Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
ucznia w projekcie „Szkoły marzeń”
współfinansowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego
na lata 2014-2020
- 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów w projekcie „Szkoły marzeń” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Priorytet IX. Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działanie 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.
- Liderem projektu (wnioskodawcą) jest Gmina Krzywcza 37-755 Krzywcza 36.
- Partnerami projektu są:
- Stowarzyszenie Jesteśmy Razem w Ruszelczycach, Ruszelczyce 14b, 37-755 Krzywcza;
- Stowarzyszenie Dla Edukacji w Reczpolu, Reczpol 150 37-755 Krzywcza.
- Biuro projektu mieści się w Urzędzie Gminy Krzywcza 37-755 Krzywcza 36.
- Okres realizacji projektu: 02.07.2018-30.06.2019 r.
- Zasięg projektu – uczniowie/uczennice następujących szkół prowadzących kształcenie ogólne:
– Szkoła Podstawowa im. Sybiraków w Bachowie,
– Szkoła Podstawowa im. J. Słowackiego w Babicach,
– Szkoła Podstawowa im. 11 Karpackiej Dywizji Piechoty w Krzywczy,
– Szkoła Podstawowa w Reczpolu.
- 2
SŁOWNIK POJĘĆ I SKRÓTÓW
- W niniejszym dokumencie stosowane są następujące skróty:
- Projekt – projekt „Szkoły marzeń realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Priorytet IX. Jakość edukacji i kompetencji w regionie, Działanie 9.2 Poprawa jakości kształcenia ogólnego.
- Lider Projektu – Gmina Krzywcza;
- Partnerzy projektu – Stowarzyszenie dla Edukacji w Reczpolu oraz Stowarzyszenie Jesteśmy Razem w Ruszelczycach;
- Regulamin – Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Szkoły marzeń” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
- Uczeń/uczennica – osoba posiadająca status ucznia jednej z następujących szkół:
– Szkoła Podstawowa im. Sybiraków w Bachowie,
– Szkoła Podstawowa im. J. Słowackiego w Babicach,
– Szkoła Podstawowa im. 11 Karpackiej Dywizji Piechoty w Krzywczy,
– Szkoła Podstawowa w Reczpolu
- Uczestnik projektu – osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie (uczeń/uczennica) zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, bezpośrednio korzystająca z wdrażanej pomocy.
- Zespół projektu – grupa osób odpowiedzialna za prawidłową i skuteczną realizację projektu, złożona z:
– kierownika Projektu, osoby ds. rozliczeń Projektu, po stronie Lidera oraz szkolny koordynator po stronie Partnera;
- Komisja rekrutacyjna – powołany w każdej szkole 3-osobowy zespół, w którego skład wejdą: przedstawiciel zespołu projektu, 2 nauczycieli lub nauczyciel i pedagog, dokonujący oceny złożonych dokumentów uczestnictwa w projekcie.
- Skróty stosowane w Regulaminie:
RPO WP 2014-2020 – Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020,
SP – szkoła podstawowa,
SPBc – Szkoła Podstawowa w Bachowie,
SPBb – Szkoła Podstawowa w Babicach,
SPK – Szkoła Podstawowa w Krzywczy
SPR – Szkoła Podstawowa w Reczpolu,
- 3
CELE PROJEKTU
- Celem głównym projektu jest poprawa jakości i podniesienie atrakcyjności oferty edukacyjnej SP w Krzywczy, Babicach, Reczpolu, Bachowie, poprzez wdrożenie programu rozwojowego ukierunkowanego na doposażenie placówek w nowoczesny sprzęt edukacyjny i TIK, indywidualizację wsparcia U, rozwój kompetencji kluczowych wśród 275U (130dz) oraz kompetencji 49(43K) N, do końca czerwca 2019 roku.
- Cele szczegółowe projektu dotyczące ucznia: podniesienie u uczniów kompetencji kluczowe oraz właściwe postawy i umiejętności niezbędne na rynku pracy kładąc nacisk na rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- 4
GRUPA DOCELOWA
- Uczestnikami projektu (odbiorcami wsparcia) mogą być wyłącznie uczniowie/uczennice
następujących szkół prowadzących kształcenie ogólne:
– Szkoła Podstawowa im. Sybiraków w Bachowie,
– Szkoła Podstawowa im. J. Słowackiego w Babicach,
– Szkoła Podstawowa im. 11 Karpackiej Dywizji Piechoty w Krzywczy,
– Szkoła Podstawowa w Reczpolu
- Projektem objętych zostanie 275 uczniów (w tym 130 dziewcząt), w tym:
– SPBc: 36 uczniów (… dziewcząt);
– SPBb: 105 uczniów (… dziewcząt);
– SPK: 76 uczniów (… dziewcząt);
– SPR: 58 uczniów (… dziewcząt)
- 5
GŁÓWNE FORMY WSPARCIA
- W ramach projektu uczestnicy (uczniowie) będą mogli skorzystać z bezpłatnej, kompleksowej pomocy:
- zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe uczniów: dydaktyczno-wyrównawcze (matematyka; przyroda; język obcy - angielski; zajęcia z przedmiotów przyrodniczych, zajęcia z informatyki);
- zajęcia psychologiczno-pedagogiczne,
- zajęcia logopedyczne,
- wyjazd edukacyjny.
- Wyposażenie/doposażenie bazy dydaktycznej szkół w powiązaniu z działaniami realizowanymi na rzecz uczniów i nauczycieli – zakup wyposażenia pracowni szkolnych do nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz sprzętu TIK.
- 6
OGÓLNE ZASADY REKRUTACJI
- Sposób rekrutacji przeprowadzony zostanie zgodnie z zasadami równych szans w tym równości płci.
- Za proces rekrutacji uczniów w projekcie odpowiedzialni będą szkolni koordynatorzy (dyrektorzy).
- Ogłoszenie o projekcie i rekrutacji zamieszczone zostanie na stronie www Urzędu Gminy Krzywcza oraz szkół objętych projektem.
- Rekrutacja uczestników będzie prowadzona w sposób otwarty z indywidualnym uwzględnieniem możliwości dotarcia do informacji o projekcie i oferowanym w nim wsparciu przez osoby z różnymi niepełnosprawnościami, a tym samym umożliwiającym wzięcie udziału w tym procesie (a tym samym w projekcie) każdej zainteresowanej osobie.
- Rekrutacja ma charakter zamknięty – wsparciem projektu mogą zostać objęci tylko uczniowie szkół wymienionych w 1 ust. 6 niniejszego regulaminu.
- Rekrutacja będzie prowadzona poprzez akcję informacyjną na terenie Gminy Krzywcza, w szkołach poprzez ogłoszenia, rozwieszenie plakatów, umieszczenia na stronie internetowej projektu i partnerów informacji o możliwości skorzystania z projektu oraz informacji o projekcie w trakcie spotkań z rodzicami.
- Dyrektorzy szkół przeprowadzą w szkołach spotkania informacyjne z uczniami i rodzicami, których celem będzie zapoznanie z założeniami i celami projektu oraz zachęcenie do udziału w nim.
- 7
ZASADY REKRUTACJI
- Nabór uczestników projektu trwał będzie w terminie do 07 września 2018r.
- Dopuszcza się możliwość przedłużenia rekrutacji w przypadku niezrekrutowania założonej w projekcie liczby uczestników poszczególnych grup wsparcia.
- Pod względem merytorycznym dokumenty zgłoszeniowe uczniów oceni komisja rekrutacyjna, działająca zgodnie z zasadą bezstronności, wg następujących kryteriów:
- zajęcia z języka angielskiego „Poliglota”, zajęcia w zakresie doskonalenia umiejętności cyfrowych”, zajęcia pozalekcyjne dla uczniów w zakresie doskonalenia umiejętności przyrodniczych, zajęcia z matematyki „Ścisły umysł”, klasy IV-VIII:
Przy rekrutacji będą brane następujące kryteria merytoryczne:
- uczniowie posiadający orzeczenie o niepełnosprawności – 5 pkt;
- uczniowie pochodzący z rodzin która pozostaje pod opieką GOPSu – 4 pkt
- ostatnia ocena końcoworoczna z przedmiotu, na które zapisuje się uczeń: ocena 2-3 – 3 pkt, ocena 4 – 2 pkt, ocena 5 – 1 pkt;
- zajęcia „Uczę się szybciej” oraz zajęcia „Poliglota” dla klas I-III:
kryteria rekrutacji które będą brane pod uwagę na: posiadanie orzeczenia/opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej – 5 pkt, uczniowie potrzebujący wsparcia dydaktyczno-wyrównawczego, którzy będą wskazani przez wychowawcę – 3 pkt
- pierwszeństwo do udziału w projekcie mają uczniowie posiadający orzeczenie o niepełnosprawności oraz uczniowie pochodzący z rodzin które pozostają pod opieką GOPSu
- Kompletnie wypełniony formularz zgłoszeniowy do projektu każdy kandydat złoży w okresie rekrutacji w sekretariacie szkoły której jest uczniem lub biurze projektu. Wymagane dokumenty należy złożyć opatrzone podpisem własnoręcznym oraz rodzica lub opiekuna prawnego w wersji papierowej. Zgłoszenia w innej formie nie będą brane pod uwagę.
- Złożenie formularza zgłoszeniowego do projektu oznacza, że kandydat i jego rodzic/opiekun prawny zapoznali się z Regulaminem, akceptują jego zapisy i zobowiązują się do ich przestrzegania.
- W przypadku złożenia niekompletnych lub źle wypełnionych dokumentów, o których mowa w 9 ust. 1 Regulaminu, osoba odpowiedzialna za rekrutację w projekcie ma prawo wezwać telefonicznie, mailowo lub listownie osobę ubiegającą się o uczestnictwo w projekcie do uzupełnienia lub korekty dokumentów w terminie 5 dni kalendarzowych od daty odebrania wezwania.
- Jeżeli osoba ubiegająca się o uczestnictwo w projekcie nie uzupełni dokumentów w wymaganym terminie to jego zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę.
- Za moment zgłoszenia przyjmuje się chwilę, w której złożone zostały wszystkie kompletne i poprawnie wypełnione wymagane dokumenty w sekretariacie szkoły.
- Każdy przyjmowany formularz zgłoszeniowy zostanie opatrzony datą wpływu.
- Kwalifikacja osób do projektu dokonywana będzie na podstawie analizy przedłożonych dokumentów rekrutacyjnych oraz w dalszej kolejności na podstawie przyjętych kryteriów merytorycznych.
- Komisja rekrutacyjna sporządzi listy uczestników poszczególnych form wsparcia.
- W przypadku, gdy liczba kandydatów przewyższy liczbę dostępnych miejsc na wybraną formę wsparcia – utworzone zostaną listy rezerwowe.
- Z prac komisji rekrutacyjnej sporządzony zostanie protokół.
- Wszyscy zakwalifikowani do udziału w projekcie kandydaci zostaną poinformowani przez szkolnego koordynatora (dyrektora).
- Wyniki rekrutacji będą dostępne w:
- sekretariatach szkół objętych projektem
- biurze projektu
- Uczniowie i uczennice, którzy nie zostali, z braku miejsc, zakwalifikowani do udziału w danej formie wsparcia, zostają umieszczeni na liście rezerwowej. W razie skreślenia ucznia/uczennicy z listy uczestników danej formy wsparcia, na jego miejsce zostaje zakwalifikowany kolejny w rankingu uczeń/uczennica z listy rezerwowej.
- W celu rozpoczęcia udziału osoby w projekcie niezbędne jest podanie przez nią danych osobowych w zakresie wyznaczonym dokumentami programowymi. Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu. Kandydat zakwalifikowany do udziału w projekcie staje się uczestnikiem projektu z chwilą rozpoczęcia udziału
w pierwszej formie wsparcia w projekcie, pod warunkiem podania niezbędnych danych i dostarczenia dokumentów – w tym dniu jest zobowiązany złożyć kompletnie wypełnioną i podpisaną niezbędną dokumentację: deklarację uczestnictwa, formularze wymaganych danych osobowych i oświadczenia.
- 9
ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
- Uczestnikami form wymienionych w § 5 które zostaną przeprowadzone w ramach Projektu mogą być wyłącznie osoby, które łącznie spełnią następujące warunki:
- zostały zakwalifikowane do udziału w projekcie na podstawie 7;
- wypełniły, podpisały, dostarczyły do sekretariatu szkoły lub do biura projektu, formularz zgłoszeniowy stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu;
- podpisanie formularza zgłoszeniowego równoznaczne jest z oświadczeniem uczestnika o przynależności do grupy docelowej projektu;
- podpisały oświadczenie uczestnika projektu stanowiącego załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu;
- podpisały umowę uczestnictwa w projekcie stanowiącą załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu;
- podpisały oświadczenie uczestnika Projektu w chwili przystąpienia do projektu stanowiącego załącznik nr 7 do niniejszego Regulaminu.
- Osoba zakwalifikowana do projektu może zrezygnować z udziału w projekcie przed złożeniem oświadczenia uczestnika Projektu, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszego Regulaminu oraz umowy uczestnictwa w projekcie zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszego Regulaminu oraz oświadczenia uczestnika projektu w chwili przystąpienia do projektu zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, w trakcie trwania wsparcia wskazanego w 5, Lider projektu ma prawo do nałożenia na Uczestnika kary umownej w wysokości odpowiadającej poniesionym kosztom na wsparcie Uczestnika w projekcie. Uczestnik projektu zobowiązany/a jest do dokonania zapłaty kary umownej na podstawie dokumentu wystawionego przez Lidera Projektu w kwocie wynikającej z obliczeń dokonanych przez Lidera w terminie 7 dni kalendarzowych od daty otrzymania w/w dokumentu. Wezwanie do zapłaty wystawione przez Lidera Projektu staje się wymagalne z upływem 7 dni kalendarzowych od daty dostarczenia go uczestnikowi projektu.
- 10.
Prawa i obowiązki uczestników
- Osoba, która otrzyma zakwalifikuje się do udziału w projekcie i podpisze umowę uczestnictwa w projekcie, staje się Uczestnikiem, któremu przysługują prawa i obowiązki określone w niniejszym Regulaminie.
- Uczestnik Projektu ma prawo do:
- udziału w bezpłatnych formach wsparcia wymienionych w § 5 niniejszego Regulaminu;
- wglądu i modyfikacji swoich danych osobowych udostępnionych na potrzeby projektu. Uczestnik nie ma obowiązku podania swoich danych osobowych, aczkolwiek odmowa ich podania jest równoznaczna z brakiem możliwości udzielenia wsparcia w ramach projektu;
- otrzymania materiałów szkoleniowych;
- korzystania z materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Projektu;
- otrzymania zaświadczeń/certyfikatu lub innego dokumentu poświadczającego uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji poprzez udział w formach wsparcia wymienionych w § 5 niniejszego Regulaminu.
- Uczestnik zobowiązany jest do:
- przestrzegania niniejszego Regulaminu;
- złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych;
- regularnego i osobistego uczestnictwa w zajęciach i szkoleniach;
- w przypadku nieobecności na danej formie wsparcia Uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować osobę prowadzącą dany rodzaj wsparcia o przyczynie nieobecności;
- rzetelnego przygotowywania się do zajęć, zgodnie z wymogami;
- informowania o wszelkich zmianach danych kontaktowych celem umożliwienia wnioskodawcy projektu wywiązywania się z obowiązków dot. sprawozdawczości projektu;
- 11
MONITORING UCZESTNIKÓW
W celu przeprowadzenia procesu monitoringu uczestnicy w projekcie są obowiązani do:
- udzielania informacji na temat realizowanych zadań w projekcie;
- udzielania informacji na temat realizacji projektu;
- wypełniania ankiet dotyczących monitorowania przebiegu form wsparcia wymienionych w 5 oraz satysfakcji z uczestnictwa w nich;
- przekazania informacji dotyczących ich sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie( do 4 tygodni od zakończenia udziału w projekcie).
- 12
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Lider projektu zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie lub wprowadzania dodatkowych postanowień w każdym czasie.
- W przypadkach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzję podejmuje lider projektu wraz z Partnerami Projektu.
- Regulamin obowiązuję przez cały okres realizacji projektu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez koordynatora ze strony Lidera i szkolnego koordynatora ze strony Partnera.
Załączniki:
- Formularz zgłoszeniowy dla ucznia.
- Oświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie.
- Karta oceny uczestnika/uczestniczki projektu - uczeń.
- Protokół.
- Oświadczenie uczestnika projektu.
- Umowa uczestnictwa w projekcie.
- Oświadczenie uczestnika projektu w chwili przystąpienia do projektu.
……………………………………………… ………………………………………………………
Podpis koordynatora ze strony Lidera Podpis Szkolnego koordynatora
(Gmina Krzywcza) ze strony Partnera
………………………………………………………
Podpis Szkolnego koordynatora
ze strony Partnera
W dniach 1-2 kwietnia 2019r. uczniowie klas IV –VIII naszej szkoły wyjechali na wycieczkę do Warszawy w ramach realizowanego przez cały rok programu Szkoła Marzeń. W czasie pobytu w stolicy obejrzeli Ogród Botaniczny oraz Uniwersytecki, dzięki czemu wzbogacili swoją wiedzę przyrodniczą. W następnym dniu głównym punktem programu był kilkugodzinny pobyt w Centrum Nauki Kopernik i Planetarium. Wszyscy wytrwale zdobywali wiedzę bawiąc się, a przy okazji regenerowali swoje siły popijając zdrowe soki i jedząc lody. Wycieczkę organizacyjnie przygotowały panie: A. Wiśniowska oraz M.Seńczyszyn. Do opieki nad uczniami wyjechały panie: B. Haszczyn, A. Majda, H. Noworolska, S.Nowosielecka. Pełni wrażeń i bogatsi o nowe doświadczenia powrócili do domów w środę po północy. Fotorelacja
11 października odbyło się szkolenie nauczycieli w zakresie pracy z uczniem zdolnym.
27 września nauczyciele naszej szkoły brali udział w szkoleniu z zakresu technik szybkiego zapamiętywania - mnemotechniki.
26 września 2018 r. nauczyciela naszej szkoły brali udział w szkoleniu z Technologii Informacyjno - Komunikacyjnej w ramach programu Szkoły Marzeń.
13 września 2018 r. odbyło się szkolenie nauczycieli w zakresie nauczanie dzieci dyslektycznych w ramach programu Szkoły Marzeń.
10 września 2018 r. odbyło się pierwsze po wakacjach spotkanie z rodzicami. W programie było spotkanie z p. Ewą Pękalską koordynatorką Projektu Edukacyjnego organizowanego w szkole. Fotorelacja