małe kwiatki do dużego kwiatka.
- "Sylabowe łańcuszki" - zabawa dydaktyczna. Dzieci wycinają z "Pomocy dydaktycznych" s. 71 Kartoniki z sylabami (pozostałe litery też, ale one teraz nie będą potrzebne) i rozkładają na stole. Biorą jeden kartonik i odczytują sylabę. Następnie szukają kolejną sylabę lub sylaby i próbują ułożyć z nich wyraz. Odczytują wyraz i zdobywają punkt. 
- Słuchanie i nauka piosenki "Pamiętaj o tacie".
- "Spacer małego badacza" - obserwacje kwiatów z wykorzystaniem lupy. Dzieci wychodzą do przydomowych ogródków. Obserwują wybrane rośliny, analizując barwy poszczególnych części kwiatów: płatki, pręciki, pyłek, liście i łodygę. Poszukują cech szczególnych i dzielą się swoimi spostrzeżeniami.


Zadania dla "O" - M. Draganik
18. - 22. 2020r.   Temat: "Muzyka, która łączy"

poniedziałek - s. 28-29 
wtorek - s. 24-25
środa - s. 30 - poprzedzone odczytaniem opowiadania "Ulica ma cztery rogi" i rozmową na temat jego treści (tekst prześlę sms-em)
             s. 31 - utrwalanie poznanych liter
czwartek - s. 32-33 i "Geometryczne królestwo" - praca plastyczna. Dzieci odrysowują na papierze kolorowym figury (można na białym i pokolorować), wycinają je i tworzą z nich                            własną kompozycję pod hasłem "Geometryczne królestwo", przyklejając figury na kartce. Należy zwrócić uwagę na umiejętność planowania oraz precyzję wykonania pracy.
piątek - s. 34-35 - "Dopasuj i połącz" - ćwiczenia logicznego myślenia.

       Dodatkowo:
- "Instrumenty muzyczne" - gra memory. Dzieci wycinają z "Pomocy dydaktycznych" s. 51 ilustracje przedstawiające instrumenty muzyczne, nazywają je i rozkładają na dywanie odwracając obrazkami do dołu. Gracze kolejno odkrywają po dwa z nich w poszukiwaniu par. Gracz, który odnajdzie parę - zatrzymuje ją. Wygrywa ten, który ma więcej par.
- Słuchanie i nauka piosenki "Moja mama", muzyka A. Seroczyński, słowa A. Kozłowski (zaczyna się: "Lubię kiedy moja mama pocałunkiem mnie obudzi...").
- "Litery" - Karty pracy - s. 68 - 4 pierwsze linijki
- "Czytanka" 1. - Karty pracy - s. 72

 


Zadania dla "O" - M. Draganik
11.- 15.05.2020r.    Temat: "Łąka pełna życia"
poniedziałek - s. 16-17
wtorek - s. 18-19
środa - s. 20-21
czwartek - s. 22-23  -  Dzieci dzielą instrumenty na 3 grupy: 1. które mają struny - strunowe, 2. które wydają dźwięki w wyniku uderzenia - perkusyjne i 3. w które trzeba dmuchać - dęte
piątek - s. 26-27  -  Literę "H" na razie opuszczamy

       Dodatkowo:
- "Motyl" - praca plastyczno-techniczna. Dzieci z "Teczki małego artysty" nr 17 wytłaczają koła potrzebne do wykonania motyla. Na środku kartki z bloku technicznego odciskają ślad palca wskazującego umoczonego w farbie - jako tułów motyla oraz ślady kciuka - jako czułki. Następnie przyklejają koła tworząc skrzydła motyla. 
- "Spacer małego badacza" - obserwacje przyrodnicze. Dzieci z pomocą rodzica wykonują tabelkę - w pierwszej kolumnie rysują kilka kwiatków, owadów, które można spotkać w okolicy (pomoc - Karty pracy s. 17). Następnie spacerują po wyznaczonym terenie, szukają narysowanych okazów i zaznaczają wyniki obserwacji w tabelce (+ lub -). Jeśli znajdą coś, czego nie ma w tabelce, mogą samodzielnie dorysować. 
- Geometryczne kwiatki" - ćwiczenia w klasyfikowaniu. Dzieci biorą figury geometryczne (Figury do klasyfikacji wycięte wcześniej z "Pomocy dydaktycznych"), z których będą układać kwiaty. Sposób ich ułożenia rodzic prezentuje za pomocą kodu. Należy uwzględnić: liczbę, wielkość, kolor i kształt, np. środek kwiatka - 1 duże żółte koło (rodzic pokazuje: cyfra 1, duża strzałka, żółta plamka, koło), płatki - 4 małe niebieskie trójkąty (cyfra 4, mała strzałka, niebieska plamka i trójkąt). Za każdym razem rodzic sprawdza poprawność odkodowania informacji. 
- "Wiosenne impresje" - wykonanie pracy plastycznej farbami techniką łączoną. Dzieci malują wiosenną łąkę. Najpierw na niebieskim arkuszu (można biały pomalować wcześniej niebieską farbą), kulkami z papieru maczanymi w zielonej farbie, stemplują trawę. Następnie patyczkami kosmetycznymi malują kolorowe kwiaty. Czekam na zdjęcia.

 


 Zadania dla "O" - M. Draganik
4. - 8. 05. 2020r.   Temat: "Świat dla odważnych"
poniedziałek - s. 9
wtorek - s. 10
środa - s. 11-12
czwartek - s. 13-14
piątek - s. 15 i s. 71 (2. czytanka)
          Dodatkowo:
 - "Spacer małego badacza" - obserwacje mrówek z wykorzystaniem lupy (lub bez). Dzieci wybierają się na spacer wokół domu, zabierają lupy, jeśli mają. Szukają mrówek, obserwują je uważnie, dzielą się spostrzeżeniami.
 - "Memo obrazkowo-wyrazowe" - dzieci wycinają obrazki i podpisy z "Pomocy dydaktycznych" (s. 57), dokładają do tych, które wycięły wcześniej i grają, reguły gry - jak poprzednio.
 - "Litery" - dzieci wycinają litery z "Pomocy dydaktycznych" (s. 69) i układają wyrazy w kieszonkach.
 - "Figury do klasyfikacji" - figury, które dzieci wycięły w ubiegłym tygodniu mogą obrysowywać na kartonie, zamalować kontury i wyciąć, mogą posłużyć jako liczmany do ćwiczeń matematycznych.

 


Zadania dla "O" - M. Draganik
    "Karty pracy" cz. 4 (książka żółta)
27. - 30. 04. 2020r.      Temat: "Historia ukryta w legendach"
poniedziałek - s. 3 i "Smok i jego historia" - historyjka obrazkowa. Dzieci wycinają z "Pomocy dydaktycznych" (s. 47 i 49) ilustracje do                                 historii o smoku wawelskim oraz biorą pustą kartkę. Omawiają poszczególne ilustracje i układają je zgodnie z następstwem                           zdarzeń. Opowiadają historię smoka wawelskiego, wymyślając inne zakończenie tej historii. Na pustej kartce rysują                                         wymyślone przez siebie zakończenie.
Zadanie w tym dniu powinno być poprzedzone przeczytaniem "Legendy o Smoku Wawelskim" - jeżeli będzie problem ze znalezieniem tekstów legend ja prześlę sms-em.
wtorek - s. 4-5 i "Krakowskie precle i obwarzanki" - lepienie z plasteliny wzorowane na tradycyjnych krakowskich wypiekach. Dzieci mogą                         też uformować z plasteliny litery "Ł, ł" oraz inne już poznane.
środa - s. 6 i "Złota kaczka i podziemne jezioro" - praca plastyczna, dzieci biorą sztywne kartki w kształcie jeziora. Okładają je folią                                     aluminiową. Lepią z plasteliny Złotą Kaczkę w koronie i umieszczają ją na środku "jeziora". Drobnymi kuleczkami                                             ("kamieniami") wylepiają brzegi.
Tekst "Legendy o Złotej Kaczce".
czwartek - s. 7-8 i s. 71 (1. czytanka)
Tekst "Legendy o warszawskiej Syrence".
        Dodatkowo:
- "Korale Złotej Kaczki" - zabawa dydaktyczna. Dzieci wycinają z "Pomocy dydaktycznych" (s. 43, 45) "Figury do klasyfikacji". Układają dowolne sekwencje i kształty. Następnie dzielą figury na kilka grup, nie podając kryterium. W dalszym ciągu dzielą figury ze względu na: 1. kolor, 2. kształt, 3. wielkość. Na zakończenie dzieci układają z 10 figur dowolny ciąg - korale dla Złotej Kaczki.

 


Zadania dla "O" - M. Draganik


20.-24.04.2020r.     Temat: "Ekologiczny świat"
poniedziałek - s. 56-57 i s. 67 (do końca)


 "Recykling" - wykonanie ćwiczenia w Kartach pracy s. 57. Dzieci rysują na KP produkty, które można wykonać z przetworzonej makulatury, np. ręczniki papierowe, papier toaletowy, bloki rysunkowe, bibułę, gazety, zeszyty, papier do pakowania, koperty, brykiety opałowe, elementy do ocieplania budynków. W ćwiczeniu 2. dzieci otaczają pętlą symbol, którym oznaczane są materiały do ponownego przetworzenia (trzy zielone strzałki tworzące trójkąt).
wtorek - s. 58-59 i s. 69 (do końca)


 "Butelkowe kręgle" - zabawa ruchowa z elementem toczenia i celowania. Dzieci celują piłką w kręgle (napełnione wodą butelki) i zapisują uzyskane wyniki. Każdy zawodnik rzuca dwa razy. Po zakończeniu rundy dzieci dodają swoje punkty z obu rzutów. Następnie w parach porównują liczbę zdobytych punktów i samodzielnie układają zapis matematyczny za pomocą cyfr i odpowiedniego znaku: <, > lub = (cyfry i znaki z woreczka wycięte wcześniej przez dzieci z "Pomocy dydaktycznych").
środa - s. 60-61


"Eko-zakupy" - zabawa dydaktyczna, doskonalenie umiejętności dodawania. Dzieci wymyślają własne zadania z treścią ćwiczące dodawanie, rysują ilustracje i wycinają. Zadanie powinno dotyczyć zdrowych produktów żywnościowych, które można kupić w sklepie lub na bazarze. Rodzic podaje przykładowe zadanie np. "Ola kupiła 3 jabłka i 2 banany, ile Ola ma owoców?" Dzieci mogą wykorzystać lalkę, chłopcy jeżeli nie mają to misia, przedstawić swoje zadanie ilustrując je wyciętymi obrazkami owoców. Następnie układają działanie z cyfr i znaków matematycznych: +, =.
czwartek - s. 62


"Ekologiczny pociąg" - praca techniczno-konstrukcyjna. Dzieci z "Teczki małego artysty" - nr 16 wypychają lokomotywę i wagony. Zaginają je tworząc kieszonki. Tak przygotowane elementy przyklejają do arkusza szarego papieru lub kartonu i samodzielnie dorysowują tory, po których jedzie pociąg. Po wykonaniu pociągu dzieci umieszczają w każdym wagoniku ilustracje odpowiednich elementów: w wagoniku "papier" - ilustracje elementów wykonanych z papieru itd. 
piątek - s. 63 i s. 71 (2. czytanka)

Dodatkowo:


- "Recyklingowa orkiestra" - wygrywanie rytmów na pojemnikach z plastiku, papieru i puszkach. Dzieci mogą też przy użyciu tych "instrumentów" tworzyć akompaniament do poznanych piosenek.
- Ludzik recyklingowy" - praca plastyczno-techniczna. Dzieci wykonują śmieszne ludziki z takich materiałów jak: plastikowe butelki, puszki, tekturowe pudełka, przydatne mogą być też: taśmy klejące, druciki kreatywne, plastikowe oczka, kolorowa folia samoprzylepna. Po wykonaniu dzieci opisują wygląd ludzika, z czego jest zrobiony i nadają mu imię (proszę o zdjęcia).
- Dla chętnych: "Otrzymujemy papier czerpany" - doświadczenie w wytwarzaniu papieru czerpanego. Przepis na papier czerpany: trzeba zalać drobno podarty (miękki) papier 3 szklankami wody, po godzinie dołożyć do masy suszone kwiaty (małe płatki) i całość zmiksować na gładką masę (mikser obsługuje rodzic). Następnie należy ponownie dolać ok. 5-6 l wody i zamieszać. Połowę papki trzeba przelać przez sitko a otrzymany osad szybkim ruchem przerzucić na podwójnie złożony ręcznik i mocno docisnąć drugim ręcznikiem. Następnie osuszamy miazgę papierową między dwoma kartonami, delikatnie odciskając nadmiar wody za pomocą wałka. Suchy papier można wyprasować, aby był prosty.


Zadania dla "O" - M. Draganik
15. - 17. 04     Temat: "Radosna Wielkanoc" c.d.
wtorek - witam po świętach, czas do pracy
środa - s. 46 i s. 67 (4 pierwsze linijki)
czwartek - s. 47 i "Wielkanocne puzzle" - ćwiczenie spostrzegawczości. Dzieci układają obrazki z pociętych wcześniej na różne części kartek świątecznych (lub innych widokówek), mogą przykleić na kartonie.
piątek - s. 69 (5 linijek od góry - z przerwami)
             s. 71 (1. czytanka)
Dodatkowo:
- "Gaik zielony pięknie ustrojony" - praca plast. - techn. Tradycja gaika polega na dekorowaniu gałązki sosnowej kolorowymi ozdobami i wstążkami. a następnie spacerowaniu z nią w celu powitania wiosny. Ze względu na obecną sytuację spacer należy ograniczyć do najbliższego otoczenia. Dzieci dokonują wyboru materiałów, tworzą kompozycje a następnie omawiają ich wygląd. Spacerują z gaikiem śpiewając piosenki o wiośnie i świętach.

 


     Zadania dla dzieci z "O" - M. Draganik
   6. - 8. 04. 2020r.     Temat: "Radosna Wielkanoc"

poniedziałek - s. 42 i s. 70 (2. czytanka)
wtorek - s. 43 i "Kogucik z pisanki" - praca plast.-techn. lub ozdabianie pisanki dowolną techniką. W zależności od pomysłu i dostępnych materiałów dzieci tworzą kogucika lub dekorują pisankę. Doklejają do kolorowych jajek elementy przedstawiające grzebień i dziób. Zamiast ogona mocują kolorowe paski papieru. Gotowe koguty lub pisanki mogą stanowić dekoracje przypominające o nadchodzących świętach.
środa - s. 44-45 i s. 68 (do końca)
czwartek i piątek - pomoc rodzicom w przygotowaniach do świąt.
Dodatkowo:
- "Wielkanocny zajączek" - praca plast.-techn. Dzieci wypychają zajączka z "Teczki małego artysty" - nr 14 i składają go tak, aby powstał koszyczek, który ozdobi wielkanocny stół.
- Słuchanie i nauka piosenki "Wieziemy tu kogucika".
- Utrwalanie liczb, kojarzenie liczby z cyfrą.

               Kochane Dzieciaki
życzę Wam oraz Waszym rodzinom przede wszystkim zdrowych, spokojnych i, mimo wszystko,
radosnych Świąt Wielkanocnych,  orąco pozdrawiam                 
 Wasza Pani

_________________________________________________________________________________________________

30.03 - 3.04.2020r.    Temat:  "Ważna sprawa - odpowiedzialność"

poniedziałek - s. 36 - 37
wtorek - Memo obrazkowo-wyrazowe część 1. - w białej kopercie, część 2. - do wycięcia w "Pomoce dydaktyczne" (książka fioletowa s. 55)
                        "Dobieranka obrazkowo-wyrazowa" - zabawa dydaktyczna. Dziecko losuje obrazek (obrazki leżą zakryte), a następnie                          odszukuje  właściwy wyraz - podpis do obrazka (wyrazy - odkryte).
środa - s. 38 i s. 66 (3 ostatnie linijki)
czwartek - s. 39 i s. 68 (litery "R,r" i "S,s")
piątek - s. 40 - 41 i czytanka "Gawron" (s.37)
              Dodatkowo:
- "Jezioro wiosną" - wkładka w środku Kart pracy
- Wiosenny wianuszek" - dziecko wypycha z "Teczki małego artysty" karta nr 15, wiosenne kwiatki, koloruje je i przykleja do obręczy wykonanej z kartonu, może wykonać jeszcze inne ozdoby i przykleić do wianuszka. 

 


Klasa "O"
Zadania do wykonania w domu dla dzieci z "O"  - Marzena Draganik

Karty pracy - cz. 3
poniedziałek (23.03) - s. 48-49 i s. 65
wtorek (24.03) - s. 50-51
środa (25.03) - s. 52-53 i słuchanie piosenki "Maszeruje wiosna" (internet)
czwartek (26.03) - s. 54 i s. 66 (3 i 4 linijka)
piątek (27.03) - s. 55 i s. 68 (2 pierwsze linijki)
Dodatkowo:
- "Literowe losy" - gra dydaktyczna ćwicząca analizę i syntezę słuchową wyrazów.
Dziecko losuje z woreczka kartonik z literą (woreczek z literami przyniesiony ze szkoły), samodzielnie lub z pomocą odczytuje literę i podaje słowo rozpoczynające się odpowiednią głoską.
- Słuchanie i nauka piosenki "Maszeruje wiosna".

 

Klasa "0"
Zadania do wykonania w domu dla dzieci z "0"       Marzena Draganik

"Karty pracy" część 3 (książka zielona)
wtorek - s. 32 
środa - s. 33 i 64
czwartek - s. 34 i 66 (dwie linijki od góry)
piątek - s. 35 i 70 (pierwsza czytanka)
Dodatkowo przez cały czas - utrwalanie liter, kojarzenie litery z głoską, ćwiczenie głoskowania i czytania.